Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
kyllä on äänen perässä saatu kallistella korvia jos johonkin suuntaan. vapaasti mokoma sinkoilee pellinreunasta toiseen eikä malta asettua paikoilleen jotta siitä selkoa saisi. kyllähän näitä mahdollisia aiheuttajia on tullut vastaan vaan se lopullinen ilo on vielä saavuttamatta.
kaasun löysäys sen enimmäkseen aiheuttaa, kierrosten myötä laskevan pitkän säröisän huokauksen, liekö sitä harmittaa kun menohaluja olisi?
konehuoneen puolelta kaasua annettaessa ei sitä niin selkeästi kuulekaan kun on sitä muuta kilkatusta ja hevosvoimien möyrintää.jotain mukavaakin sentään tuli esille , kaasuttimen kohon akseli löytyi,
oljypohjan alla on aina hiukan tartuntapintaa – ehkä tätä varten juuri?
mutta omatekemä tuntui paremmalta joten saa hoidella toimiaan ihan uudessa paikassa ( ..ent jarrujousi – pätkä..) voihan olla jatkossa ettei rauta,alumiini ja messinki muodosta ideaalista sähköistä yhdistelmää – sinkkipalaa en sinne enää saanut mahtumaan..mutta jaettu harmi on sekin myönteistä? ehkä saamme koottua “2cv-äänikirjan” – cd + A5 formaattia oleva kirjanen? sitähän olisi mukava vanhainkodissa aikanaan kuunnella luurit korvilla.
@Nalle wrote:
Estää sadeveden valumisen korin ja rungon väliin.
onpa hieno idea! pitääpä katsoa tiinan peräpäätäkin aivan uudella tavalla.
saattaapa olla että runkojen katkeamisetkin johtuvat pitkälle tästä syystä, vai mitä luulette??@Jasu wrote:
Vaihdoitko siis laatikkoon “normaalin” mutkia sisältävän tangon, sen suoran tangon tilalle..? Se on sitten hyvinkin syynä tähän, sillä AMI8:n laatikossa tuo vivun lähtö on vinossa kun muissa se on suorassa… Ja tästä eroon pääset vaihtamalla laatikon kannen, mistä tahansa Nelkun tai Kutosen laatikosta…
siihen suoraan ami-tappiinhan sitä sovittelin. pitääpä katsoa tämä neuvomasi tavalla uudelleen. kiitos jo etukäteen.
onhan se ollut komiaa kun pitänyt oikein etunojaa ottaa kun nelosta lykkää sisään mutta säästyyhän ainakin selkä, ellei sitten liikunnan puute tuo vanteita vyötärölle. oma olkatappi ainakin pääsee vähemmällä. kiitos.joo. kiitos kommenteista. amin laatikossa se lootan oma keppi on suora. se onkin tuossa tallin hyllyssä. tämä nelkun ohjaamon puolelle tuleva tanko on lyhyenläntä. mutta, eiköhän sekin siitä asetu kun otetaan sormi pois suusta ja aletaan asettelemaan – muistelin 62 pakuani, jossa taisi olla erimittainen. pohdin josko näitä on muunkin mittaisia olemassa .. nyit kun tehdään näitä sekaversioita, tulee aina joskus joku juttu eteen – ei kuitenkaan ylipääsemätöntä vielä..
@Musta Hattuinen Mies wrote:
No kotikonstein olen tarkastanut kondensaattoreita siten,, että kytkee yleismittarin vastus mittauksella konkkaan + siihen johtoon ja – runkoon..
Nyt vastus mittaus syöttää pienen virran konkkaan ja kun kääntää mittarin nopsaa pienelle voltti mittaukselle viisari nousee vilauksen verran näytämään jännitettä.. Vaatii kela eli viisari mittarin,, nämä numeronäytöt ei pysy perässä… 💡 😉
Ja tietenkin laittamalla konkan käyttöön niin näkee kuin paljon kärjet kipinöi,, jos risa konkka niin aika paljon,, eikä kone ota kunnolla kierroksia.. 😯kiitos, kokeillaan. pitänee hankkia viisarimittari ensin. vaikka – taitavat kaikki konkat olla kuitenkin, loppujen lopuksi – loppuun käytettyjä. jostain luin, taisi olla cat´s in sivuilla, että ainakin joka toinen kärkien vaihtokerta vaatii myös kondensaattorin vaihdon.
