Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 601 - 615 (kaikkiaan 810)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ruska-Jotos ja Isämestarin Ralli 2011 Merihelmessä #162447

    Paljon kiitoksia myös tapahtuman emännälle ja muulle järjestelyporukalle.Erikoiskiitos miestensaunan erikoiselle tanssiryhmälle

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukkutaidetta #162910

    Tämä pysäytti Mostissa

    vastauksena käyttäjälle: Pohojanmaan jaos järjestää. Raid Mulukkujärvi 2-4.9 2011 #162624

    Leiri pystyssä jo.Eikä edes sada kunnolla.

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138858

    Startin mahtumattomuus oli viikon hidaste.Öljypohja pois.Riepua tukkeeksi reikään ja rälläköintiä.Pari tuntia vaikeassa paikassa hiomista ja sovittamista,niin sopihan se sinne.
    Reikään tein vanhasta hylsystä tukkeen jonka sopivalla silikoniliimalla kiinnittelin.Peltilätkä päälle.Toivottavasti toimii.Startti paikalleen ja öljypohja uuden tiivisteen kanssa kiinni.
    Sitten pääsi työntelemään rakennelman caminan alle.

    Parin tunnin aherrus muutama sentti kerrallaan.Tunkkaamista,vinssaamista,ja sinne se menee.

    Koko komeus on neljällä n.60cm pitkällä pultilla caminan palkkirungossa kiinni.Ensimmäinen
    meni jo paikalleen,kun sauna kutsui.
    Tässä mennään nyt.

    vastauksena käyttäjälle: Kuvat.fi #162641

    On se mulla ainakin vielä toiminut.seppon kuvat.fi

    vastauksena käyttäjälle: Jarruneste #162788

    Mulla oli semmoinen.Ei silloin vielä tiedetty lhm:stä rättärissä.

    vastauksena käyttäjälle: Solex F26 NV kaasuttimen osia? #162461

    Päivitin tietoni.Ei osallistunut venemoottorin kaasuttimella taloudellisuusajaoihin.Vaihtoi aina pois ennen ko. kisoja.Eikä ollut alaimukaasutin

    vastauksena käyttäjälle: Etujarrurummun avaaminen #162749

    2cv:ssä:Aloita sillä,että otat sen puolen kolmiopellin ja lokasuojan irti.Dyanessa,Meharissa,ja Amissa jätä paikalleen.Löysää sitten pyörän pultit.Sitten nostat sen pyörän ilmaan tunkilla,ja laitat tukevan pölkyn tms.vaikka ohjausakselin pulttien kohdalle.Ota pyörä irti.(Tarvitset tilaa).Löysää käsijarrun vaijerin ruuvia.(semmoinen messinkinen) noin 10 mm lenkkiavain helpottaa vääntämistä.Sitten tarvitset 14mm avaimen ,jolla vaihdelaatikon ja jarrukilven välistä ylöspäin kääntämällä irroitat jarrukenkiä jarrurummusta sisäänpäin.Naksahtaa yleensä selvästi.
    Silloin pitäisi pyöriä jo helposti.Jasun ohjeiden mukaan toimit.Kuulavetarit irtoaa kuudella pultilla yläpäästä.Alapäätä ei tarvitse irroittaa.Tuplaristivetari lää paikalleen,mutta jarrurummun saa vedettyä pois.Jarrukengät irtoaa 12mm avaimella kengän alapäästä.Keskellä pikkujouset varovasti kääntäen irti.Vaikka saksen kärjillä.Jousi tappelee vastaan.Pane muistiin miten jousi siellä yläpäässä on ja ota koko paketti kokonaisena tai irrallaan irti.
    Jarrusylinteri jää paikalleen.Ota päätykumit pois kokeile liikkuuko männät molemmilla puolilla?Näkyykö vuotoja?Kokemus on opettanut että pitkässä juoksussa kaikki kannattaa uusia kerralla.Jos kuitenkin teet, niinkuin minä yleensä ,niin hoonaat niitä sylintereitä vesihiontapaperilla.Otat se sylinteri siis irti.2 kpl 10 mm kannalla varustettua ruuvia irti sieltä jarrurummun takaa.Ilmaruuvi kokonaan pois.(semmoinen tappi johon 8mm avain pitäisi sopia).Otat jarruputken mutterista lukkopideillä kiinni ja pyörität sylinteri irti.Hoonaat silleen että kaikki musta töhkä ja suurin osa syöpymistä on pois.Uusia kumia saa.Voi sen jälkeen toimia.
    Uudet sylinterit toimisi varmasti.Löytynee Sitroselta,tai ehkä Artikkelistakin?.
    Sitten vaan kasaamaan päinvastaisessa järjestyksessä.Katso ettei lapsia ole lähellä.
    Kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä tarvitaan.

