Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei ole maton alla LHM-märkää (kiitos vinkistä Seppo), vettämärkää kyllä mutta ei just jarrupolkimen/pääsylinterin alla.
Hieman oli just sen apukuskin puoleisen jarrusatulan tulevan putken juntturi löysällä, juuri siitä mikä olikin hikoillut. Yritin tämän jarrujumipuolen paloja leveällä ruuvimeisselillä löysytellä, kun jää kovin jumiin muutaman hiekkatiellä tehdyn lukkojarrutuksen jäljiltä.
Täytyy seurata jarrupoljinta, etujarruthan se purattaa joka tapauksessa tuon jumin takia. Täytyy kaivella muoviletkua huomenna jostakin, voisi ensiapuna kokeilla ilmata etujarruja, näkee minkä väristä lehmää sieltä löytyy.
Voikos jarrupääsylinteri olla osasyyllinen palauttamattomiin jarruihin? Silloinhan pitäisi etujarrujen kyseessä ollen molempien puolien jäädä jarrutuksen jälkeen jumiin?? Nyt kuskinpuoleinen etujarrusatula palauttaa ihan kohtuullisesti.
En taida nyt tarvita Pekolta osia, mutta jos CMS:n Killan näytelyosaston pystytyksessä tarvitaan talkooväkeä, voisin tulla. Huomenna ilmeisesti, mutta mihin kellonaikaan Seppo & kummanit olette paikalla aloittelemassa??
Kiitokset järjestelyistä ja hyvästä seurasta myös omasta ja kartturin puolesta, hieno idea tämä valokuvakilpailu!
Aca käytetty eilen leimalla ja tänään jälkitarkastuksessa (kun oli runkonumero pahus ruostunut/syöpynyt sellaiseksi että siitä en saanut (minäkään) selvää). Jarru- ja iskaritesti meni katsastusmiehenkin yllätykseksi oikein hyvin, pakokaasutestin arvot (vm -80) myös hyvät. Uusi runkonumero meistetty paineilmakonetta hyväksikäyttäen lattiapeltiin, vaikka katsastusmies sanoi että “voit meistata numerot irtolappuun, jonka voit hitsata jatkuvalla saumalla joko koriin tai runkoon, laitan sitten meidän meistit siihen reunoille”. Nyt vaan numerosarjan päälle vedenkestävää vaseliinia ja teippiä päälle niin pitäisi säilymän.
Hieman jäi oikeanpuoleinen etujarru laahaamaan tiukan jarrutuksen jälkeen, vasemmanpuoleinen herkistyi paloja varovasti kampeamalla. Täytynee ottaa tuo auki kesemmällä, niin ei mene ruhtinaalliset tehot hukkaan.
Kermaani myy erikoista Acadianea… pilkistääkö konepellin alta BMW:n bokseri??
http://ww3.autoscout24.de/classified/270534842?asrc=st|as
Testiä.. miks ei kuva näy eikä toi linkki.. no nyt kuva näkyy mut ei toi linkki..
^ tossa leffapätkässä oli vissiin käsitelty vaihteistokin kun pakki ja ykkönen oli vaihtaneet paikkaa
Jees, hyvä homma!
Harmi..
Meil on muuten mökillä samanlainen (osina)… Hmm.. saiskohan siitä vielä leivottua toimivan..
Technique-welhot – saako tollaisen keskipakokytkimen leivottua vakiovärkkiseen acadianeen miten helposti vai teettääkö paljonkin töitä?? Nimittäin acassa alkaa kytkin oireilla tulevaa vaihtotarvettaan..
Deux chevaux et Aca
Toi vaseliini bakeliittiin on mulle uusi tieto, oon 80- ja 90-lukujen vaihteessa ajellut karkeasti 150 000 km sätkällä, eikä tällainen tieto mua saavuttanut tuolloin. Ja kärjet kestivät eri tavalla, ml. bakeliitti. No, vaseliinia, minkälaista??
Aca ei meinannu käynnistyä, startatessa vain tsuh tsuh tsus.. Joskus lähti vaivalloisesti, joskus ei. Hain Kossulta sitten varalle uudet katkojan kärjet, ajatus oli että sieltä se vika ehkä löytyy. Ja niin olikin. Wanhat kärjet oli hieman kuopalla mutta mikä tärkeämpää, kärkiväli oli alle 0.1 mm. Kuitenkin säädetty keväällä 0.4 milliin. Ja lukitusruuvi oli kiinni. Mitämitä..
No, otin vanhat kärjet pois, ja liikkuvan osan bakeliittihan se oli kulunut melko paljon. En muistanut kuvaa ottaa mutta ero uusiin oli huomattava. Tän bakeliitin kulumisestahan on ollut muitakin huomioita tällä foorumilla mutta ensimmäinen kerta kun itse tähän törmään. Saapi nähdä miten kauan tällä kestää, nyt siis kärkiväli 0.4 mm ja sytkä tarkistettu. Helsinkin reissu meni ihan mukavalla vauhdilla ja teholla, jees..
Joo saapi nähä kuin kauan hermo kestää ropata näitä kärjellisiä.. 😳
Miten tekivät Helicoilin? Joskus muinoin Sawossa tekivät nelkkuun moottorikoneistamon pihalla ihan ilman kummempia osien irroitteluja tai vaseliineja sylinteriin..
-
JulkaisijaArtikkelit