@texwiller wrote:
tänään ajoin tiinan tuulilasiasennukseen Kuttilan lasi kainalossa. tiivistekin löytyi sujuvasti tämän foorumin kautta – kiitos siitä.
vanha tiiviste pois ja uutta lasin päälle, mutta voi voi!
kun lasi oli narutettu paikoilleen, irvistivät alakulmat niin että viidenmillin näkymä avautui ohjaamoon/ulos – siis ihan oikea rako! hittolainen sentään!!tämä lasi lienee killan aikaisempia ostoja, ja olihan se edullinen, mutta silti.
vanhanajan autolasimestarikaan ei etukäteen osannut arvioida lasinmittoja kun esittelin tällä palstalla pohdittuja mittavirheitä ennen asennusta.
hiukan jännitti kun vanhaa revittiin irti.siinähän se nyt istuu kun ei muuta voi. hieman jännittää odottaa sitä kesäsadetta.
tarvinneeko saappaat jalassa ajella?varaosahelgelle ilmoittelin ongelmasta vastaisen varalle – liekö tässä nyt reklaamaatiomahdollisuutta via kilta – kuttilaan?
no, tulihan se sadekin sieltä..ja sisään kulkimeen. tänään onkin sitten pumpattu sikaflexiä nurkkiin lisää…
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Sen verran vielä,, että jos tilaa jarrusylintereitä tai uusia tiivisteitä niihin,, kannattaa ostaessa ilmoittaa kummalle jarru nesteelle tulevat!!
💡no näinhän se on. kiitos kuitenkin muistutuksesta. joskus näillä palstoilla näkee hiukkasen ylimielisiäkin asenteita. kiltahenki on parhaimmillaan kun kaikki hiukan jeesaavat toisiaan, niinkuin nytkin – ja tällä areenalla. kaikki olemme olleet aloittelijoita aikanaan ja sitikkaan sisäänajo kuskiltakin vie aikansa. sitten taas neuvomme näitä uudempia vuorollamme, sekin tuntuu mukavalta osalta tätä harrastusta. aikanaan sain
perusoppini oksan antilta ja hagmanin åkelta forssassa. sittemmin on muutama sitikka rakennettu ympäri ämpäri, koneet purettu ja koottu.. joskus vaan näköjään tulee ennenkokematontakin vastaan mikä sekin on kivaa!@Musta Hattuinen Mies wrote:
Tuolla selostuksella on aika vaikee sanoa mitään täsmällistä…
Etu jarrusylintereitä on ollut useampaa mallia käytössä??
Vanhemmissa on kuppi malliset kumit männän päässä ja jousi mäntien välissä,, sitten 70:tä luvulla oli sellaisia joissa oli männän ympärillä O – rengas,, tarvikkeena myytiin sellaista jossa oli “huuli tiiviste” männän ympärillä,, ja näkeehän sen millainen se vanha tiiviste on,, niin tilaa sellaiset uudet samalla mittaa sen männän halkaisian että tulee oikeat??
Yksi hyvä vaihtoehto on tilata uudet sylinterit alan liikkeestä,, vuosimallin ja kulkimen tyypin mukaan!! Eivät kauheita maksa!!
💡huulitiiviste kuullostaa sopivimmalta. en alkanut nyppimään sitä kun oli vielä kelvollisen näköinen. näitä kuppi ja O-rengasmalleja on tullut vastaan mutta ei tätä. katsellaan.. kiitos vastauksesta!
@Jalppis wrote:
Jos käyttää sahapurua vaihteistoöljyn seassa, niin pitääkö sen olla hienorakeista purua vaiko karkeata? 😯
voi hyvänen aika tätä keskustelua! käyttäkää oikeansorttisia vaihteistoöljyjä niin ei näitäkään juttuja tule vastaan. sitten vielä myytte jollekin tällaisen kulkimen. Itse hankin tiinan aikanaan tampereelta: kone heitti öljynsä valtatielle ja leikksi kiinni – syynä öljypohjaan LIIMATTU tulppa! Mahtoiko edes olla epoksia?
