Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 313)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133147

    Sikamaista, törkeää ja mautonta 😯

    vastauksena käyttäjälle: Miten pakunne kulkee??? #133037

    helou kaatosateiselta Alavudelta,
    -62 AZU, jossa AK:n 602 cc kone & AZU:n oma wanhusloota, perässä pikkune Heinemanni joka täynnä päivänvarjoa, paviljonkia ja kertakäyttögrilliä yms. Heikin päälle on pykätty teline jossa jököttää 2 kpl maastopyöriä. Pakun perskontti täynnä kaikkea mahollista ja mahotonta roinaa Applen Ibookista kylmälaukkuun, makkuupusseihin ja tennissukkiin. Matkanopeus semmoset 70 km/h suotuisissa olosuhteissa muutamia ns. “ykkösen” tahi “kakkosen” mäkiä lukuunottamatta. Nyt on tallottu 1200 km putkeen ja kulutus onpi semmoset 6.4 l / 100 km.
    Eläköön GPRS!
    t. addikti

    vastauksena käyttäjälle: Ehjä katto kutoseen… #132884

    joo, Killalta löytyi kaunis punainen katto sopivahan hintaan… Nyt ei olis ku ähertää ne etupään vipstaakit ja kiinnikkeet kohalleen.

    vastauksena käyttäjälle: Vakuutusarvo #132693

    Boink.
    Minä otin AZU -62:seeni & Emännän -72 2CV:hen jonkin sortin osakaskon eli hirvvi-, palo-, varkaus- ja ilkivaltavakuutukset IFiltä. Vuosimaksu muistaakseni 35 EUR / v.
    Molemmat onnistui ihan puhelinsoitolla, tosin AZU:n kohalla joutui vähän selittelemään, kun se on kuulemma muka niin wanha kuljin.

    vastauksena käyttäjälle: kutosen ratti #132770

    huu!
    Heti mulle tänne se, jos on keskiö tallella eikä oo katkennu…
    mailaile toppokätsurfeu.fi

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131268

    Nynnyt mittailee! Minen oo nynny!

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131563

    hah! Luu kurkkuun.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131266

    No, tavallaan 😉
    Kävin Kontion Pertsalta tee-see-itse-päinhonkia AK:n koneen, eli wanhus 18 hp koneen näköisen, mutta 602 kuutioisen. Ostin kihlat, rakentelin kahesta kaasarin raadosta yhen, lahjoin kaverin seppäämään kahesta imu-pakosarja raadosta yhen, ehjäsin kannet, kerjäsin toisen kaverin sorvaamaan AK:n paksun vauhtipyörän sen verran ohueksi, että mahtui wanhuslootaan. Änkesin koneen AZU:n nokille ja huomasin ettei mahu kunnolla runkoaisojen väliin, leveempi oli hän (eka pitkittäisvaimennin ottii kiinni), ähelsin pakoputkiston kokonaan uusiksi. No, huomasin että ottaa kiinni valopukkiin, hakkasin koneen suojapeltien kylkiin kuopat valopukin jalkojen kohalle – nyt mahtu. Ajoin 5 km ja huomasin, että vaihelootan takaosa nojaa rintapeltiin ja vaihteet ei mee päälle, moukaroin rintapellin vekin kuopalle. Nyt män vaihteet päälle. Ajoin 20 km, lootasta kuuluu karsee kurina. Syy, koneen etureuna vähän ylempänä ku ennen, jotenka perässä ei lillunu tarpeeksi öljyä, laitoin puol litraa ekgstraa lootan kannen kautta ja kurina loppu. Ajoin 60 km ja hajos wanhusmallin vetareista KAIKKI ristikot samana päivänä.
    Vaihoin ristikot ja samalla rupesin rakenteleen vara wanhuslaatikkooni tuoreempien vetarien lähtöjä, vaihtelin rattaita Helgen ohjeiden mukkaan ja sain jopa läjäänkin van en ole vielä laittanu nokalle, kun meinasin uhmalla ajaa nykyiset hammastikkuvetarit uusine ristikoineen loppuun…
    Silleen mie vaihoin, tosin en enä tiä minkä tekniikan minnekin, pässi kun olen ja halusin jääräpäisesti wahusmallisen näköisen konehuoneen!
    En suosita, paitti jollekin satomasonistille.

