Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
olisiko kutosen valopukkia tarjolla?
mystiseltähän tuo vaikuttaa juuri tuosta mainitsemastasi syystä. Liitoskohta jää kuitenkin lämpöpeltien sisään.
Liekö siellä vielä joku tiivistenauha alla??
kansi ja sylinteri istuvat vastakkain – eikä siinä mitään tiivistettä ole mikä sinänsä on erikoista. rauta rautaa vastenhan siinä on.
Olikos inkiläisellä joskus joku artikkeli nyytisissä: ranskan postilaitoksen autoissa pakollinen varuste?@2cvjimmi wrote:
nää on?
http://www.breuring.nl/pickup/dag30/02102010180.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;mistähän noita saisi?
Vaikka toisaalta, onhan pakosavuja jo neljäkymmentä vuota ehtinyt ajottain nieleskelläkin. Vielä voisi armahtaa keuhkopussejaan?@rustman wrote:
Ja mulla oli Acadianessa bensamittarin piirilevyssä katkos, joka aiheutti mittarin toimimattomuuden.
minulla on tiinassa -niin, tai oikeammin laatikoissa kaksi käytettyä mittaria jotka kaikki näyttävät hiukan eri lailla: yksi ihan tyhjää, yksi täyttä – Kulkimessa kiinni oleva näyttää vajaata puolta tankkia, mitä tietenkin on kivempi katsella. Ihan täyttä näyttävää ei tohdi jatkuvasti katsella, vaikka kulutus ei niin suurta olisikaan. Rajansa kaikella.
Kyllähän kirjanpitokin toimii kunhan vain kynä löytyy tankatessa.Vaikka aurinkoiset ilmat ovat vallalla, ei tankin irrottaminen parkkipaikalla (kortteeripaikka-kaupungissa-kerrostalossa) ole ollut etusijalla . Jos sitten remontin alettuaan vaikka huomaakin tarvitsevansa uutta anturia, on tankki ähellettävä taas paikalleen ja uusittava koko homma varaosan saatuaan. Nuo vaihtoehto-ei näyttävät mitarit ovat tällä hetkellä tukholman tallissa, joten en pääse niiden piirilevyjä tarkemmin uudelleen tsekkailemaan. Ajattelin tehdä tankin irrotusjutun siellä kunhan sinne saakka ehdin. Varaosien hankinta sieltä on osoittautunut joskus ongelmalliseksi. Viimeksi kävin huulitiivistettä kyselemässä: Kyselivät väen vängällä mikä rekisterinumero minulla on jotta näkisivät koneelta mikä kammen etutiiviste olisi kooltaan. No -eihän sitä mitään tullut kun ei koko autoakaan heidän koneensa tuntenut – olisi pitänyt sitten käydä kyselemässä 60km päässä, josko.. No, homma hoitui täällä kotosuomessa melkein kulman takana.
Näissä mittareissa muistikuvan mukaan toisessa oli pieni vastus lisättynä piirilevyn ruuvien väliin -toisessa taas ei. Kyseessä kalibroint? – minkä tyyppinen katkos mittarissasi oli?
näillä eväillä pärjää pitkälle. varsinkin tuo video näytti homman selkeästi -kiitos neuvoista.
@Jasu wrote:
Sopivaa letkua venttiilin päähän, sillä sitten pyöritellen. Joku kudosvahvisteinen on vallan mukavaa, 8mm sisämittainen on jotain 13-14mm ulkomitaltaan, siitä saa hyvän otteen kämmenien väliin…
Kiitos vastauksesta -ei näköjään siellä lahden takanakaan vielä nukuta? Mitä olet käyttänyt hiomatahnana? farecla ei taida olla oikeaa siihen?
@Akaile wrote:
@texwiller wrote:
@Akaile wrote:
Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.
katselin tässä illan mittaan Ural-troikan sivuja. Siellähän sitikan osia näytetään käytettävän – puolin jos toisin -siis sitikan puolat ovat kysyttyjä; näköjään tulpatkin ovat samoja -ettei vaan olisi sitä ranskalais-venäläistä yhteistyötä taustalla.
Lainaan tähän pienen pätkän keskustelupalstan kommentista jossa oli puhetta keskustelupalstalla tulpista NGK B6HS ja BP6HS´stä.:
“Se B käy ihan hyvin kanssa. Ero on keskielektrodin pituudessa siten että BP on “pitkä” ns itsepuhdistuva malli ja pelkkä B on “perinteinen” jossa keskielektrodi on kierteen reunan tasalla.
