Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 134)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Operaatio etupyörän laakerin vaihto… #170023

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kun lukkorengas on irroitettu niin laakeri liukuu pesästä pois melkein sormin pyöntämällä.. 😀

    ok – mukava tietää ettei siihen tarvita mitään erityisiä juttuja : ) huulitiivisteet (?) eli stefat ilmeisesti vielä tulee laakerin molemmille puolille – yritän muistella olikohan näiden kokoja jossain kohtaa killan sivuilla tai haynesin kirjassa mainittu ?

    vastauksena käyttäjälle: Operaatio etupyörän laakerin vaihto… #170021

    vasemman etupyörän laakeri tarvitsee kipeästi vaihtoa vielä ennen talvea. Mahtaako Turun suunnalla olla kokenutta apua saatavilla? Edellisiä kun lukee, tarvinnee sittenkin näitä erityisiä työkaluja saati rautakankea?

    Arvelin selviäväni vaihdosta ” tien päällä” , mm. tuosta lukitusrenkaan avaamisesta.
    Miten on, saako laakerin ulos muulla konstilla kuin erityisellä ulosvetäjällä? 1813- T (Haynes ).

    Miten olette hommasta selvinneet?

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168592

    Kiitän Mustahattuista miestä !!

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168588

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    OK!
    Piirtelen kuvan tuolta parkkivalojohtojen varasliittimen pohjalta jossain vaiheessa kun selviän täältä Kemin Ajoksen Touhoviikoilta toisen koneen ääreen…
    Se oli jo luvattu aikaisemmin,, mutta unohtunut jostain syystä sen kytkennän kuvan tänne tekemättä..
    😀

    Todella mukava juttu jos viitsit nähdä sen verran vaivaa. Tykkään että Päivävalot /Huomiovalot ovat ihan ok eikä vain koristelun halua päävalojen ollessa halogeenit – Näin kesäaikaan ainakin.

    Kiitos etukäteen !

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168586
    sitikkapuoskari wrote:
    Tollainen löytyi..

    Juu kiitos vaan avusta -tämä lähettämäsi kuva löytyy minun omaltakin blogisivultani : rattisitikka.blogspot.com
    Tiedän että homma on ollut hakusessa jonkin aikaa.
    haluaisin kuitenkin ihan selkeän kuvan jossa asia on esitetty 2cv – sähköpiiriin ja nimenomaan Dyanen valokytkimeen soveltuen.
    Tässähän sanotaan että ranskalaiset autot vaativat lisäratkaisuja kaavioon .. ❗

    Muu ei nyt – kiitos – tässä vaiheessa kelpaa 😕

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168584

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Se ajovaloilta releen aukaisu jännite on ongelmallinen kun vaihtaa puolivalojen ja pitkienvalojen välillä ??
    Vaatii kaksi diodia toinen toiseen valoon siten että valolle tuleva jännite pääsee releelle päin mutta ei sitten pääse toiselle valolle siitä toisen diotin kautta kun se on estosuunnassa sinne päin..
    Eli siis puoli ja pitkienvalojen jännitteelle kummallekkin oma diodi siten että päästää releelle päin diotien toiset päät releellä yhteen ja releelle tulee aukaisu jännite oli sitten kummat ajovalot tahansa päällä,, eikä valot pääse sekoittumaan keskenään..
    💡

    Iso toive, jonka luulisin muidenkin jakavan kanssani:
    Olisiko sinulla Mustahattuinen aikaa jonain sateisena kesäiltana piirtää vaikkapas jonkinlainen kytkentäkaavio klubi-askin kanteen .
    Arvostan asiantuntemustasi.

    Näistä hienoista selvityksistä kun ei maallikko pääse kärryille vaikka kaikenlaista on rakenneltukin, mm wanhuksen ja kutosenkin sähköt ihan puhtaalta pöydältä kokonansa
    johtoja vailla olevaan koriin.
    Vaan kun ei näiden diodien ja vaihtokärkireleiden kanssa olla pelailtu – dyanen valoviiksen johdot kyllä mittasin ja selvitin, halogeenivalot ja sille uuden sähköpiirin releineen rakensin. Mutta mutta kuvien ystävänä, peräti naimisissa koko ikäni niiden kanssa olleena näkisin tästäkin huomiovalosähköpiiristä kuvan järkeäni selventämään.

