Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 170)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Dyane -68 #172415

    Heh, muillakin on hieman pitkässä juoksussa ja kypsyttelyssä tuo kunnostuksen aloitus. Itsellä vierähti vuosi enemmän, elikkäs neljännesvuosisata samanlaisen wanhus-tiinan kunnostusta suunnitellessa.. :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171428

    Joo toi mun kommetti oli huonosti muotoiltu, ei mika2cv:lle tarkoitettu, vaan häntä ennen laakerin vaihtaneelle Joku -nimiselle “sepälle”. Toki joskus käy niin että kenttäolosuhteissa tms joutuu leipomaan paikat kuntoon lähinnä sopivalla vermeellä. Mutta hyvä kun sait vaihdettua osan.

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171425

    Toi kiristysrenkaassa säästäminen on kyllä yks mitä en tajua. Kannattais aina olla varalle yksi uusi kiristysrengas kun laakeria alkaa vaihtamaan, ettei tarvihe vanhaa laittaa takaisin toisten harmiks..

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on inhokki remonttikohteesi 2cv:ssä? #172560

    Rumpujarrullisen etujarrujen remontit laatikon paikallaanollessa on minulle olleet tuskaisia, työskentelyasento ei oo kovinkaan ergonominen, eikä viihtisi aina lootaa ottaa pöydällekään…

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 kampiakseli #172353

    Joskus muinoin paljonkin nelkun koneella ajaneena oli Keski-Sawossa viidakon sanontana “nelkun kampi kun kolisee, on mustanaamiokin huolissaan”. Ts. kolisevalla kammella ei kannattane kovinkaan pitkiä reissuja heitellä..

    vastauksena käyttäjälle: Hammastanko #170995

    @HanaAna wrote:

    Raidetangot istuu lujasti kartioissa 🙁

    Hammastankopaketti lienee siis kiinni vielä akselissa. Jos ulosvetäjää ei ole, laita sen kokoinen moska (pikkuleka) raidetangon lenkin alapuolelle “alasimeksi”, ja lyö päältä eli raidetangon lenkin vastakkaiselta puolelta siihen lenkkiin. Jos onnistuu, lenkki irtoaa tällä. Ei kylläkään aina. Ulosvetäjä olis paras..

    vastauksena käyttäjälle: La terre en rond-kirja #170417

    Hyvä syy opetella gallian kieli.. Itse aloittelin Papillonin ranskankielistä lyhennelmäversiota lueskelemaan muinoin, totesin senkin liian vaikeaksi, Asterixit jotenkuten meni kun suomenkielistä luki rinnalla :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Höyhensarjalaiset #170334

    Elikkäs ryanet on raskassarjalaisia… :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Lokakuun Eka-romutoritapahtuma 05.10.-13 #170008

    Tapahtumaan tulossa pitkän linjan 2CV-harrastajan osavarasto myyntiin, uuttakin mutta pääosin käytettyä osaa. Osat 60-luvun alusta alkaen ja siitä eteenpäin. Ja myynti periaatteella “kaikki myydään”. Osa tavaroista ei mahdu kyytiin, voi kysellä sitten varastoltakin.

    vastauksena käyttäjälle: Koneen tunnistusta #170189

    Joo, katselin tuota taulukkoa, sen mukaanhan konetta on ollut myös AZU:issa. Mutta tämä tieto riittänee tässä vaiheessa, kyselijä on koneharrastaja (maamoottoreita ym) joka on ilmaissut kiinnostuksensa rakentaa moottorista toimiva vehjes, jahka löydän jäämistöistäni apulaitteet, moottoripellit ym. Sitä en tiedä mihin hän koneen sitten leipoo, mutta terveimmästä päästä harrastuksiahan tämä on 😀

    vastauksena käyttäjälle: Kuumaa kuumaa #170018

    Ja vielä meille tietämättömille, kerrotko mitä tarkoittaa puolan latausaika 😳

    vastauksena käyttäjälle: Vinkkejä etuakseliston irroitukseen kaivataan #169229

    Ei kauheasti kokemusta näistä, mutta auttaako lämmitys/jäähdytys -syklit tässä mitään? Vai sytyttääkö mahd. kotelosuojat/massat tuleen?

    vastauksena käyttäjälle: Olkatappipuristin #169339

    Kaveri, joka sätkiä laitellut männä vuosina paljonkin, suositteli mieluummin lyömävehkeitä, oman kokemuksensa pohjalta. Hällä oli ollut tuollainen Isoo-Jukan myymän puristimen kaltainen, ja koki ongelmaksi lähinnä sen, ettei sitä saanut pysymään paikallaan. Lyömätuurnana käytettiin em. puristimen sitä kierre/tapinpuristinosaa pelkältään, ja hyvin toimi. Hyvä alusta vaan, jotain kovaa tukivarren alle mahd. lähelle olkatappia, sopiva leka ja napakka isku niin lähtee liikkeelle. Toki pitää katsella että on linjassa wanhaa tappia pois lyötäessä kuten uutta laittaessakin. Uutta tappia ja erityisesti niitä välilevyjä takaisin laitettaessa vanhaa tappia voi käyttää ohjurina alaholkin sisässä.

    Mutta vielä kysymys: millä sen kierteellä olevan alakorkin saa varmimmin tiiviiksi?

    vastauksena käyttäjälle: 2CV6 -77 "Enska" #162328

    Kaverin kanssa tuo olkatappisarja (alkuperäinen Sitroselta) tuli eilen vaihdettua, hän oli todennut tuommoisen puristimen vaikeaksi käyttää lähinnä siksi ettei oikein pysy kunnolla paikallaan. Toki puristin oli vissiin 80-luvun peruja. Lyömätuurnana käytettiin sitten tuota puristimen kiertyvää osaa.

    Hyvin vaihtuivat osat, isompi ongelma oli saada alakierrekuppi pitämään, kun ei löydetty siihen alauraan käypäistä työkalua ja kiristys oli vaikiaa. Millähän tuon alakupin saisi pitämään seuraavalla kerralla? Kierreliimalla?

    Ylätulppaan käytin Isoo-Jukan vinkkiä muovinpalasta joka kuumennetaan reiän päälle ja lyödään siihen päälle tulppa paikallensa. Vähintäänkin virtuaalisen olusen olen velkaa Isoo-Jukalle :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 1100 cc (BMW) #169276

    Ja se wiimeinen silaus – saako tällaista (*yllösen ja valmistelevien virkamiesten mielestä vähintäänkin maailmanlopun aiheuttaja ja ties mitä) yhdistelmää millään konstilla Härmälandiassa kilpiin?

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 170)