Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hei!
Olen joutunut pari tollasta Scintexiä avaamaan, kun niistä on prässäykset pettäneet kärkien varsista. Ne saa korjattua pienillä ruuveilla, kun niissä on reiät keskellä, mutten silti ole varma niiden toiminnasta. Noi mekaaniset Marchalit ovat mielestäni varmatoimisempia, vaikka toki täytyy myöntää etten niistäkään ole käytössä paljoa kokemusta. Aika monenlaista noita näkyy markkinoilla olevan, mutta itse tosiaan etsin noita vieterisysteemeitä aikanaan.Kyllä kiinnostusta on ja ilmoittautua olen aikonut koko ajan, vaikka tässä ja nyt.
A-mallin alkupään vaihdelaatikko jarruineen. Jos ajatellaan mitä kaikkea erilaista osaa jo noissa jarrurummuissa sisällä on, niin ei tuo hinta paha ole sellaiselle, joka ne tarvitsee. Kaikki on erilaista kuin myöhemmissä. Tuumakierteitä ja aivan uskomattomia ratkaisuja, joita ei mistään saa. Jos on tarvetta, niin tuolla hinnalla kannattaa ilman muuta ostaa ennemmin kuin alkaa päivittämään uudempiin osiin. Ei noita saa enää mistään, kun ei tahdo saada kaikkia osia uudempiinkaan -50 luvun malleihin.
Onneksi tässä oli puhetta vain liikenteessä olevasta kalustosta, eikä mukana keskeneräisiä projekteja 🙁 Luku olisi sellainen, ettei taida kehdata kirjoittaa. Varmaan jollakin muulla onneksi on vielä enemmän noilla kriteereillä 😛
Sain tutulta vihjeen, että Autohoito Oy:ssä on myynnissä vanhoja lamppuja. Liike on ollut ennen Haagassa, mutta nykyäänse on Itä-Pakilassa, Spelttitie 4. Siellä on lamppuja ja ostin nyt 35/35W mutta ainakin 45/45 sinne kuulemma jäi vielä. Olivat edullisempia kuin ulkomailta tilattuna vielä kaiken lisäksi.
Kiitos!
Tarve ei ole niin kova, ettenkö ehtisi niitä jostakin muualtakin etsimään, joten kiitos tarjouksesta, mutten kehtaa väittää olevan kiirettä.Kiitos tarjouksesta! Itsellänikin on toisessa kulkimessa sellainen, mutta Ranskan tuonnista puuttuu, ja ajattelin, josko joltakin sellainen löytyy, niin olisin ollut kiinnostunut ostamaan sellaisen. Jollei löydy, niin malli löytyy omasta takaa.
Hei!
En tarkoittanut noita Biltemassa myytäviä lamppuja, vaan vielä vanhempia jotka sopii A ja AZ malleihin ja joissa on 3 nastaa kannan sivuille ja joita ei kiinnitetä suoraan umpioon.
Pitää mitata illalla, nyt kun pistit miettimään. Mä olen aina vaan ajatellut mutterin kokoa, enkä todellakaan mitannut tota kierreosaa, kunhan kuvittelin sen olevan isompi. Jos on tosiaan 12, niin ei olekaan mikään ongelma.
Noi Bilteman kamat ovat vaan liian pientä tuohon pulttiin. Jostakin syystä mun sätkässä on nuo kierteet kovin lyhyet ja viila saattaa viedä liikaa materiaalia ainakin näillä taidoilla. ei se pakan ostaminen mikään paha ajatus ole, kunhan vain tietäisi mistä ja minkä kokoinen. Kierrekampija olen joskus koettanut ymmärtää, mutta ei aina ole ihan onnistunut.
Hei!
Helicoil 7mm kierretyökalulla siihen alkuperäiseen ruuvinreikään saa uudet kierteen ja oikealle puolelle olen muistaakseni tehnyt kierteet kun vaihdelaatikko ja kone olivat paikallaan. Toki lokasuoja täytyy poistaa. Vasemmalle voi olla vaikeampi tehdä paikallaan.
Kiitti!
Ongelma on se, etten oikein hallitse tuota virtasta ja noin vanhassa (51) en oikein haluaisikaan alkaa vaihtamaan itseasiassa hyväkuntoisia piuhoja tai laittamaan releitä, koska se muuttaa liikaa. Valokatkaisijan tulopiuhaan ajattelin voivani kuitenkin sulakkeen laittaa varmuuden vuoksi. Muuten noin vanhassa Marshallin vilkkukytkimessä on sulake, jota en ole uudemmissa nähnyt. Voi tietenkin olla vaihdettu joskus, mutta vanha on.Tårneåsta kuulemma on jo tulossa lippa tuolla yleistä osiossa olleen listanpätkän kanssa. Kiitos
Ei ne renkaat välttämättä mitenkään sököt ole, jollei ole maanneet tyhjänä pitkään ja siten rikkoneet rakennetta tai kumi jostakin syystä haurastunut. Toki voi olla kovettuneet, mutta entisaikaan niitä pidettiin hyvin, kun kestivät kauemmin. Jonkun kilometrin kun vanhoilla kumeilla ajaa, niin palautuvat jopa muotoonsa. Tuon ikäisethän eivät ole enää ristikudosrenkaita. Näillä sivuilla jossakin oln aiemminkin kirjoitettu kauan seisseen elvyttämisestä, mutta mielestäni kannattaa laittaa uudet öljyt ja pyörittää käsin jonkun kierroksen ennen kuin koittaa starttimoottorilla. Myös jarrunesteet kannattaa joka tapauksessa vaihtaa, vaikka olisi kuinka jarrut kunnossa. Samoin vaihdelaatikon öljyt. Näillä itse olen pitkään seisseitä käynnistellyt. Tietenkin tuore bensa on hyväksi myös.
Itse tein saman rempan viime syksynä ja kyllä kannatti. Jotenkin vain jäi mittaamatta vesipatsas vuosia, vaikka jossakin vaiheessa epäilinkin huohottimen toimintaa. Kannattaa mitata sivuilta löytyvän ohjeen mukaan. Helppo ja nopea toimenpide! Tarvittaessa sitten korjata vanha tai ostaa uusi.
-
JulkaisijaArtikkelit