Jos kone käy rikkaalla, tai ajat vain lyhyttä ajoa niin silloin parempi on BP… ei mustu “oikariin” eli tulpan”pimenemisen vaara on pikkuisen pienempi.”Tämä ei siis sittenkään mennyt varhaisdementiani piikkiin 😀 Joku harmaa muistikuva oli tuosta BP6HS:stä ja siksi sen kirjotin, siispä en tiennyt että moista eroa on edes 😯 Mutta hyvä tietää! 🙂
eilen en käynyt tallissa katselemassa miltä se näyttää kannessa palotilan puolelta eli mitenkä pituutensa puolesta, tuo keskielektroodi. Mutta ei se nyt ainakaan männänpäätä taida ulottua naputtelemaan.
Huomasin nimittäin öljyjä eilen vaihtaessa että laatikon öljypropuksi olin edellisellä kerralla laittanut magneetilla varustetun tulpan. valutellessani RedLine´ja ulos, tuli mukana musta möykky -…magneettiosa irrallaan!!
Ei taidakaan mahtua kulkemaan rattaiden alla. Onneksi ei ollut tunkenut itseään hammasten väliin vaan jäänyt makaamaan alas öljyyn.
Ei siis ole sopiva paikka sellaiselle tulpalle. Mistähän olin tuon niksin bongannut? Hyvin magneetti-osa silti oli hoitanut hommansa – pää oli kuin peikolla. opiksi se on tämäkin otettava.@Akaile wrote:
Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.
katselin tässä illan mittaan Ural-troikan sivuja. Siellähän sitikan osia näytetään käytettävän – puolin jos toisin -siis sitikan puolat ovat kysyttyjä; näköjään tulpatkin ovat samoja -ettei vaan olisi sitä ranskalais-venäläistä yhteistyötä taustalla.
Lainaan tähän pienen pätkän keskustelupalstan kommentista jossa oli puhetta keskustelupalstalla tulpista NGK B6HS ja BP6HS´stä.:
“Se B käy ihan hyvin kanssa. Ero on keskielektrodin pituudessa siten että BP on “pitkä” ns itsepuhdistuva malli ja pelkkä B on “perinteinen” jossa keskielektrodi on kierteen reunan tasalla.
Jos kone käy rikkaalla, tai ajat vain lyhyttä ajoa niin silloin parempi on BP… ei mustu “oikariin” eli tulpan”pimenemisen vaara on pikkuisen pienempi.”@Akaile wrote:
Älä sellaisenaan mäntiä takaisin laita… Kun kerta öljykarstaa on niin tilanne on hyvinkin selvä eikä tule siitä korjaantumaan. Minimissään uudet männänrenkaat ja nekin varauksella; mäntien urien tulee olla tarpeeksi tiukat uusille renkaille. Huomioithan myös sen, että kutoseen on useampaa männänrengaskokoa paksuudeltaan…
Kiitos akaile neuvoista – katsellaan tilannetta jatkossa.
Eihän tuolla koneella kiire olekaan. Saattaa olla että jää nurkkaan odottelemaan päivää parempaa.
Voinkohan siitä nuo kannet hyvine nostinputkineen ruuvata tuon kutosen koneen sylinterien päihin? Ei kai siinä mitään yhteensopivuus ongelmaa olekaan? Nyt on nuo alapäästään repaleiset, ikävästi öljyä brillien välistä valuttelevat.@Akaile wrote:
Ainakin tuossa AM2-C koneessa ihmetys oli suuri, kun edes paikkaa jalalle ei lohkossa ollut.
Jos Texwiller onnistuu, niin laita ihmeessä kuvia, jotta saadaan “tietokantaa” näistä poikkeavista koneistakin 😉
tässä koneessa on paikka ulkopuoliselle öljynpuhdistajalle , sen jalalle mutta ei pultin pulttia eikä laipan laippaa -ainoastaan tuollainen valettu “sija” mahdolliselle tulevalle uudelle innovaatiolle? Kuvan laittelen kunhan saan enemmän alumiinipintaa näkösälle.