    vastauksena käyttäjälle: Peppurepun piirustukset? #130113

    Mie laitoin Jalppikselta kinutun tiskialtaan pakun takakonttiin lisätavaratilaksi. Näppärästi kulkeep kaikki nää pikkutilpehöörit kyyrissä, eikä ropise jarrutuksessa niskaan tai vieri penkkien alta poljinten sekaan. Ruma, mutta näppärä ratkaisu – vähä niinku miekin, paitsi että mie en ole kovin näppärä…

    vastauksena käyttäjälle: Sisälokarit ? #130913

    huu, Dyanea miulla ei enää ole, vaan AZUuni tein taakse romari Peugeot 205:n takasisälokareista. Toiselle puolelle taakse taisin laittaa Talbot Horizonin takasen kun oli niin mäsänä Pösön vastaava. Molemmat kävi kun teki vaan kolot niile stopparikumivirityksille. Jalppis teki omaan pakuunsa kans Pösön lokareista. Kävisköhän ne muuten henkilömalliinkin, pitäs tutkia kun löytyisi jostain, niissäkinhän ne takaset on aika äsäköitä ruostumaan…

    vastauksena käyttäjälle: Hiano pikkupaku(Toppo???) Joensuussa #132729

    Ta? Oletko Joen kaupungissa? No perhana, oliskin hommia tommoselle teknisesti lahjakkaalle jannulle, miun paku kun nykii kiihytellessä ja isommilla kierroksilla ku vanha isäntä mormyskaa Pelle Miljoonapilkissä enkä mie tampio kaasarin purkamisista ja suuttimien puhkumisista huolimatta saa hommaa kondikseen…

    vastauksena käyttäjälle: Hiano pikkupaku(Toppo???) Joensuussa #132727

    Jee ja juu, minähän se olin! En olis huomannu muuten, mutta emäntä oli valppaana ja sano jotta “Kato, mikäs hemmetin karseen näköinen hippi tuolta vastaantulevasta ruostekasasta viittelöi”.
    Kävitkös Lidlissä? Siellä on kaikkea ihanaa ja halpaa, kuten keiky ja siiteri 😉

    vastauksena käyttäjälle: Paku #132674

    Mie hinkkasin omasta AZU:sta 7 kerrosta miranolia ja 50 kiloa kittiä poijes näillä porakoneeseen ängettävillä Scotchin violeteillä läkkyröillä. Muoto & metodi sopi mainiosti ainakin tuohon tiheäryppyiseen peltihin. Mirkalla on vastaava tuote, musta läkkyrä vaan se on ihan persehestä. Kestää ehkä 10 minsaa reipasta ajelua ja sen jälkeen rupiaa sulamaan – jättää mustan höyryävän röppövanan jälkeensä. Nuo Scotchit kestää mainiosti, löytyy melkeinpä kaikista varaosapuljuista. Ei myöskään raaputtele peltiä niinku nämä teräsharjahässäkät.

    ps. Käytäntö osoitti muuten sen, että kannattaa käydä ostaan jostain halpiskaupasta 15 EUR porakone jossa min. 6 kk takuu. Mulla niitä kärähti usiampi – savun hälvettyä ei kun vaan kuitin kanssa uutta hakemaan. Sama homma toimi rälläköissä…
    t. kammottava takuumies

    vastauksena käyttäjälle: Kysymys äänieristyksestä #132642

    Monimutkaisten ja hermoja raastavien järjettömien testien perusteella näyttäs siltä, että tuo Cardicin tms. vaahtomuovityyppinen eriste olis aika hyvä. Siinä on myös enemmän tai vähemmän kosteutta ja scheissea hylkivä pinta (musta tai kiiltävä). Sisusrakenne on vaahtomuovimainen, mutta ei tuntuis imevän vettä yhtä hanakasti. Se on näppärä spray-liiman kanssa liimailla konepeltiin sekä rintapellin konehuoneen & ohjaamon puolelle (teoriassa ei tartte edes lisäliimoja, mutta ainakin konepellissä rupes repsottaan kun kone innostu hönkymään löylyä). Mustan kun valitsee, niin ei välttämätä tartte edes mitään verhoilua sisäpuolelle päälle sökötellä (hattuhyllyn kohdalle). Vaahtomuovisuus toimii myös siinä, että kaikki läpiviennit saapi tehtyä jo valmiiksi niin tiiviiksi ku itellä kärsivällisyys ja leikkelytarkkuus riittää, ei tartte sotata silikonien tai sikafleksien kanssa. Jalppiksen kanssa kun näitä meidän pakuja eristeltiin, niin tuolla kyllä sai ylivoimaisesti hiljaisimman lopputuloksen. Jos hiljaisuudesta nyt tässä yhteydessä voipi puhua… Mulla se menee sisäpuolella ihan siihen runkoaukon rajaan asti, miellyttävä on polkasta kaasu pohjaan ku on vylliä välissä – ei kato kolaha niin kovasti!

    vastauksena käyttäjälle: Äänieristystä #132457

    We have a winner!
    Vaikuttava suoritus Jimmi 😉

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 313)