Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.12.2005, 16:03 vastauksena käyttäjälle: hyvää joulunaikaa kaikille tämän asian kanssa touhuaville #134186
Mahtavata joulua kaikkilen tasapuolisesti 🙂
Mie näin muuten eilen, mitä pukki tuopi miule : 2 koottavaa sätkää ja yhen kauniin Paku-kirjan…
Uskokaa tai älkää, mie olen ollu helevetin kiltti.
t. pukin pikku azulainenJeh,
Tuota Nyytisten Niksiä mie “sovelsinkin” – ei löytyny oikeen kokoisia vastuksia ni keräsin lähimmät maholliset. Potikan tilalle laitoin pienen trimmerin nii ei roiku ylimääräisiä hilppeitä mittarin perääst (sahasin mittarin auki takaosasta ja ujuttelin kamat vehkeen sisälle…Mahtavata Masa!
Nuista toleransseista vielä : Nyt kun syynää lämpimässä ja otollisissa valaistusolosuhteissa, niin klapi on 1.2 mm. Täsä nähdään taas jotta silmä on huono mittaustyökalu (enkä tarkoita edes p-silmää)…
Nynnyt mittaa, mie taijan olla nynny 😉
Eli onkos tuo 1.2 mm liikaa?
t. taksamittarimatoJeh,
Otin koneesta savut – kolissut ei lain. Eikä savuttellukaan. Tohkeissani purin sen atomeiksi ja totesin jotta klapi tulee kammen etupään laakerista : koko laakeriholkki liikkuu kammella n. 2-3 mm. Jalppiksen kanssa pähkäiltiin jotta olis nähty jossain irtokammissa em. paikassa teräksisiä prikkoja jolla em. on saatu kuriin…
Sekoilenkos mie nyt ihan turhaan, eli pitääkö miun päästä eroon tosta klapista vai pistänkö tyytyväisin mielin vaan myllyn läjähän?
t. klonkkuBojoink, taas tulee pitkä höpinä !
Ostinpas Equusin kiekkamittarin ja Nyytisten 7/99 vinkin pohjalta öh, soveltaen poistin yhen vastuksen sylinterivalitsimen alta (keskellä, 3:n vastuksen rivistön vasemmanpuoleinen) ja lykkäsin tilalle 690k vastuksen + 50 k trimmerin sarjahan (tietysti poistin ensteks ihan väärän ja se paska ei toiminnu ollenkaan!). Pienen pähkäilyn jälkeen löytyi oikea vaan siinä vaiheessa oli jo osa piuhoista poikki 🙁Kalibroin silleen jotta laitoin perintö-Autotesterin 4 sylinteriseen asentoon mittaamaan kierroksia, kone tasaisilla 1000 rpm kierroksilla em. 4 sylinterin mukaan ja samanaikaisesti sitten pyörittelin vierelle kytketyn Equusin trimmereistä jotta näyttää 2000 rpm – teoriassa pitäisi olla oikein? Vai onko miula taas iskenyt käänteisinsinöörilogiikka päälle?
No, kovasti tein koeajolenkkiä ja sain tämmöiset lukemat
3 vaihde 50 km/h = 2800 rpm, 60 km/h=3000 rpm, 70 km/h=3500 rpm, 80 km/h=4000 rpm
4 vaihde 50 km/h = xxxx rpm, 60 km/h=2500 rpm, 70 km/h=3000 rpm, 80 km/h= 3200, 90 km/h=3500 rpm, n. 100 km/h=4000 rpmPihassa tarkistin vielä lenkin jälkeen tuon perusasetuksen, eli 1000 rpm 4 cyl Autotesteri = 2000 rpm Equus, Equus näytti n. 200 rpm liian vähän jotenka viilailin vielä Equusia vaan en jaksant lähteä enää uudelle lenkille. Pitää katella myöhemmin lissää mitenkä vaikuttaa…
Mutta :
Yritin tsekkailla Catsin sivuilta, jotta onkos nuissa miun lukuloissa mittään tolkkua vaan kun miulla on tuo kulkimen tekniikka vähän seka & sikiö niin en saanut järkevätä tulkintaa :
– pellin alla AK:n 602 cc kone – se wanha versio eli ei ou semmonen tykki ku uudemman malliset kutoset
– loota on AZU:n oma wanhus loota
– gummit 125×15Eli onko järkee vai ei?