Puhdistamisessa tuli jälleen todettua Quickcleen – spraypullon tehosuihku Tällä on suurempi paine kuin bräkleenillä joten poistaa
kaiken rasvan ja sotkun ahtaista paikoista jonne ei muilla konsteilla oikein pääsekään. 💡Mutta edelleen alkuperäiseen kysymykseen ❓ : Onko tietoa antaa takastefan mitoista? Nyt puhdistuksen edettyä vaiheeseen jossa etummaisen stefan lukemat sain näkyviin – voin ne kertoa josko vaikka joku muukin tarvii tätä tietoa:
IOS 60.42.8 Paulstra ja sitten vielä 37. takastefassa -tai oikeammin kai pitäisi puhua huulitiivisteestä, sensijaan ei lukuja näy. Tätä kaipaisin.@amikutoseeni wrote:
@texwiller wrote:
kaksi pienempää putkea ( halk. 30mm about..) sylinterien alta ropellikotelosta
Ne on levyjarrujen muovisten jäähdytysilmaputkien lähdöt. Kyllä levyjarrukutosissa on samanlaiset.
Aah – no niin. Sieltähän saanenkin sitten ottaa vilpoista ilmaa kasvoilleni ja varmaan myös itikoita kunhan niiden sesonki alkaa.
Olen aina jostain syystä “suosinut” – eli saanut kohtalokseni rumpujarrullisia kulikimia, joten näistä ei aiemmin ole ollut havaintoa.@Akaile wrote:
Soon kutosen kone niinkuin muutkin… Erot löytyy sisältä. Onko ulkoista öljynsuodatinta? (AM2-C koneessa ei nimittäin ole, vaikka on kaksikurkkuinen kaasari 😯 )
Kakskurkkuinen tämäkin eikä ole ulkopuolella suotimia. Oikein piti käydä pimeässä tarkastamassa vaikka iltapäivällä siitä purin pellit pois päältä. Tässä on mielenkiintoisesti kaksi pienempää putkea ( halk. 30mm about..) sylinterien alta ropellikotelosta.
Empä ole ennen nähnytkään. Onko tämä jostain Amista?Tämän kannetkin taitavat sopia sitten kutosen koneeseen?? Tässä vanhassa on todella risat putket sylinterien alla, brilleistä ei ei ole tiivistämään. Josko tämä siivousprojektin ajaksi lainaisin kannet kutoseen??
Mitä ovat nämä erot , joista yllä mainitsit – ovat kutoseen?
@texwiller wrote:
hiukan aasinseljässä ratsastaen kyselen tätä tekniikkapuolelta – verotustekniikkaa:
sain ajoneuvoverolapun, jotkut teistä ehkä useammankin. Maksuksi oli asetettu Dyane -74, kokonaispaino 900 kg, veroksi
koko vuodelta2 x 47,58 euroa. ( maksan kahdessa erässä , em summassa maksutapalisää ei ole mukana).Oletan ettei Dyane -74 ´lle verottaja löydä päästömääriä verotuspohjakseen, joten arvelen (kaiketi tämäkin sopisi kertoa, ettei tarvitse arvella ) verotuksen perustuvan kokonaismassaan ja jossa kilot menevät 0 – 1300kg hinnalla 75,92 euroa mukana seuranneen taulukon mukaan.
Elon laskuopista en tiedä, mutta Kallion laskuopin mukaan jos jaan vaikkapa tuon taulukon summan 75,92 kahdella, saan 37,96 euroa?? ( siis jaettuna kahteen erään mihinkä tulee sitten maksutapalisä erikseen mukaan..)
Mikähän logiikka tässä lienee?– minkälaisia summia teillä on? Onko veroihmisiä Killassa mukana?
tällaisen vastauksen sainkin tänään verottajalta kun kyselin – olisi kai se muutenkin pitänyt fundeerata selville?
“Uudet veroperusteet astuvat voimaan vasta 1.3.2011.
Ensimmäiset ajoneuvoveroliput joissa on osaksi uutta veroperustetta, lähetetään 2.3.2010. Eli 2.3.2010 lähetettävillä vuoden verolipuilla verotetaan vanhojen perusteiden mukaan kaudelta 2.3.2010-28.2.2011 ja uusien perusteiden mukaan 1.3.-1.3.2011. http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ymp” onclick=”window.open(this.href);return false;äristöperusteinen+ajoneuvovero.htmVielä mennään siis nykyisten veroperusteiden mukaan. Tällä hetkellä päiväkohtainen ajoneuvovero autoltasi on vielä 0,26 euroa, koska autosi on ennen vuotta 1994 käyttöönotettu henkilöauto.”
