Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Masa – löytyykö sinulta myös 9 mm junttureita?
Näyttäisi että pyöräsylintereitä löytyy, putket on kysymysmerkki (+ne letkunpätkät taka-akselin luona) eikä pääsylinterikään ole ihan Motonetin hyllytavaraa 🙁
Kiitokset kommenteista, laitoin Isoo-Jukalle meiliä..
Samoin, lähinnä lueskelua (ja itsekseen hihittelyä 😀 ) ja joskus kirjoitteluakin…
Juu kokemusta myös GAZ-merkkisistä SA-INT -maastoautoista. Hyviä olivat maastossa, kantapeikkojen mukaan parhaita maastoautoja ainakin pohjoinen pallonpuolisko huomioiden 😀 Usein etenemisen pysäytti vain kuskin arkuus, eivät auton maasto-ominaisuudet. Luotettavuus oli kohtuullinen kun ottaa huomioon sen että ajoneuvot oli suunniteltu kestämään tositilanteessa max. muutamia kuukausia. Eli huoltoa vaativat, mutta huollot pystyi tekemään vaikka olosuhteet ja välineet olivat alkeellisetkin..
Masa kirjoitti: “Jos olkatappien kestävyyttä haluaa lisätä on huomattavasti halvempi ja helpompi tapa korvata ne teräsholkit pronssiholkeilla.”
Olisikohan jollakulla kiinnostusta teettää pronssiholkkeja enemmänkin? Minä olisin kyllä kiinnostunut tuollaisista. Kellään sopivasti tallin nurkassa sorvia ja pronssia joutilaana 😀 ? Tai sitten suhteita johonkin pikku koneistamoon?
Miki, mitä ohjelmaa käytät, Nokian omaa vai jotain muuta? Näyttääkö sijainnin vai reittiohjeet vai molemmat yhtäaikaa? Näissä tuntui olevan eroja riippuen firmware-päivityksistä.. Tarvehan olisi lähinnä hyvin harvoin, kun tuo karttakirja kulkee aina mukana autossa. Joskus olisi kiva keräillä tietoja rullaluistelulenkin pituudesta ja kestosta..
Akaile: jos sulta kuva ko. kulkineesta löytyy niin sille olisi kyllä käyttöä. Ja muillekin (mahd. alkuperäisen) wanhusTiinan konehuonekuville. Myös sisustan kuvat kiinnostavat…
Jasu: “Dyanen tellinkin ei sätkään käy kuin käytännössä uudelleenrakentamisella… Tulee Dyanessa lokasuojien väliin kiinni, sillai veikeästi vinksalleen (tehtaalle uskollisella tyylillä), sätkästä ei oikein mitään vastaavaa kiinnityspaikkaa löydy… “
Niin onkohan se tellinki sellanen joka kävis vanhusTiina-rojektiini? Siinä on ollut sellainen suora neliskanttisesta putkesta jonkun hitsaama rauta, joka ei näytä alkuperäiseltä. Jos ko. rauta ei Dyanen tuotantohistorian aikana ole vaihtunut niin mitähän pyytäisit ko. mysteeriosta? Voit laitella vaikka kuvan ja hintahaarukkaa: sitikkaporo (ät) gmail piste com
Kuten Jasu tuossa jo ehdottelikin, voisi tuon oman rojekti-threadini (Tekniikkaosiossa “-68 Dyane-projekti käynnistyi”) siirtää 2CV-projektit -osioon. Kiittäen.
Nyt kun tänne on lisätty uusi osio “2CV-projektit” niin voisikos joku moderaattoreista siirtää tämän rojekti-threadin oikhiaan osioon? Nöyrimmät kiitokset etukätöseen..
Onko sulla antaa siitä tuubista jotain tarkempaa merkkiä tai numeroa, kaveri on Wurthilla töissä, voisin kysäistä löytyykö vielä valikoimista..
Onko tuo kaasutin sellainen johon voisi teettää akselin helat tms?
http://sitruuna.unk.fi/gallery/Users/sitikkaporo/kaasutin.JPG.html
Joo taidan laittaa Tekniikkaosioon threadin ja väliaikatietoja..
Kyllä tuossa on laturi ja säädin uudempaa (ja ei-ranskalaista) tuotantoa. Siellä on rintapellissä alkuperäinen, tod. näk. 6 V säädin. Ilmeisesti näissä on ollut se ihmeellisyys, eli tojotan virtalukko, suomalais-asennettuna jo satamassa?? Sellainen siellä on. Samoin tuo poikkirauta lokasuojien välillä näyttää liian suoraviivaiselta ranskalaisten tekemäksi. Kai siinä joku rauta on alunperinkin ollut, muttei kai tuollainen.
Väri ei ole alkuperäinen, AC-koodilätkä löytyi rintapellistä, en muista koodia mut sellainen sininen/siniharmaa se on ollut. Sisältä maalattu pensselillä ja päältä sentään ruiskulla vihreäksi. Katto on itse tehty, ohut kuin mikä.
Hitsattavaa löytyy takasisälokasuojien yläosasta ja taka-aisasta. Myös takaluukun yläosan “tippalista” vaatinee jotain, on vaan aika hankalan pieni paikka ja kohde korjailla..
Valmistenumeron voin katella kun menen taas ihmettelemään rojektia. Ja kuten sanoit, rojekti on aika hyvä lähtökohdiltaan. Ei juurikaan hitsattavaa, kone pyöri hyvin kun ropelista hellällä kädellä pyöräytin. Kaveri totesi että loota on timmi. Mutta korin etulattian “kolmiokotelon” tilannehan selviää vasta kun saadaan kori päältä pois. Parhaimmassa tapauksessa kuljin on niellyt kilometrejä vain mittarinsa näyttämän, eli alle 90 000. Joka tapauksessa alle 200 000, sen verran siitä on perimätietoa..
Joo Dyane-rojekti on polkaistu 6.10.07 käyntiin keulan purkamisella ja voimanlähde/vaihteistopaketin nostolla pois keulalta, korin irroittelua on valmisteltu kovasti, nosto mahdollisesti huomenna. Kiinnostuneille kuvia (ne vähät, toistaiseksi):
http://sitruuna.unk.fi/gallery/Users/sitikkaporo/
Minkähän otsikon alla näitä rojekteja ja niiden edistymistä kannattaisi julkituoda? Tekniikka? Yleistä?
No sain pyydettyä uuden salasanan, joka toimii. Mutten voi sitä vaihtaa, sama virheilmoitus tulee edelleen… Outoa..
-
JulkaisijaArtikkelit