Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olikos joku jo tätä kysynyt:
Mitä tarkoittaa foorumin viestilistauksen otsikko “Ääniä” ja “Postit” (tämä varmaankin vastausten määrä??)
t: nimim. “Ääniä kuulevien henkilöiden parissa työskentelevä” =)
Käväisin tänään katsastamassa -77 kutoseni, jolla tänä talvena olen päristellyt menemään. Viime katsastuksessa -16 keväältä tuli maininta raidetangon päiden suojakumeista, joten ne menivät vaihtoon. Olkatapit ja vetarien boorit saivat vaseliinia, eipä muuta. Liukkailla on ollut hyvä testailla jarrujen kuntoa, tasaisesti pitivät jarrutestissäkin. Iskaritkin antoivat jotakin lukemia, “eiköhän noi katsota hyväksytyiksi”. Eipä muuta mainintaa tullut inssiltä kuin että sehän on täysin kunnossa oleva laitos. 29 euroa köyhdyin, Helppokatsastus oli paikkana, varsin hyvää palvelua oon siellä saanut aina.
Vahvistan Mikan huomion kolmannen valikkotason näkymättömyydestä, mopiililaitteena Jolla C (Sailfish OS)
Onnittelut Jasulle täältäkin!
Sain tänään sen verran aikaiseksi että lisäeristelin keulaa, laitoin öljynjäähdyttimen taakse kaljatölkin kylkeä (Lahden Sininen 3,5 % kun ei wahvempaa uskaltanut laittaa, heh). Taakse siksi että etupuolella jäähdyttimen alavekkiä joku oli murjonut enkä saanut mukana olleilla vermeillä sitä oikenemaan. Taakse sujahti hän nätisti.
Lämmönvaihtimien ulkokuoria eristin vinkin perusteella Mötönetistä löytyneellä liimapintaisella eristematolla. Vinkkimies kertoo vuosia ajelleensa tällä eristemateriaalilla ilman eristeen kuumenemisia, myös kesällä..
Ensi viikolla tiedossa Sawon reissu, jolla tuleekin testattua lämmöntuotto sitten kunnolla.
..
Samoin täältä suuret kiitokset mahtavan lukupaketin laadintaan osallistuneille tahoille!
Tuossa joitakin km-lukuja, yhtään tietämättä reittejä. Eli öljyt joutuisi varmaan vaihtamaan (kerran) reissun aikana. Ehkä muutakin.. huh huh..
Täytyy kyllä tunnustaa että joskus yön pimeinä tunteina on tullut pohdittua sellaista sätkäjotosta, jossa kierrettäisiin sopivan kokoisella porukalla armas isänmaamme ympäri, siis maamme rajojen ulkopuolella ajaen, maata myöten. Kesällä tahi talvella. Eli kutakuinkin FIN – RUS – N – S – DK – D – PL – LV – LT – EST – RUS – FIN. Anyone?
Täältäkin jyrkkä ehkä..
Kertokaas nyt tietäjät, millä noi lämmönvaihtimet kannattaisi eristellä… joskus 90-luvulla laittelin jotakin lasivillaa sisältävää eristettä, ei ollut riemuhommaa sen kanssa turaaminen. Olisko nyt tekniikka ja materiaalit kehittyneet?
Niin ja öljynjäähdyttimen eteen jotakin? Mikä materiaali ja paksuus sinne sopii??
…
… Lämmönvaihtimet oli viime talvena eristetty ja sama pitäisi tehdä taas uudelleen….
Millä materiaalilla lämmönvaihtimia eristelet?
Teippasin pari makuualustaa vierekkäin yhteen jeesusteipillä, kiinnitin muutamasta kohtaa katon reunoihin kaksinkerroin käännetyllä jesarilla, leikkasin reunoja myöten ylimääräiset pois ja vedin katon kiinni. Väri on miehekkään maastonvihreä, tietty lisättynä teippiraidalla.Verhoilua en alkanut miettimään, ajaa mulle asiansa näinkin.
Mulla toi öljypohjan suoja”pelti” on muistaakseni 0,5 mm alumiinia, jota on helppo leikata halvoilla peltisaksilla. Eivätkä varmaan ota isoa hintaa jos rautakaupassa leikkaavat leikkurilla valmiille mitoille.
Laittelin -77 kutoseen (Enska) alupellistä suojan öljypohjan alle, rättikaton alle väsäsin parista makuualustasta talvieristeen. Vielä jonkinlainen maskinsuoja niin kelpaa talven tulla. Renkaiksi löytyivät 90-luvun alun Michelinit nastoilla, omista varastoista (atsaleasta johtuen yritin ostatella ensin sellaisia..), renkaissa pysyy jopa ilmat sisällä, nastat on melko hyväkuntoiset, pintaa on 6-7 mm. No, kovathan ne kumekset on, mutta ajaa ne vähät tarvittavat ajot varoen.
Samalla vaihtuivat öljynsuodatin ja moottoriöljyt, saa nähä kuinka 5W40 pysyy sisällä. Niin ja harrastin ryyppyvaijerin säätöä, kun läppä ei auennut vaikka kuinka oli ryyppy pois painettuna. Edellisen omistajan laittaman sähköpuhaltimen (tuulilasille menevän lämpöputken väliin) heitin hitoille kun härveli piti melekosta mekkalaa. Tilalle ehjä lämpöputki. Kaiken lisäksi rasvailuja olkatappeihin ja vetarin booreihin.
Kyllä normisätkä on mukava ajaa, vaikka ei Acassakaan mitään vikaa ole =)
Vinkkinä: kannattaa välillä availla käynnissä olevan sätkän konepeltiä pimeällä kelillä vaikkapa parkit päällä, nimittäin saattaapi löytyä kaikenlaista pientä sähkövikapaikkaa kipunoinnin ilmiantamana… (t: nimim. “miks uutta akkua pitää ladata vähän väliä irtolaturilla”)
Näyttäis siltä että talvinakit löytyvät hyvinkin läheltä..
12.10.2016, 11:57 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #230470Wanhempi rokin renkutus, raskaampi rock/kevyempi hevi, blues, progea liippaava musa, pianojazz, hieman klassinenkin musiikki.. näitä tulee kuunneltua.
Usein luureissa soi joku ulkomainen blues-henkinen nettiradio, jossa kuulee paljon itselle aiemmin tuntemattomia bändejä.
Tuntuu siltä että kaikki hyvä musiikki on jo tehty viimeistään 70-luvulla, noin pääsääntöisesti =) Ja että (melkein) mikä tahansa musa livenä nautittuna uppoaa.. -
JulkaisijaArtikkelit