    vastauksena käyttäjälle: Solex F26 NV kaasuttimen osia? #162459

    Kyllä minä olen Lahtelaisessa 2cv kulkimessa venemoottorin kaasarin jälkiasennettuna nähnyt.Osallistui sillä Tampereen taloudellisuusajoihinkin.

    vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152424

    Se on joka tapauksessa täysin arvailujen varassa montako kuljinta sinne tulee.
    Ihan pitempi vesisadekausi pudottaa tulijamäärän puoleen oli ne ilmoittautunut tai ei.Koskee myös ulkolaisia.Ja kokemuksen mukaan ilman mitään ennekkoilmoittautumista tulee puolet porukasta.Suunnittele siinä nyt sitten.Laskemaan sitä ei pysty.Mutta puhelimella tai sähköpostilla yms laitteella voi tulija joku päivä aikaisemmin kysyä miltä tilanne näyttää siellä Sulkavalla.
    Tämmöistä tiedottamista minä markkinoisin joka suuntaan.Ettei siellä portilla sitten raavittaisi päätä.

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138856

    Koneen ripustus vei viikon.Vanha valovirtahitsausmuuntaja ja ok 46.00 3,25 puikko.Turkkilevyä ja escortin takaakselin kulmarauta olivat käytössä.
    Koneen joutui ripustamaan ylhäältäkin.


    Vanhaa ripustussysteemiä toki hyödynsin.

    Toki alaskin joutui laittamaan kiinnikkeet.

    Ja se toinen puoli:

    Sitten puuttuikin enään hiekkapellit ja startti.Hiekkapellit meni hyvin paikalleen,mutta startti,
    se dieselin iso startti siihen on vaihdelaatikon takia pakko laittaa,se rupesi ahdistamaan.

    Siihen oli koneen kylkeen startin takaosan kohdalle ranskan poika asentanut huohottimen.
    Sen otin pois mutta sen jalkaa varten oli valettu lokin kylkeen uloke.

    Se pitäisi se reikä hyvin tukkia ja hioa valurautaa sopiva määrä pois jotta starttimoottori siihen asettuisi..
    Tässä vaiheessa mennään.

    vastauksena käyttäjälle: Kujjeilut tulloo #162570

    Kiitos hyvästä tapahtumasta.Kisa erittäin mielenkiintoinen tyttärenpojankin mielestä.

    vastauksena käyttäjälle: startti #162646

    Multa Mikko löytyy osina,joista voisi hyvänkin ehkä saada, tai sitten melkein.

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138855

    Tämä oli Jalppis hyvä kuva.Siitä löytyy apua pakoputkistoonkin.

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138853

    Kytkin on valmistunut.

    Hammaskehä vaihdettiin siis kaminan koneesta ja silmälaakeri valmistui omassa pajassa Artsi vainaan entisellä sorvilla

    Vielä paineastelmaa joutui muuttamaan muutaman sentin paksummaksi.Sitten vaan sovittelemaan konetta paikalleen.Peräkärryn takaosassa se vietiin kelkan luokse ja varttitunnissa meni booreilleen.

    Pientä säätöä riittää.Kaasutin on aika lähellä sitä paikkaa missä kaasupolkimen pitäisi olla.
    Että haastavaa projektia tehdään tässä ja nyt.Menee ehkä uuden imusarjan etsintään.
    Ensi viikolla ripustetaan kumityynyille:saa nekin suunnitella ihan itte.

Esillä 15 viestiä, 601 - 615 (kaikkiaan 810)