Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moi.
Oletko katsonut tankin sisällä olevan imuputken kunnon? Putken päässä on siivilä mikä voi olla hyvinkin tukossa.Tomi.
28.12.2017, 23:39 vastauksena käyttäjälle: [Tietokilpailu] Mikä Citroën malli ja mikä vuosi malli? #247634Ruuvataan akulta tuleva + kaapeli starttiin kiinni. Sitten ulkokierteeseen mutterin taakse haluttu määrä +lähtöjä esim:sulakkeille.????
Juu, kyllähän se näin on toiminut mullakin kuten Seppon ohjeisti.
Nyt ei vaan kuvat lähde lukuisista yrityksistä huolimatta eri laitteillakaan.
Ehkä joskus sitten. Jatketaan yrittämistä.Tomi.
Windowssilla lähettäen tuli nuo upload error tekstit ja Android luurilla liitetyn kuvan lähettäminen ei tee muuta kuin sivun päivittymisen viestiketjun alkuun.
Puhelimella otettuja noin 4000kb luokkaa…
Kuvat tietenkään suostu näkymään. Oiskohan liian isoja kuvia.
Ja sitten vihdoin jatkuu..
Kori on viimeinkin saanut ainakin lähelle oikeaa sävyä olevan värin pintaan.
Pystyn helposti lupaamaan hitaan edistymisen jatkuvan tulevinakin vuosina.
Nyt näyttää kuitenkin jo paremmalta.Tomi.
5.5.2016, 00:18 vastauksena käyttäjälle: Kytkinremonttiko edessä? Pakki ja ykkönen temppuilee #226819Moi,
Voisiko vika johtua lievästi jumittavasta kytkin akselin silmälaakerista?
Kannattaa ainakin vilkaista missä kunnossa neulalaakeri tai laakeriholkki on, jos joudut moottorin
ottamaan irti ja kytkinhaarukka vaikuttaa hyvältä ja nyt ajossa kytkinpoljin tuntuu normaalilta.
laakeri sijaitsee vauhtipyörän keskellä porauksessa mihin kytkinakseli uppoaa.Tomi
No niin…
Hieman on aikaa vierähtänyt viime päivityksestä (vajaa 4 vuotta). Pari vuotta meni ihan ihmetellessä mistä löytyis
sisä lokasuoja taakse. Englannista sitten löytyi 2cv GB uustuotantoa oleva osa ja kori alkoi valmistua.Viime vuoden lopussa sain töistä vapaata ja kotihommista myös sen verran että, 7 vuotta sitten hankittu runko sai
akselit jouset ym hilppeet ja vielä korinkin päällensä.Tällähetkellä komeus odottaa maalarille pääsyä. Tarkoitus maalata kori kehikko nyt ensin ja pintapeltejä sitten myöhemmin.
toivottavasti kuvat näkyy mitä laitoin tohon alle.
Mun mielestä tuo voi hyvinkin olla saman ikäinen meidän tiinojen kanssa mutta comfort mallia AM=comfort. Suomeen tuli A=luxe perusmallia ainakin mulla on A=luxe malli. Näitä malleja tehtiin yhtä aikaa eri valmistenumero sarjoina 9/67-1/68
Luxe:AYA-A 7277000-7293431
Comfort:AYA-AM 7307000-7359448 (lähde Jeroen Cats)
Onko muuten tietoa miten nuo mallit eroaa oviverhoilujen lisäksi? Jotain sisäverhoilu juttuja varmaan..Terve!
Minulta löytyy nro:7284152. Mielenkiintoisen lähellä Hantan valmistus numeroa. Lähinnä siksi että onko suomeen v.68 tuotu 55kpl
peräkkäisillä numeroilla. Katselin ranskan dyane clubin projekti sivuja ja muutaman numero on aika lähellä meidän kulkimia ja osa selvästi v.68 puolella tehtyjä mutta kaikissa on 6 voltin nokkalaturi. Onko tehtaalla ollut vientimallit omalla linjalla missä laitettu 12 voltin hihnalaturit ? Vai onko suomeen erikseen tilattu 12 voltin sähköt ? Vai tuliko suomeen 6v ja 12v malleja ?
Nallen 2cv sivuilla on maininta suomeen tuodusta 6 kpl dyane erästä 30.10.1967. Näistä ainakin osa myös rekisteröitiin silloin.Tässä on nyt aika paljon mutua ja pohdintaa. Tuli vaan mieleen…
Kyllä tää kone on 425cm. Catsin sivuilta tarkka koodi AYA A79/0 Dyanessa 8/67-3/68. Yksi kurkkuinen kaasari ja sillä Akailen mainitsemalla isolla tasavirta laturilla. Semmonen startin kokoinen.
Miki ehkä tarkoitti AYA 2 A79/1 konetta joka on 435cm eli se “nelkku”Moottori on alkuperäismallinen AYA. Toivottavasti se tehtaalla asennettu. 12 V laturi on imu pako sarjassa kiinni. Koneen kunnostin
aikoinaan. Pytyt ja kannet kävi koneistamolla. Männät jätin vanhat kun näytti ihan hyviltä uudet männänrenkaat laitoin kyllä.
Uusi tai ainakin kunnostettu kampi on myös koneessa. Eli kone puoli pitäis olla kunnossa. Sen verran tuli tuolla koneella ajettua että kaasarin säätöihin pitää ainakin perehtyä kunnolla. Kylmä käynnistyvyys ja huipputeho ei ihan kohdallaan ollut. Huiput tasaisella tiellä oman mittarin mukaan noin 87km/h. 80 matka nopeus pysyi jotenkin.Vaihteiston välityksiä Cats`sin sivuilta jos oikein tulkitsin on tässä AYA:ssa samat välitykset kuin AZU:ssa. AZU:ssa on erona vähän tiuhempi perävälitys. AZ omaa harvemmin välitetyn laatikon kun 18 kaakkisen huipputeho löytyy 1250rpm matalammalta kuin AYA/AZU jotka jakaa saman koneen. Viisaammat saa korjata. Näin ollen mulla vois olla AZU:laatikko koska huipuista puuttuu noin 10km/h tai koneesta ei ihan huippu kierrokset irtoa.
Täs ois muutama kuva lisää konepellin saranan ympäristön korjauksesta. Pari reikää oli paikattu jollain massalla ja niistä vuotamaan
päässyt vesi ruostuttanut sisäpuolen kotelon aika heikoksi.
Kotelo porattu pisteistä auki.
Pyyhinkoneisto pysyy nyt paremmin kiinni.
Nää happamat koko leveydeltä pois
paikan sovittelua.
tuulilasin alanurkka sai pikku paikan kans.
melkeen valmis.
valmis.Jep. Yritin nakertaa vanhoja lattiapeltejä B-tolpan ympäriltä niin että, tolpan etu tai taka puolella on hitsattua tukea. Näin B-tolppa ei päässyt liikkumaan eteen tai taakse. Tukikehikko alusta asti tukemassa. Ongelma tuli enemmänkin C-tolppien kanssa. Molempia puolia oli korjattu jo aikaisemmin ilmeisesti useamman kerran. Mittoja otin mutta, ovien kanssa mallailin loput.
Tästä näkee vähän ei hyvä kuvakulma.
-
JulkaisijaArtikkelit