Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hei!
Siitä tietää, että runko on kuumagalvanoitu, että ylä ja alapelti vetelevät. Kun ne lämpenee altaassa, niin ne ei enää sen jälkeen ole suoria kuten mustat, vaan menevät jonkinmoiselle aallolla. Ainakin mulla on loivaa aaltoa varsinkin päälipellissä. Lisäksi on aika paljonkin alkuperäistä painavampi, kun on sinkkiä senverran paksummin. Käsittelyyn en osaa ottaa kantaa, kun en tiedä. Omaani olen kyllä käsitellyt kun aikanaan joku neuvoi. Hyvä on ollut ja toivottavasti kestää ja kestää kun epäilen, että sitä ei sitten ainakaan omilla taidoilla pysty hitsaamaan ton sinkin takia. Joku ammattihitsari varmaan jotenkin hanskaa senkin. Itse ainakaan en hetkeäkään omaani ole katunut ja mitoiltaan on kuin alkuperäinen, ei ollut kokoaminen hankalaa.
Kiitos Karille avusta! Taas on sätkä katsastettu ja luvalla saa ajaa taas vuoden. Tosin pian koittaa talviuniaika, mutta keväällä taas sitten matka jatkuu.
Minäkin olen kiinnostunut näistä osista:
Oven rajoitin, sisäpeili, lämpöputken läpiviennin tiivisteen tukilevy, jarruputki A AAAAY 453333. Laitoin myös jo viestiäOsa löytyi Tårneåsta, kiitos.
Hei!
Kun irrotat nopeusmittarin vaijerin, niin ilman sitä muovitötsää siellä vaihdelaatikon sisällä paikallaan, ei konetta/laatikkoa saa pyörittää yhtään, ettei vaihdelaatikon peräpään valuun tule reikää. Se muovi pitää nopeusmittarin rattaan yläpään paikallaan ja ilman sitä ko akseli haukkaa lohkoon reiän. Varmaan joku osaa tämän selostaa paremmin, mutta se tulee kun vain työntää ihan ‘pikkusen’. Nimimerkki kokemusta on 🙁
Ongelma ei olekaan katon liian pieni ikkunalasi, vaan karmin metallin heikkous, eli se mokoma joustaa ja siitä syntyy tuo reikä lasin ja listan väliin. Vertasin varastossa olleeseen vanhaan alkuperäiseen 6:n kattooni, ja siinä lasi on saman suuruinen toisin kuin toisessa katossani. Eli homman saisi varmaan korjattua vaihtamalla katon kankaan vanhan samanmallisen katon ikkunakarmiin tai laittamalla jonkun ohuen kierretangon tai vaijerin tms. keskelle takaikkunaa pitämään karmin muodossaan. Onko kenelläkään näkemystä, kumpi olisi helpompi tehdä?
Hei!
Ongelma on se, että ostin katon vuosi sitten nettikaupasta ja tässä vaiheessa reklamointi on vähän myöhäistä käsittääkseni. Olet aivan oikeassa, että kaman pitäisi olla hyvää, mutta aina ei näin ole. Harmi.
Nteeksi, mutta palataan tähän kattoasiaan vielä kerran, kun edellisessä viestissä puhuttiin tosta katon asennosta. Ikkunan yläpuolellahan on keskellä karmissa sellainen metallipala, jonka laitoin kattokaaren sisäpuolelle kuvitellen, että sen olisi tarkoitus pitää tuulessa kattoa paikoillaan. Onko sen tarkoitus ollakin kaaren ulkopuolella ja pitää ikkunaa ulompana, niin ettei ikkunan yläpuolelle kattoon muodostu painaumaa?
Hei!
Millä olette tiivistäneet niiden takana olevien ruuvien reikiä, joista katto kun pistetään rullalle, se kiinnitetään? Alkujaanhan siinä on kumit ja sitten ne muotoon valetut muoviprikat, mutta oisko vuoto sieltä osittain myös lähtöisin? Riittäisikö kun vaihtaisi kumiprikat uusiin, vai pitäisikö sem laittaa silikonitipat tms?
Teitkö itse johdot, vai ostitko? Ainakin Saksassa ja sitrosella on ollut myynnissä? Itsekin olen noita johtoja osittain uusinut, mutta mieli olisi tehnyt pistää väliin sulakkeita, kun jotkut johdot ovat niin pahoin palaneet. Itseasiassa käkikellon johtoon sulakkeen laitoinkin väliin, kun se varsinkin kaikissa sarjoissa tuntuu olevan pahasti palanut. Oikein vanhoissa käkikelloissa onkin sulake ja joissakin (ilm. uusimmissa) marshalleissa myös.
Näkyy Ranskassa olevan loppuunmyyty ainakin tällä kauppiaalla. Jos olisi ollut, niin € 60,- + rahti olisi ollut hinta. Killalla on vanhoihin mittareihin myynnissä tarraa etuosan uudistamiseksi jos se auttaisi jotain. Itsekin olen noita ulkomailta ainakin parit hankkinut, kun on puuttunut tai ollut rikki projekteissa. Osa projekteista vieläkin kesken ja sähköt laatikossa;-)
Hei!
Täällä on myynnissä erilaisia takaovia eri vuosimalleihin http://www.ami-2cv.com/carrosserie-2cv-capotes-2cv/carrosserie-azu-ak-et-acadiane.html?p=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hei!
Alustavasti sovittu jo postitusta pohjoisesta! Kiitos kaikille kommenteista. Pienet osat tuntuu välillä itseltäkin häviävän, puhumattakaan ulkopuolisesta. Onneksi ton nyt sain. Ulkomailta ei oikein viitsisi yksin tuollaista alkaa tilaamaan, ja firmoille usein on myös minimi toimitushinta, jonka alle eivät tavaraa toimita.
Noi valot munkin -55:ssa on, mutta kaikki punaisina.
Aikanaan ostin adapterin sätkään Ruotsin maailmankokouksesta € 10,- oli muistaakseni Opelin suodattimeen (?). Siellä se vielä on hyllyllä joten voisin hankintahintaan siitä luopua, jos kiinnostusta on.
-
JulkaisijaArtikkelit