Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
hui vaan.
Joensuussa tuli pakkaset ja jouduin avaamaan -62 AZUni tuuliklasipuhalluksen ja tein mökän tarkistusmittauksen, kun en olluna vielä palauttanu db -mittaria:50 km/h 82 db
80 km/h 86 db
90 km/h 88 db
n. 100 km/h 90 db (rekan imussa, tässä vaiheessa jo meinas
veri lentää korvista ja paikat lähtee tekareista)Eli hemmetisti vaikuttaa tuo putken tukkiminen!
t. TÄ? -mies
Haa!
Kiitos vinkistä Miki 🙂
Sanoista tekoihin : Ens viikon tiistaina 12.4.2005 Joensuun Jaoksen kk-kokouksen yhteydessä suoritamme ajokaluston melutasojen mittauksen Db-mittavermehellä. Mittaukset suoritetaan virallista kaupuntiajonopeutta köröttäen eli n. 50 km/h sekä optimimatkanopeutta kiiruhtaen eli n. 80-90 km/h huudattaen.
Testitulokset raportoimme vuolaasti ja totuutta liikoja vääristelemättä tänne eli hit.
t. Joensuun A.KerlanterNeoamen, vihjaatko sie että tuohon ite koneen tuottamaan meteliin voipi vaikuttaa esim. remontin yhteydessä? Jos ei lasketa lämmönvaihtimien äänieristämisiä jne. vaan ihan ton perusmöykyn metakkaan ilman apulaitteita? Hiljainen kone, onko se osatekijöiden summa vaiko joku maaginen one-in-five juttu?
t. toopejuu,
Tuo hiljainen kaunotar on nykysin meillä. Konepellissä on ohut vaimennus, muuten niinku Jalppis kuvaili. Lämpöputketkin vain pahvitötteröt, ei mitään eristettä. Lattialla ei mitään ylimääräistä,
vain kumimatto… Runko tässä on suojattu 50% öljy / 50 % kotelosuoja-aineella.
t. 2cv kuiskaajaPuhuuko Akaile huohottimen testauksesta?
Eikös sen kunnosta saa jonkinsorttista infoa kun puhkuu öljyntäyttökansi kiinni siitä moottoriin mänevästä jalasta sissään naama punasena – pitäs männä ilman läpi ku wanhaan immeiseen. Kun imee taasen samasta paikasta posket lommolla ja pahalla ilmeellä, pitäs tuntua selkeä vastus kun tää kumiläkkyrä rupiaa tiivistämään… Jos huohotin käytetty, syytä varautua siihen jotta suussa onpi testin jälkeen reilusti perskeitä.helou,
Hommasin joku aika sitten AZUuni wanhusmallin 602cc:n koneen, joka oli peräisin AK -pakusta. Siinä oli vauhtipyörä joka vastasi pitkälti sinun kuvaustasi. Hirvee rautalimppu, kiinnitysruuvien välit erit kuin tuoreemmissa. Samanlainen kone oli kuulemma myös vanhemmissa AMIloissa. Em. kone on äkikseltään 18 hp koneen näköinen (samanlainen imu-pakosarja viritys, kaasari samassa asennossa, huohotin wanhusmalli kahdella “nokalla”), mutta tarkempi töllistely paljastaa että vaatimattomahkon kuoren alla lymyää hirmuinen määrä voimia.
Näin tuli tietoja hatusta.Elä huuvata täysillä sitä tykkikonettas ja laita ennen liikkeelle lähtöä hiekkaa etupyörien alle.
Ajon aikana pito-ongelmia voi välttää ajamalla hitaammin eikä aina täysillä sillä tykkikoneellas. Harjateräksestä ja Pirkka sukkahousuista voi tehdä myös pienet hiekotustelineet jotka saa kätevästi kiinni valopukkiin esim. nippusiteillä. Pirkka sukkahousut halkaistaan haarakiilan kohdalta esim. saksilla ja jalkaterään tehdään pieniä reikiä, joista hiekka valuu etupyörien eteen. Yhteen sukkahousunlahkeeseen mahtuu näppärästi koko päivän hiekotustarve. Tästä ei pidot parane!Hah-hah! Räät tulivat nenästä 🙂
t. hinuriTäsmälleen niin ja justiinsa juu!
Vähä oli hienoo ostaa 50 kiloo suklaata ja 100 kiloo kinkkua kun kaikki mahtu kerralla Pakun kyytiin! Jäi vielä mukavasti tilaakin 100 pullolle Jouluolutta 🙂
t: Tenttu, eiku Tonttu JoensuustaHah-hah, enpäs IKINÄ olis uskonu kattelevani Motonetistä Ladan osia. Ei paha hinta, kestovoideltu n. 6 EUR ja nipallinen n. 9 EUR. Huomaakohan pussihousumopilistit jotta kulkimessa on Latan osia? Tuleeko niistä ihottumaa 😉
… Jaaha, Pertsa vaan pilkkaa ja kieriskelee meijän tuomissa rahoissa ku Roope Ankka ikään… On se niin väärin 😉
hujuit,
Miula on paraikaa menossa wanhuspuskurin lasikuitumuotin väsäilyprojekti paikallisen Ammattioppilaitoksen kanssa.
Muotti alkais olla kondiksessa, mutta valmiita tuotteita ei o vielä näkynyt.
Muotin saap itelleen, eli jossain välissä sillä sais pykättyä käyttökulkimeen tyhjää parempia nokkakoristeita.
Käpyjä eivät suostu väsäämään, vaan niitähän on havupuut täynnä …Kontion Pertsalta sain justiin ton vinkin, että halajamani vetarit kävis wanhuksen lootaan ku nenä peaähän…
Missäkä se ompi ja paljonko sinne on tuotava rahoja, kysyn ma?
Mie tässä päivänä muutamana lykkäsin -62 pakuhun n. 20 vuotta seisseen 18 hp koneen ja tahmaista oli kulku aluksi. Paikallisen varaosaukkelin suosituksesta lykkäsin siihen puhdistusmielessä tämmöstä myrkkyä kuin PrepUp. Tungetaan öljyn sekaan ja käytetään konetta 15 minsaa eli öljyt kuumiksi. Tän jälkeen öljyt vaihdetaan. Mielenkiintoisen näköistä röppöä ropisi öljynvaihtoaukosta sen jälkeen! Em. litkua tahi sitten ihan CRC:tä / WD-40:stä voi ennen tuota vielä kaataa tulpan reijästä jos epäilee että renkaat on ruosteessa tahi jumissa. Annetaan muhia, pyöritellään veivillä konetta ja sitten käytetään kone kuumaksi.
En sitten tiedä oliko em:llä vaikutusta koneeseen vaiko kuskin päähän, mutta huomattavasti paremmin tuntuisi vetävän… -
JulkaisijaArtikkelit