t. irotti
baab täydennys,
Testasinkin edellistä havaintoani, kun löyty yks roska täältä alempaa :Jos nää automaagiset ja iisakin väsäämät ropotit on laittanu tänne jotain “ei toivottua scheissea”, sen pystyy poistamaan kuka vaan jos EI kirjaudu sisään ja kukaan EI ole vastannu viestiin mitään.
t. nimim. “kolmantena päivänä vieras rupee JO haisemaan…”
👿boing kuomat,
Aamulla kun kävin kurkkaan tätä foorumia ja kukaan ei ollu menny kommentoimaan tähän soopaan, niin mulla näkyi myös poistoraxi. Tosin pöljä kun olen, en tullu kokeilleeksi olisko tän saanu vege…heips,
Mulla olisi myydä loppuunajetut 2yklon CV talvirenkaat. Vanteet on puhkiruostuneet (5 reikää/vanne) ja ne on vääntyneet soikeiksi. Niissä oli joskus sisäkumit vaan kun ne vuosi, niin täytin renkaat betonilla. Nyt eivät vaju.
Ajo-ominaisuudet on täsmälleen samanlaiset ajoit sitten kesällä tahi talvella. Myös syksyllä ne tuntuvat samalta. Ja keväällä.
Tosi hiljaiset ovat ne myös. Vierintävastus lähentelee ääretöntä. Kitka samoin. Kosketuspinta etenkin pehmeässä maaperässä ja tuoreessa lumessa on hyvä koska ne uppoavat maahan n. 10 cm.
Renkaita on säilytetty Solariumissa viimeiset 10 vuotta eli ne ovat tosi hyvin ruskettuneet.
Hp. 20000000000000000000000000000 Euroa.
Vain käteisostajalle.
Jos tilaat heti, saat kaupan päälle itsetehdyt pahviset pölykapselit ja leikkioravan nahkasta tehdyt venttiilin hatut.
t. nimim. betoni is best.Tekniikkapuolellehan tämä jorinaketju kuuluisi, mutta kysytään nyt kun on vauhti päällä :
Mimmossia paineita nähin ikiwanhoihin kiwikoviin Hakkapelitoihin tulisi laitella? Mie jyräytin etteen 1.5, taakse 1.8 kun muutakan ei tullu mieleen…
t. toopeps. kumpikos pitää paremmin jäätelöä syöres, nastahammas vaiko kitkahammas?
hola!
Mitenkä siula Jasu on puhallukset suunnattu? Räjähtääkö mulla tuulilasi ja sulaako kojelauta jos tuuppaan Eberin puhallukset klasillen? Palaako parta?
t. toopeHuu,
Kuvatus on vm. -62 kaappariovisesta AZUsta. Oviverhoilut mallia home-made, silkalla säkällä sattui löytymään romarilta verhoilun värinen ovitasku joka mahtui kuvan osoitamaan paikkaan. Muistaakseni nuo on Mitsu Pajerosta – Aargh, pelkkä tuon nimen kirjoittaminen aiheuttaa allergisia reaktoita kuten hikoilua, vapinaa, janoa ja kissan virtsan makua kielellä 😉huu,
Terot on apurinpuolella hattuhyllyn alla turvassa tuuletusluukusta, pyyhkimien läpivienneistä & tuuliklasista lorottavalta vejeltä.
Kajarit laitoin ovihin ekan eli etummaisen syvennyksen kohalle. Ovet on niin ohuet jotta joutui laittamaan korotusrenkaan jotta magneetti ei ota peltiin kiinni (ainakaan Joensuun kaupoista ei löyttyny niin ohkasia kajareita jotka olis heittämällä käyny). Heleppo homma jos on kuviosaha käytössä. Kuva kajarivirityksestä här :
http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/PakuDetaljer/DSC_0222.JPGHuu,
Löysin jostain tämmöisen kuin “2cv part list 1979-“, paljon kuvia ja numeroita monilla eri kielillä, joita jotkut jopa ymmärtää.
Täältä sen voip hakea jos tarviaap.Pöh se mitään sattumaa tahi tuuria ollut – se oli silkkaa suvereenia ammattitaitoa 😉
Juu, ajallaan ja moitteettomassa kunnossa tuleepi Franzosen kamppeet. Vaikka Saksa on huumorintajuttomien julmurien maa, niin postimaksut ja ripeys heillä ompi kohallaan 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit