Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mulla on Torniosta ostettu sinkitty runko, jonka asennuksessa 2003 ei ollut ainakaan mitään ongelmaa. Jälkeenkäänpäin ei ongelmia ole ollut. Kiinnittimet ja reiät oli kohdallaan ja mitat muutoinkin kunnossa. Ainut ero oli ala japäälyspellin sinkkialtaassa lämpölaajenemisesta tullut aaltoilu. Hyvältä näyttää runko vieläkin. Ei paljoa kiilläkään, kun vähän ohutta massaa laittaa pohjaan.
11.2.2008, 20:15 vastauksena käyttäjälle: 2CV, pakun oikeanpuoleinen taka-vilkkuvalo, vm -62 #144047Hei!
Tietääkö kukaan mitä Suomen laki tms sanoo siitä, kun noita munavilkkuja on ollut punaisia ja keltaisia? saako molempia käyttää ja onko niissä ollut jotakin säännöksia tai eroja? Varmaan jo tyyliseikkojen takia molemmilla puolilla samanväriset? Noissa vanhoissa kotimaisissa on se ongelma, että ne on jo niin himmeitä.
Hei!
Jos joltakin löytyisi sellainen ‘syöttökaukalo’ vielä mullekin, niin olisi hyvä. Omassa 62:ssa on nurkat niin haperot ja pelti niin ohutta, etä toi korjaaminen ei ainakaan näillä taidoilla ole kovin helppoa. Sellanen -62:ssa oleva syöttöputki, siis se jolla johdetaan ilmaa lasille löytyy ylimääräisenä, mutta jos on erilainen? Myös sellanen syöttökaukalo -55:een ilman sitä koloa syöttöputkelle olisi tarpeen jos vaan jollakin olisi tarjota. -55:ssahan ei ainakaan kaikissa ollut ko. putkea. Soitella voi vaikka Esa Koskinen 040 3446615
Hei!
Pahasti on toi pienoismallipuolikin iskenyt päälle, ja itsekin on tullut ostettua niitä;-) ToiEbay on aika hyvä paikka, vaikka noi ranskalaiset tuntuu olevan kovin haluttomia myymään oman maansa rajojen ulkopuolelle. Englannista ja Usastakin saa aika hyvin hankittua nuita.
Ongelma vaan on se, että siihenkin menee tota rahaa, ja se vähän jarruttaa toimintaa. Suomesta tuolla Kotkan puolessa on tosi harrastaja, joka aika usein myy myös huutonetissä ihan edullisesti hankkimiaan ‘ylimääräisiä’ pienoismalleja. Nytkin huutonetissä on aika monta erilaista 2cv:tä eri henkilöiden myymänä myynnissä. Itse olen vähän alkanut vähentämään noiden kiinalaisten ostamista, ja nykyään kiinnostaakin enemmän vanhemmat ja usein jo lopetetut merkit. Niissä tietysti tarjonta on vähäisempää, ja sitten hinnatkin helposti karkaa yli sen mitä itse olisi halukas maksamaan. Lisäksi siellä ebayssä on aika usein noita viimehetken kyttääjiä tarjoamassa ja jotenkin en oikein koneen hitauden tai muun syyn takia pärjää siinä leikissä. Siksi pitää koettaa etukäteen tarjota mitä kantti kestää, ja joskus saa sen ja joskus ei.
Eipä taida olla ainoa ei alkuperäinen sätkä muailmassa. Riittää kun se kelpaa omistajalle ja jos vielä joku muukin tykkää edes vähän niin se jo riittääkin. Joskus tuntuu, ettei Suomessa ole enää yhtään nelkkua, jossa ei olisi kutosen (tai amin) tekniikkaa jne jne.
Toivottavasti kaikki jaksavat ylläpitää omiaan tavalla tai toisella, koska ei ne ainakaan parane pihanperällä seisottamalla. Jos jossakin kulkimessa on joku osa hiukan väärä, mutta se muuten kunnossa, niin onhan se jo hyvä. Varsinkaan suomiautoissa ei taida tonikäisenä olla enää toivoakaan siitä, että normaalissa käytössä ne olisivat alkuperäisessä kunnossa. Siitä on pitänyt huolen jo suola ja rankalainen pelti vuosien mittaan.
Itse ostin ruuvit aikanaan Helsingistä Helsingin Ruuvihankinta Oy:stä. Pituutta ja kierrettä en muista, mutta ovat ihan tavallisella kannalla. Ja siis samalla kierteellä kuin alkuperäisetkin. Sieltä sain äskettäin vanhuksen laturin irrottamiseksi tarvittavan pultinkin samaa kovaa kamaa.
Kyllä noita taottuja pultteja saa hyvistä ruuviliikkeistä ostettua, jollei vanhoista ole enää iloa. Itselläni aikanaan ne oli pohjan hitsausten yhteydessä hitsattu kiinni peltiin, ja siksi jouduin hankkimaan uudet. Hyvin ovat kestäneet ja olivat sopivan mittaisia ja kun vuosi sitten irrotin ne korjauksen yhteydessä, niin hyvässä kunnossa olivat vieläkin. Eli jollei vanhoja voi käyttää, uusiakin saa, kunhan ei käytä räkärautaa 8.8:a.
Hei!
Kyllä se ainakin mun kokemuksen mukaan tulee loppumetreillä halvemmaksi ostaa ehjä ja kokonainen suht hyväkuntoinen kuin projekti. Hankintahinta on kalliimpi mutta eipä tarvitse kaikkea ostaa uusiksi. Ton oranssin hintaa en tiedä, mutta yleensä ymmärtääkseni Pertsan kulkimet ovat hinnaltaan olleet laatuunsa nähden edullisia. Itse en koskaan ole kyllä osannut noudattaa päätöstäni, vaan olen sortunut uudelleenkin pahvilaatikkokasoihin, ja aina sama kokemus. Ei olisi kannattanut ostaa. Paljon enemmän puutteita ja työtä ja kuluja kuin kuvittelinkaan. Ja eikun taas sama moka;-)) Jos joskus löytyisi vielä se hyvä ja halpa, niin en varmaan edes tajuaisi ostaa sitä, kun näin on ennenkin käynyt. Onneksi olen saanut kuitenkin ajaa suht huoletta jo monta vuotta, vaikka nyt pelkäänkin kytkimen luistavan ja taitaa koneesta kuulua ääntäkin. Pitää tutkia ja onpa talvella pitkät illat remonttiin jos niin käy.
Hei!
Olisin myös kiinnostunut parista 400 vanteesta, jos vaan kunto on asiallainen.
Terv. Esa Koskinen 040 3446615Hei!
Minkä kuntoista ajattelit? Mulla on tallissa käyttämättömänä yksi, jota pitäisi meikata, jos siitä kauniin haluaa, mutta hinta ja laatu vastaavat kyllä toisiaan. Tässä joutuisi tekemään reiät luukkuun kiinnitystä varten.
Soittele jos kiinnostaa 040 3446615 Esa
Hei!
Meidän nuorimies ihmetteli Ruotsissa, että järjestäjät eivät olleet tehneet lentokentälle kiidytyskisoja joksikin päiväksi. Olisi se ollut upeaa katsella kun 12 kaakkiset kisaa 😈 PienemmänOllin kuljin olisi saattanut tosin pestä ne. Halukkaat olisivat saaneet esim. tosiaan ilmoittautua kisaamaan keskemään joku päivä. Pari tutkaa vielä kentän päähän, niin olisi saatu kovia lukuja.
Hei!
Palataan nyt tohon nopeusmittarin rattaaseen, josta kirjoitin jo aiemmin. En mäkään omallani ajanut, vaan työnsin kulkimen ulos tallista noin 4 metriä, ja se riitti! Kun se hammasratas on yläpäästä irti silloin kun vaijerin alaosa puuttuu, se hirttää huonolla tuurilla kiinni lohkoon jo ekalla pyörähdyksellä, eikä siihen pitkää työntöä tarvita. Jos ei mene pahasti rikki, tulee vaan pieni palkeenkieli lohkoon. On muuten valu siinä kohtaa uskomattoman ohut. Onneksi toi takaosa on helposti irroitettavissa ja vaihdettavissa. Ei vaadi mitään erikoisosaamisia, kuten vaihdelaatikon avaaminen kokonaan.
Hei!
Onko sulla ollut nopeusmittarin vaijeri irti? Jos silloin työntää kuljinta vähänkin, saattaa nopeusmittarin akseli irtonaisena tehdä lohkoon reiän! Voi tulla iso tai pieni tai isompikin remppa. Onneksi toi vaihdelaatikon peräpää on oma osansa, joka on helppo irroittaa ja vaihtaa (ei varmaan kannata korjata, jos onnistuu hankkimaan uuden), mutta käsittääkseni kyllä kone täytyy irrottaa. Itse ainakin sen korjasin niin.Hei!
Minä voisin olla kiinnostunut sellaisesta pinosta noita liittimiä, jolla sähköistäisi noin 1,5 sätkää. Mitäköhän se lienee sitten? 40?? Laittele vaikka sähköpostia. koskinen.esaätgmail.com
Hei!
Ei kait 400 vanteissa ole reikää ollut keskellä? Minä en ainakaan muista sellaisia nähneeni. Tietysti saahan peltivanteeseen reiän tehtyä itsekin. 400 vanteita on vaikea täältä löytää. Itsekin olisin kiinnostunut muutamasta.
-
JulkaisijaArtikkelit