Omalleen saa tietysti tehdä mitä tahansa, mutta jos vaikka vahingossa menee kiertoon..kaikki uudet osat on ihka uusia citroen osia – ja hyvä niin. eli ostin originaali mäntä/sylinterisarjat. vippaskonsteja en halunnut käyttää.
venttiilin ohjurien tilalle asennettiin paremmat. sen verran on annettu periksi. nokka-akseli on samoin uusi kuten kampikin – tehtaalaisia nekin. ei kuitenkaan finlaysonilta ( huom.kun vorssassa puhutaan tehtaalaisista, tarkoitetaan finlaysonia puuvillatehdasta)
kansiksi jouduin asentamaan ne vanhat joissa venttiiliputket olisivat olleet alapäistään uusimisen tarpeessa. uudet tiivisteet siellä kuitenkin on.yhtään ei ole käytetty asennuksen jälkeen mutta ei siitä syystä etteikö olisi uskallettu, vaan kone on ollut pumpulien päällä jemmassa. en ole raaskinut sitä ottaa esille.
tiedän että kadun jos nyt myyn. mistä tämän sitten otat?
tänään ajoin tiinan tuulilasiasennukseen Kuttilan lasi kainalossa. tiivistekin löytyi sujuvasti tämän foorumin kautta – kiitos siitä.
vanha tiiviste pois ja uutta lasin päälle, mutta voi voi!
kun lasi oli narutettu paikoilleen, irvistivät alakulmat niin että viidenmillin näkymä avautui ohjaamoon/ulos – siis ihan oikea rako! hittolainen sentään!!tämä lasi lienee killan aikaisempia ostoja, ja olihan se edullinen, mutta silti.
vanhanajan autolasimestarikaan ei etukäteen osannut arvioida lasinmittoja kun esittelin tällä palstalla pohdittuja mittavirheitä ennen asennusta.
hiukan jännitti kun vanhaa revittiin irti.siinähän se nyt istuu kun ei muuta voi. hieman jännittää odottaa sitä kesäsadetta.
tarvinneeko saappaat jalassa ajella?varaosahelgelle ilmoittelin ongelmasta vastaisen varalle – liekö tässä nyt reklaamaatiomahdollisuutta via kilta – kuttilaan?
katselin kuitteja..näähän on sitroselta tulleita osia ihan onnikan kyydissä.
mäntäsylinterisarja 240e, kampi 350e, nokka 230, stefat,venttiilinostimien tiivisteet (paremmat kuin teflonit..),brillit ja muuta… jösses, on sitä joskus ollut rahaa! ja nyt nautitaan auvoisista eläkepäivistä.. mutta, kone vapaasti forssassa 800 euroa. pellit ei ole päällä mutta vieressä laatikossa nätisti.kone on pelkkä moottori, huolella koottu, ihan itseä varten ja kun sanon ettei siinä ole laatikkoa, starttia eikä laturia mukana saa se tuntumaan itse asian tavattomalta riistolta.
tehtaan kone maksaa sitrosella kuitenkin (jos saa) 1300 e, käytettykin 600 jolloin saa antaa omansa vaihdossa.kiitos sanoo tex willer ja saa ratsastaa kohti auringonlaskua patteri täynnä virtaa…
@Lasse1 wrote:
Onko kukaan koskaan nähnyt millaiset on 2cvn co2 tai muut päästöarvot ?
Nykyäänhän se on kovin esillä päästäkeskusteluissa. Yleensä kysyn aina katsastuksessa miltä näyttää pakokaasunmittauksessa, mutta aina vastaus on “ei sieltä mitään tule”.
Kiinnostaisi verrata uusiin autohin ja toisaalta spekuloida käyttöveron määrää, mikäli se joskus aidosti päästöperusteiseksi tulisi.
LasseAKE´n sivuilla mainitaan näin: Moottorissa tapahtuvan polttoaineen täydellisen palamisen tuloksena syntyy vain hiilidioksidia ja vesihöyryä. Auton hiilidioksidipäästö on suorassa suhteessa auton polttoaineen kulutukseen. Yhden bensiinilitran palaminen tuottaa keskimäärin 2 350 g hiilidioksidia. eli jos sätkä kuluttaa 6 litraa/100km on tuloksena 141g/km.
ei mikään kovin alhainen päästövaatimuksiin nähden.Autonvalmistajan tulee saavuttaa uusien autojen CO2-päästöissä vuoteen 2012 mennessä 130 gramman raja.
Ehdotus tulee alentamaan CO2-päästöt nykyiseltä keskimäärin 160 g/km tasolta 130 gramman tasolle vuoteen 2012 mennessä osana EU:n asettamaa 120 gramman tavoitetason saavuttamista. Puuttuvat 10 g/km saavutetaan toimenpiteillä, jotka eivät koske autonvalmistajia.tex willer
-
JulkaisijaArtikkelit