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168578

    @Akaile wrote:

    Parkit palaa aina. Samasta johdosta voi haaroittaa mittarivalot 😉

    Lainsäädännöstä en tiedä. Noin tekisin itselleni ja tarvittaessa katsastukseen “poistaisin kytkennät”…

    no joo – näinhän huomiota herättävän valaistuksen saa todella helpoiten – eikähän katsastukseen tarvitse kuin huomiovalojen teippaus puolikkaaksi tunniksi kerran vuodessa. Tien päälläkään ei kukaan ole koskaan (
    vielä ( – kop kop ! ) valoja kysellyt.
    Näinhän sen pitäisi olla, mutta kun ei asuta Ulan Batorissa jossa arvelen luovuutta voitavan harrastaa meikäläistä eurohenkeä enemmän.
    usko byrokratiaan kun vaan istuu kuin tatti tervassa – vai kuinkas se nyt menikään..

    Mutta jos nyt haluaisi oikein mielellään askarrella lailliset systeemit vuoden 1974 malliseen Dyaneen- niin kallistan korvaani yhä vielä johdinkaavat kuullakseni.
    Edelleen kuitenkin toivoen yksinkertaisen ihmisen mieleen lankeavia yksinkertaisia ohjeita. 😀

    vastauksena käyttäjälle: dyaneen huomivalot #168576

    @Akaile wrote:

    Ottaa parkkivaloilta yhden haarajohdon, johon kytkee katkaisijan väliin ja kytkee sen huomiovaloille? Tällöin palaa parkkivaloasennossa takavalot ja etuparkit ja lisäkatkaisijan asennosta riippuen huomiovalot.

    kuulostaa “luonnolliselta” : )
    Nyt kun tuo kuljin on ulottumattomissa – muistatko/tiedätkö ovatko etuparkit sammuksissa kun pitkät/pätkät eli ajovalot on päällä?
    takanahan ne ainakin on ajovalojen kanssa.

    säännöt kaiketi vaativat ettei huomiovalot saa palaa ajovalojen kanssa. Käsikäyttöistä kytkintä huomiovaloille ei kai sallita vaan tarvittaisiin joku “automaatti” joka ajovalojen syttyessä sammuttaa huomiovalot? yhdessä eivät saa palaa eikä muistaakseni pelkkää käsikytkintä ainakaan nykyautoissa saisi käyttää? Talmun ohjeissa on kaavio releelle mutta siinäkin sanotaan ettei esim ranskalaisille kaavio ole passeli. ( Talmukaavio tuolla rattisitikka.blogspot.com sivustollani )..

    nää on näitä – kuinkahan 70 luvulla tämä hoidettiin? oma tiina -74.

    vastauksena käyttäjälle: H4 vanhoin johdoin? #169517

    mistäs tämä valokytkimen kuumeneminen johtuu, eikös wattimäärä hehkulanka ja halogeenipolttimoissa ole sama – 12 V / 45W ?

    vastauksena käyttäjälle: Bensalämppärin tunnistusta… #134029

    @Jalppis wrote:

    Onks tietoo bahcon lämmittimistä. Tyyppimerkintä on VBA 16. Ja kuva löytyy osoitteesta: http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/Bensalam” onclick=”window.open(this.href);return false; … _bacho.JPG

    Olisko sinulla Bahco VBA16:n asennusohjetta ( jotta saisi johdot oikeisiin paikkoihin ) ?

    vastauksena käyttäjälle: Bahco 3500 manuaali #168221

    @2cvkimmo wrote:

    Mutta tästä koko laite – uusi! Manuaali tulee mukaan.

    http://www.ebay.com/itm/Bahco-3500-vintage-car-pre-heater-Volvo-Heater-/130838291537?hash=item1e7691e451&item=130838291537&pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr#viTabs_0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kiitos sinulle – esite tuli katsottavaksi pdf -tiedostona – Islannista ! Laitekin olisi mukava saada suht edulllisesti mutta kun islanti on eu-ulkopuolinen alue, tulee tulli, alvit sun muut päälle. mutta katsotaan. Kiitos sinulle tästä linkistä – katselen itsekin ebaytä silloin tällöin mutta tämä ei sattunut silmään. Kiitos !

    vastauksena käyttäjälle: Bahco 3500 manuaali #168219

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kokeilitko onneasi Googlella?

