Kirjoitetut vastaukset

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kutosen takaovi #165199

    Kiitoksia vinkistä, soittelen Huuvariin.

    vastauksena käyttäjälle: Kutosen takaovi #165197

    Kiitosta vaan kuljetusavun tarjoamisesta, mutta ovet ehti mennä.

    Katsotaan miten saadaan tässä joku päivä nuo rinkulat sinne sulle.

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv hinta #163950

    Molemmat hinnat on katsottu ao. vuoden lehdistöstä. Tuo vuoden -76 hinta oli TM:n numerossa 11/76.

    Viimeisessä erässä tuli kuulemma 3 kokonaista kuljinta. Yksi UN0-xxx on helsinkiläisellä harrastajalla. Ko. vehje oli uutena lehdistöauto ja kuten Jukka muistaa, niin se on sellainen “tiilen punainen”.

    Vuonna -70 sätkä oli yksi halvimmista kieseistä ja maksoi 6700 mk. Siihen hintaan vertasin vuoden -82 hintaa suoraan ilman rahanarvon korjauksia…

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv hinta #163947

    Viimeiset AutoBonin ( vai oliko vielä Korppari?)kautta tulleet olivat pyöreästi 28 tmk; ja tämä oli vuonna -82. Vuonna -76 uusi kutonen maksoi 18.900 mk. Jos viimeistä hintaa vertaa vuoteen -70, niin hinta yli nelinkertaistui….

    vastauksena käyttäjälle: Ajovaloumpiot #161421

    Muistankos väärin, että ne koveralla lasilla varustetut H4 umpiot eivät mene niihin muovikuuppiin? Tosin ne eivät olleet 2CV:n alkuperäisiä umpioita, vaan Kawasakin (?) umpiot. Niitä myytiin aika paljon 80-90 lukujen taitteessa. Olivat halvempia kuin alkuperäiset.
    Talvella vaan pakkas lasi halkeamaan, kun siihen lensi sohjoa. Lasi kuumeni enemmän kuin alkuperäisessä umpiossa.
    Itsellä tuollaiset ovat vielä paikallaan ja kestäneetkin.

    vastauksena käyttäjälle: M: 123 Ignition #161413

    Vaikka onkin vähän väärän sortin kuljin tälle foorumille kyseessä, niin kysyisin kustannusta ID:hen.

    vastauksena käyttäjälle: Teknisiä kysymyksiä #161347

    Ja jälleen paljon kiitoksia.

    Muistanko väärin, että täällä olisi ollut joskus 6:sen teho/vääntökäyriä. Yritin etsiä vanhoista viesteistä, mutta siellä oli lähinnä keskustelua asiasta, mutta kuvia en onnistunut löytämään.

    vastauksena käyttäjälle: Teknisiä kysymyksiä #161345

    Kiitoksia näistä tiedoista. Laskemalla saadut tulokset eivät kiertokangen osalta olleet ihan oikein; tai siis kaavassa oli mokkula 😯

    vastauksena käyttäjälle: Teknisiä kysymyksiä #161341

    Johan nämä harjoitukset ovatkin kivoja.

    Josko joltain löytyisi tietoa kampurasta.

    * Kammen mutkan säde
    * Kiertokangen pituus

    Itsellä kaikki koneet ovat nipussa joten edes kangen pituutta ei pääse mittaamaan saati kammen mutkan sädettä ❓

    Laskemalla näitä pitäisi selvitellä, mutta en luota omaan laskutaitoon niin paljoa, että sillä menisin.

    vastauksena käyttäjälle: Teknisiä kysymyksiä #161340

    Kiitoksia, tälläistä lukua olin löytävinänikin, mutten ollut varma josko olisi tullut muutosta vielä viime hetkillä 😳

    Tuosta Misukasta tarvitsisin tarkemmin ottaen kitkakertoimen. Rengaskirja, jonka sain käyttööni, ei enää kerro tuolle rengastyypille sitä arvoa. Alkaa mokoma 145 kokoisesta, joka on jo aivan vallattoman leveä läski 😀

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)