Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Myöhästynyt kiitos Mikalle urakoinnista nettisivujen parissa, harmi että homma päättyi näin.
Huomiona julkituon että nettisivut toimivat nyt viiveettä, hyvä homma että tähän saatiin korjaus!
Ja heti perään täsmennys, nettisivut toimivat OSIN viiveettä…
Roskia kaasarissa?
Osaakos joku selittää, missä oli vika kun vika tuolla keinolla korjaantui??
Klo 13 oli starttiaika Nyytisten mukaan.
Ja nukkumaan taitaa mahtua sisätiloihin?
Milläs tuonne Jäsenille -osioon pääsee?? Olen pariin kertaan täyttänyt “jäsenyyden tarkistuslomakkeen”, ja olen Killan jäsenmaksun maksanut. Olisi oikein kiva päästä lueskelemaan tauon jälkeen wikiä..
Nyt pitäisi toimia…
Suuret kiitokset!
Milläs tuonne Jäsenille -osioon pääsee?? Olen pariin kertaan täyttänyt “jäsenyyden tarkistuslomakkeen”, ja olen Killan jäsenmaksun maksanut. Olisi oikein kiva päästä lueskelemaan tauon jälkeen wikiä..
Kokoonnuimme eilen Lahden jaoksen väellä suunnittelemaan Kesäkisan ohjelmaa, ja luvassa on uuden lajin mukaantulo tapahtumaan! Eli kannattaa tulla paikan päälle, “tule ja tuo kaverisikin”!!
Päivitystä “pienen tauon jälkeen”, Enska haettiin viime viikolla ladosta 3 vuoden levon jälkeen. Poika tarvihti kulkupeliä työmatkoillensa, ja pienen tuumailun jälkeen päädyttiin ottamaan Enska vastuuvuoroon. Katsastuksessa jarrut, ohjaus ja pellit ym. todettiin hyviksi mutta kuskin puolen turvavyö oli niin pahasti rispaantunut oven lukon kohdalta että katsastussetä halusi nähdä Enskan uuden vyön kera. Lainasin Acan vyötä jotta sain Enskan vietyä jälkitarkastukseen, ja “leima” irtosi tällä sovussa. Korjauskehotuksen Enska sai kuskin puolen raidetangon pään revenneestä suojakumeksesta. Laitellaan kun saadaan osa. Niemen Sepolle kiitokset, hänen varastoistaan löytyi edukkaat uudet turvavyöt! Samoin kuin rätin etupalkki, joka vaihdetaan jotta saadaan katto auki sisäpuolelta kutosen katonavausmysteeriä hyödyntäen.
Acan jälkeen Enskalla ajelu on ollut juhlaa, liikkuu varsin pirteästi ja keinuu kivasti. Poika siis alkaa tutustumaan sätkällä liikkumiseen omatoimisesti, ties vaikka innostuisi sätkäilystä enemmänkin!
Tässä vielä kuva Keski-Savon jaoksen tarrasta, jota ajan hammas on hieman puraissut.
Kuvassa näkyy myös Missikisa ja Penan st -tapahtumatarra vuodelta 1985. Jos jollakulla olisi kuvia ko. tapahtumasta tallessa, olisin erityisen kiinnostunut kuvista, joissa näkyy projekti-Dyaneni eli vihreä wanhus-Dyane v. 1968.
Yhdet putki-iskarit laiteltiin Lahden jaoksen huoltoillassa vast’ikään, ja olikohan niin että “paksut päät” tulivat sätkän päätyjä kohti (eli paksummat päät olivat ohuempia päitä ylempänä) ja ohemmat päät osoittivat jousipönttöön päin. Mutta tähän muistikuvaan ei kannata luottaa. Eikö iskareiden mukana tullut asennusohjeita? Näissä mitkä asenneltiin, oli selkeä kuva. Ja yläpuolta osoittavat merkit ylöspäin. Ja ennen asennusta vedä iskarin mäntäosa pitkäksi, paina takaisin iskarin sisään, pari kertaa toistaen.
Burtonin sivuilta kopioiden “These shock absorbers should be mounted so that the dust cover points towards the swing arm.” Elikkäs pölysuoja (paksumpi osa) tukivartta kohti.
edittiä: Franzosen sivuilla sama ohje kuin Burtonilla. Siellä myös maininta että iskarin sisällä olevan ilman poistamiseksi pitäisi iskarin mäntä painaa sisään-ulos viisi (5) kertaa…
3CV matkailuauto tori.fi, johan on….
http://www.tori.fi/lappi/Asuntoauto_Citroen_3CV_27795644.htm?ca=1&w=1
Hienoa työn jälkeä ja omistautuneisuutta tässä projektissa!
Joo siis tämä kone, joka mulla nyt on, on ollut Acadianessa käytössä edellisellä omistajalla (tähtikytkin), ja ilmeisesti 6 mm välipalojen ja vastaavan painelaakerin jatkeen kanssa tuo menisi “heittämällä” paikalleen.
Jos riehaannun suunnittelemaan tarkemmin vauhtipyörän muutosta nimenomaan siten, että noita 6 mm välipaloja ja painelaakerin muutosta ei tarvita (eli saan lootan ja koneen yhteen nippuun suoraan), mitä siinä täytyy täsmällisesti ottaen tehdä? Riittääkö että vaihtaa ja siirtää hammaskehää?
Täytyy ottaa kuvia & mittoja koneesta ja vauhtipyörästä niin homma ehkä helpottuu siltä osin.
Onko 123 EVOn istutus vain kokeilemalla tehtävä homma vai onko siihen olemassa jotakin vinkkejä?? Pystyykö paikan mitoittamaan tarkasti mitenkään??
Joo tätä jarrupoljinongelmaa sattui useampi kerta peräkkäisissä risteyksissä, toki varovaisissa vauhdeissa ensimmäisen kerran jälkeen. Eilisen jarruputken juntturin kiristyksen jälkeen tätä ei enää tapahtunut, täytyy ilmata vielä jarrut tänään.
Kaveri valaisi minua taannoin etujarrusatuloiden männistä niin että niitä on ollut jollakin pinnoitteella (teflon?) päällystettyjä ja että kunnostuspuuhissa pitäisi olla varovainen. Tarkoitatko Akaile että pahimmassa tapauksessa mahdollisen sorvauksen tarpeessa olisivat männät??
edit: muutaman viikon takaisessa katsastuksessa inssi kiitteli jarruja oikein hyviksi, olikohan edessä tulos 1,5 ja 1,7 tms, 0,2 erolla joka tapauksessa. Jos jokin männistä on ollut jumissa, selittyykö 0,2 ero sillä? Heikompi tulos oli nimenomaan apukuskin puolen etujarruissa. Takajarrut olivat tasan samalla tuloksella (keskenään, ei siis eroa), käsijarru piti myös hyvin.
-
JulkaisijaArtikkelit