Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mie tuun ja combicampin kanssa.
Mie tuun ja pyrin sisämajoitukseen.Mikkelin kautta ja pyrin olemaan perillä 17-18 välisenä aikana.
Nyt meitä on jo 15 kuljinta.Ja aurinko paistaa ja buhvetti toimii.
Täällä jo kymmenkunta iloista rättäristiä.Tervetuloa Herralaan.Auriko paistaa ja linnut laulaa.
Mulla on se kone jo valmiina.Hammaskehän joutuu vaihdattamaan sorvarilla.Saan itselleni sen perjantaina.Silmä ja painelaakerimysteeriot joutuu myös rakentamaan uusiksi.Niitä on moneen mieheen suunniteltu,ja nyt näyttää valmiilta.
Tarkoitus maanantaina nostaa kone etukelkan päälle.Siitä sitten ripustelemaan.Kone on citroen C25 mallissa ollut 2lirainen 170B mallin kone.Solexin kaasuttimella Teho 79 hp
Näyttää valokuvissa ihan samalta kuin M.H: n kone.Teho 79Hp/5000kierrosta.Vääntö löytyy 2500r/min 151Nm.
Indenoirin dieselkoneella samat luvut 57hp/4000 kierrosta ja vääntö 2500r/min 121Nm.
Mun vanha dieselikamina kulki läppä tiskissä 90km/h
Tämän bensakoneversion minun laskujeni mukaan pitäisi rynnätä huimaa 110km /h.
Että ei tarvitse ajaa läppä tiskissä kun on 80 lätkä persiissä.Kyllä ne Indenoirin kannen halkeamat menevät vesitilaan.On korjattavissa,mutta melkoisen isotöinen ja kallis homma.
Bensakoneen vauhtipyörän suunnittelu on loppusuoralla.Kohta pääsee toteuttamaan.Toivon mukaan.Bensakoneessa on erilainen startti.Erilainen kiinnitys vauhtipyörässä.Noin 3 senttiä ohuempi kytkinrakennelma ,eikä caminan vaihdelaatikon kytkinakseli ole tarpeeksi pitkä.
Säveltämistä ja haastetta riittää,mutta aikaa ja innostusta riittää.Sorvaria tarvitaan.
Palaan asiaan kun toteutuuKytkimen seudun eroavaisuuksiin pysähtyy konehomma ainakin hetkeksi.Vaihdelaatikko taas aukaistiin tänään,eikä sieltä minua viisaamman kaverin mukaan laakerivikaa löydy.Pantiin siis takaisin kiinni.
Vaihtoehto b on kokoajan ollut alkuperäisen indenor dieselin kuntoon saattaminen.
Lähtötilanne on että nesteet menee sekaisin.
Otettiin tänään kansi auki.
Venttiilien välisissä kannaksissa on halkeamat.Täytyy kysellä mitä ne vaikuttaa.Kaikissa autoissa ne ei ole pahoja.
Kone ei muuten näytä paljonajetulta eikä kuluneelta.Tällaista tänään.
En toki ole ensimmäisenä tätä pakettia tekemässä.Hakojärven Markulla sama paketti.Pienempikulutuksinen ja tehokkaampi.Myös muualta kuulunut samanlaisia kokemuksia.
D-mallissa on loota ja kone eri järjestyksessä.Siitä se pyörimissuunta.
semmosta tv sepponMiulla on jo 8 kuukautta Camina komistanut pihamiljöötä.Etupään pellit korjattu.Takaosissa vielä hitsattavaa.Koneesta nesteet sekaisin ja laatikon laakerit pitää ääntä.
Nyt Heinäkuussa kun en reissuun päässyt lähti remontti käyntiin.Tarkoitus on vaihtaa dieseli koneen tilalle C25 mallin bensakone.Kone löytyi Säkylästä.70 tuh ajettu vaihtokone?
Siksi pitää vanhaa tekniikkaa riisuaVoima kun ei riitä täytyy käyttää konsteja.Etupyörä on lainattu Kossulta,
Peräkärryn aisalla jaksoi koneen nostaa pois paikaltaan.Kärry mahtui hyvin koneen alle,ja puupalikoilla tukien sen sai helposti ylöspäin ja sitten vaan pakitteli muut osat alta pois.
Nyt ihmetellään mitenkä kytkimen saa sopimaan.Uudessa tähtikytkin ja tiheämmät boorit.
Tarina jatkuu toivottavasti lähipäivinä.Neuvoja ja kommentteja saa antaa.Oma tietämys ei joka asiaan riitä.
Aikaa projektiin on varattu pari vuotta,enkä meinaa mitään stressiä ottaa.
tämmöisiä tv seppon
Sitroselta ja Autoartikkelista kannattaa kysellä.Googleta vaikka sitronen.ja sitten valitset varaosat.
On ainakin mulle toiminut hyvin.Tottahan turbo kestää.Siinä on seikkailun makua.Onnea matkaan.
Onnea matkaan
Takaiskarit uusin ja meni myyjän ohjeiden mukaan paksupää taakse.Antoi katsastuksessa hyvän lukeman.Etuiskarit antoi ihan sekalaisen lukeman.Toinen tehoton toinen jumissa.
Ostin uudet.ja heinäsen kirjan mukaan laitoin paksut päät taakse.
Uusintanäytössä hyvät lukemat.
Lipin ohjeen mukaan takaiskarit on väärinpäin.Mutta kun ne toimii,en minä niitä enää kääntele.
Eikä se vanha iskari jumissa ollut.Hyvin käsissä toimi.Nyt kuitenkin kaikki uutta, ja näillä mennäänHyvää matkaa Vesku ja Virpi
Mie jään rannalle ruikuttaan77 mallin kutosella lukee että jarrutonta 270kg. Jarrullista yli 400.
Saa just combi cambia vetää 240kg, ja vähän lastiakin.
Uusimmissa kutosissa olen nähnyt luvun 290kg -
JulkaisijaArtikkelit