    Täällä olisi ainakin handbok myytävänä:
    http://www.jon-erik.se/litteratur.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Google-hakuvinkki: jos kirjoitat esim. “bahco 3500 filetype:pdf” saat tuloksina PDF-tiedostot aiheesta, jolloin joskus voi tärpätä tämäntyyppisten dokumenttien osalta, kun vain jaksaa tuloksia selailla.

    Tällainen löytyi, mutta ei siinä ole kytkennästä mitään:
    https://dl.dropbox.com/u/24577840/foorumiin/accessories_1973_group_70.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kiitos näistä – itse kun olen puolittain ruotsissa, silti tuntuu olevan hankala tapaus. Mahtaako “Jon-Erik ” olla hengissäkään – ei ole minkäänlaista kontaktipintaa yrityksistä huolimatta. Muutenkin googlaus-tulos näyttää heppoisalta.Pitänee kääntyä Volvo-nikkareiden puoleen. Tosin silläkin puolella (keskustelupalsta) joku taannoin etsiskeli samanlaista manuaalia. Pari kontakstia sain mutta heillä ei sitten enää kuitenkaan ollut tallella.. no – etsiskely jatkuu….

    vastauksena käyttäjälle: eberspächer bensalämppäri #167862

    @Akaile wrote:

    @texwiller wrote:

    muitakin vihjeitä otetaan mielellään vastaan. – itse kun tiinallani ajelen ympäri vuoden,

    Kun nyt kysyit niin toivon Sinun lukaisseen tämän läpi https://2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=4404&start=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    On huoltovarma ja yksinkertainen, kuten 2cv:t muutenkin. Vain kellokytkin puuttuu ❗

    ..olen lukenut tosi tarkasti ,kiitos. hankin varmaankin nämä putket lämmönvaihtimiin kunhan tulee taas lehti puuhun.
    Itsellä kun ei ole autotallia, siellä tukevaa viilapenkkiä eikä nurkassa hitsausvälineitä – voisit Akaile, tehdä tarjouksen valmiiksi modifioiduista pöntöistä?

    Bensalämppäri perustelee kellokytkimineen olemassaolonsa kylläkin hyvin, sillä kuljin on kovallakin pakkasella lämmin moottoria myöden jo ennen ajotapahtumaa. Pysyy myös läpikuivana talvella ,kenkien mukana tulleet lumet kuivuvat.

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167690

    mukavasti juttu polveilee kuin paraskin huhu. Alunperin Wonderin kysymys käsitteli asiaa millä kaikki nuo pakoputkiliitokset saataisiin pitäväksi. Keskustelu näkyi innostaneen viritys-filosofeja virtausongelmia ratkomaan missä sinänsä ei vikaa.
    Omalla kohdalla – ilmojen viiletessä toiveena olisi saada pakokaasutonta lämpöä niin varpaille kuin kynsikkäillekin.

    sopivuusongelma on näiden kaikenkarvaisten tarvikepakoputkien kanssa. Omalla kohdalla se ilmenee vasemmanpuolisen putkiston – poikittaispöntön ja lämmönvaihtimen välillä joille on todella vaikeaa löytää sopuisaa yhteiseloa. jos toisen pään saa paikalleen alkaa toinen pää jossain vaiheessa pussauttelemaan pakokaasuja. Kone kun kuitenkin liikkuu kumityynyjensä varassa ja niin pitäisi putkistonkin tietty.. ei auta vaikka kaikki olisi asennuksen aikana löysillä ja kuinka kumivasaralla naputtelisi ja justeeraisi.
    Poikittaispöntön pään näkyväinen ongelma on aivan liian pienet “huulet” mutta on siinä “sarvessa” jonkinlainen kulmaerokin.
    Joskus on ulkomailla ollut myynnissä kunnollisia klemmareita joissa keskellä on jonkinlainen likistysrengas keskittämään putkenpäät. – Mistähän näitä saisi hankittua?

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumpunkalvo #167231

    samalla tässä kun kiihdytyspumpun kansi on auki ja pohdittavana – kysyisin mikä on se pieni sylinterinmuotoinen – umpimetallia oleva osanen joka jostain sieltä pumpun sisuksista tuli esille?
    nyt ei ole sitä tätä kirjoitettaessa käsillä tahi näytettäväksi. pituus ehkä 3 – 3,5 mm ja halkaisija ehkä 1.5 – 2 mm – umpimetallia.
    Kyse on varaosakaasarin kiihdytyspumpusta. olisi mukava saada tietää minne sen lykkään takaisin.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 134)