Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vielä tänäkin päivänä Teemu Eerolan huolto ja korjausoppaat ovat parasta mahdolllista tietoa aloitteleville ja kokeneimmillekin kiltalaisille.Löytyy ainakin aalhden kaupungin kirjastosta.
Teemu Eerola on Lahdrssa vaikuttava pitemmän linjan kiltalainen.Kirjat on kirjoitettu 70 luvun lopulla.Saatavuutta en tiedä,mutta kiltakapteenin pitäisi tietää.
Tv SepponAlempi säätöruuvi vaikuttaa ilman santiin.Perussäätä:kokonaan kiinni ja puolitoista kierrosta aukipäin.
Viimeksi kun näin tekemäni nutikan,se oli Lampelan Matilla myynnissä pohjanmaalla.Eikä ollut hinnan kiroissa.Kannattaa kysästä sieltä tv Seppo
Moisia myytiin joskus 80 luvulla alkuperäisiä korvaavina tarvikkeina.
Eivät minun kokemusteni mukaan olleet hyviä.Kun ne sääti,eli kiersi kireämmälle,niin jo ne parin viikon kuluttua oli taas tehottomat.
Onnea kokeiluille tv sepponVannoutuneena vanhusharrastajana olen ajellut vapaakytkimellä varustetulla sätkällä yli 25 vuotta.Ne olivat vakiovarusteina niinkutsutuissa vanhuksissa.Noin vuoteen 67 asti.Myös kutosen tekniikkaan niitä on muutama ympätty.Viimeinen näköhavainto Elokuulta 2005 Mallinkaisten aika-ajoista.Voitti kisan.Vapaakytkin toimii siten ,että tyhjäkäynnillä veto ei ole kykettynä.Voi siis tulla nelosvaihteella liikennevaloihin,ja kytkimeen koskematta lähteä ykkösellä liikkeelle.Kakkosta kun repii päälle,tarvitaan jo normaalikytkin irroittamaan veto,samoin kun muulloinkin vaihtaessa ,jos ei ole aikaa odotella että kierrokset tippuvat tyhjäkäynnille.Vanhuksen kaasuttimissa on alunperin bensalla toimiva hidastin,joka hidasti kierrosten laskua tyhjäkäynnille,kestää 5-10 sekunttia.
Vapaakytkin toimii yleensä moitteetta,jos tyhjäkäynnin onnistuu saamaan tasaiseksi.Ettei ole liikaa kierroksia,eikä sammuile.Tämmöisen kaasuttimen löytäminen onkin jo onnenpotku.Ovat yleensä akselistaan niin väljiä,että tyhjäkäynti vaeltelee missä sattuu.Muuten se vapaakytkin on vanhuksen parhaita ominaisuuksia,ja toimiessaan varsin hyvä varuste.
Onnea kokeiluille toivoo Seppo24.12.2005, 04:47 vastauksena käyttäjälle: hyvää joulunaikaa kaikille tämän asian kanssa touhuaville #134189Hyvää Joulua .ja kiitoksia toivottaa Hollolasta kaikille Seppo ja poikansa Roope.
Suurin syy siihen että kihnuttaa lokasuojaan on lienee kuitenkin siinä,että ryppypellin sarana on antanut vuosien saatossa periksi.Painunut alas.Linjan pitäisi saranan kohdalta olla suora,ei mutkalla alaspäin,niinkuin ne järestään ovat.Syy painumiseen voi olla siinä.että konepellin päällä on ollut rusaasti lunta,kun sitä on auottu. tv seppon
TAVARA VÄHENEE.KORI MENI,SAMOIN UUSI KAAPPARIOVI.TOSIN ON PALJON VIELÄ JÄLJELLÄ TV SEPPON
onko se vielä tarjolla se virago kyselee seppo 0405058575
soita vaikka mulle,niin minä annan sulle osoitteita,joista saat asiantuntija apua mikkelin seudulla.seppo niemi 040 5058575
kiitos kiinnostuksesta.myöhästyit.tv seppo
löysin jo yhyren lovviisasta.katon mitä siitä saa.kiitos tarjouksesta.saatan palata astialletv seppon
JOS ET MEKAANISTA LÖYDÄ,NIIN MINULTA LÖYTYY SÄHKÖINEN.SAMANNÄKÖINEN,MUTTEI RAKSUTA SAMALLA TAVALLA.TERV,SEPPO NIEMI 0405058575
pahin pauke minulla katosi kun löysin kondensaattorin kiinnityksestä liian pitkän pultin.pohjasi ennen kuin kiristi,ja konkka sai maata satunnaisesti.tv seppo
ei sieltä mitään sähköistä vilkkurelettä löydy.käkikello on puhtaasti mekaaninen laite,joka pätkii vilkuille menevää virtaa.Jos käkikellon(musta rasia,jossa kuskiin päin vipu)takaosassa yhden mutterin alle tulee koko ajan virtaa,ja vipua väännettäessä myös vuoronperään niihin kahteen muuhun,on käkikello kunnossa.Silloin rupeat seuraamaan johtoja.vika löytyy sieltä tai polttimon maadoituksesta.tv seppo
-
JulkaisijaArtikkelit