@HENKKA wrote:
Ei sitä ongelmaa ole sätkässä, mutta Dyanessa on akkuteline tiellä. Otan vastaan hyviä vinkkejä vaihdelootan öljynvaihtoon. Öljyntäyttöproppu avataan 21 mm.n kiintoavaimella, sillä hylsy ei mahdu akkutelineen jalan ohitse. Akkutelineitä on Dyanessa ainakin kahta mallia, joista ohuemman kanssa ei varmaankaan ole samaa ongelmaa kuin minun telineessä.
Dyanen akkuteline onkin idioottimaisesti rakennettu. Vähän tyyliin- laitetaan se nyt vaan jotenkin . Akkutelineen laatikonpuoleiseen pulttireikään olen sahannut raon, joten sen saa vedettyä ulos avaamalla nuo kaksi ulommaista. Ehkä niihinkin voisi nuo raot sahata? 🙄 silloin voisi sitä liikauttaa vain hiukan sivuun ja nostaa pois.
Öljyproppua olen availlut pitkävartisella kiintoavaimella, mutta käsivarsiin tahtoo silti jäädä kissanraapamia siinäkin.
Uusien öljyjen valuttamista varten löysin muuten kirpparilta neitseellisen lue: uuden, 💡 perähuuhteluastian kolmekymmenluvulta – hah hah – kaveri vieressä hymyili lopulta vapautuneesti kun paljastin ajatusteni kulun – kertoen että sillä saisi sätkän laatikon öljynvaihdon sujumaan trattiletkukontsruktion sijaan – perä kuin perä. Sellainen emaloitu ,litran vetoinen astia se on, pohjan reunassa on ulostulo letkulle – öljynvaihdosta tulee suorastaan nautittava tapahtuma -melkeinpä medicaalinen toimenpide. Siihenhän se on suunniteltukin -perähuuhteluun! 😆 –@cuisinier wrote:
Mielenkiintoista, että joku uskaltaa laittaa sätkään muutakin kuin Totalia tai Yaccoa…vai onko sen Red Linen valmistaja
tiedossasi? Kiitos pumppuvinkistä, olin juuri aikeissa haeskella jotain tuollaista. Kävisi nimittäin varmaan kätevästi
lehmän vaihto isommissa Citikoissa.Lehmän vaihdosta en tiedä mitään -Red Line on jenkkituote – mikähän se nyt sitten taas olikaan se firman koko nimi? Googlaa netistä nimellä. Siellä siitä on selostuksiakin.
Luulenpa että moni on pilannut laatikkonsa käyttämällä tavallisia, huoltoaseman hyllyllä olevia öljyjä. minä mukaanlukien.
Silmiini sattui taannoin ruotsalaisten sitikkaharrastajien foorumilta tutkimus. En malta olla sitä tietoa jakamattakaan kun öljy on toiminut tosi hienosti. Tutkimuksen tuloksena kun paljastui, että nykyisinsaatavilla olevista vaihteistoöljyistä vain harvat sopivat 2cv-vaihteistolle huolimatta valmistajien suosituksista Kyse on lähinnä mm synkronirenkaiden syöpymisilmiöstä tavallisin öljyin. rikki ja kloori ovat ne agressiiviset ainesosat.
Sinnikäs kirjoittelu valmistajille tuotti lopulta listan 2cv-vaihteistolle sopivista öljyistä:
Red Line MTL ( 70W80 GL-4 ) – Red Line MT-90 ( 75W90 GL-4 )
Lisäksi on sitikkaan sopivia em tutkielman mukaan:
Quiker state high performance 80W-90/ Quiker state Synquest GL5 75W-90 /Millers EP80 GL4 / Shell Spirax GX ( GL-4 ) / Texaco Multigear MTF 75W/80W ( GL-4 )Nyt sitten pitää vissiin laittaa loppuun ne nykyään niin tavalliset jokapaikan vastuuväistöt vaikka en RedLine companyn palveluksessa olekaan.- itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia Redlinesta kolmen vuoden ajalta – ei sen pidemmältä minullakaan – kutoslootassa. Kukin siis käyttäköön mitä haluaa.
-
JulkaisijaArtikkelit