Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@RPekka wrote:
@Isoo-Jukka wrote:
alkuperäisreleitä olen vaihtanut urallani niin monia, että epäilen pystyykö tämä alisuorittamaan 😉
Kaveri osti CX:n alkuperäisosan niin siinä luki “Warning! Made in France” eikä se kestänyt kahtakymmentä naksutusta enempää 😀
…mutta sitten kun se sai huilata pari vuotta, niin toimii taas hienosti. 😉 En tiedä, mikä siihen oikein iski, sisuskaluissa ei kuitenkaan näkynyt mitään omituista.
Samanlainen purkkirele näytti olevan myös GS:ssä, varmaankin ollut siis ihan yleisesti käytössä Sitikalla 70- ja 80-lukujen aikana.
@Herra_Pii_Poo wrote:
Peräkärryn rekisteri oli WSB-512.
Kärryn omistaja on Pohjola Pankki Oyj, mutta haltija Kuljetus J. Yli-Rokki, Joenperäntie 99, 21330 Paattinen. Luulen, että yhtiön johtoa saattaa kiinnostaa kuskiensa ajotavat…
@Akaile wrote:
Parkit palaa aina. Samasta johdosta voi haaroittaa mittarivalot 😉
Lainsäädännöstä en tiedä. Noin tekisin itselleni ja tarvittaessa katsastukseen “poistaisin kytkennät”…
Voisikos tuohon harkita yhtä vaihtorelettä väliin, niin riittäisi yksi asennus, eikä tartteisi poistaa mitään katsastukseen?
Garmineista löytyy käsittääkseni kaikista “ajotietokone” nollattavalla tripillä ja mitähän kaikkea muutakin siinä nyt oli, kokonaismatkat ja huippunopeudet ja matka-ajat ainakin. Tosin, GPS:kin voi tehdä temput ja näyttää mitä sattuu, jolloinka kuljettu matkakin tietysti on mitä sattuu. Tokihan nuo häiriötilanteet ovat hetkellisiä ja muutokset matkaankin luultavasti ihan siedettävissä.
Haluan tähän tuoda toisenkin vaihtoehdon: kun ostimme nykyisen “pääkulkimen” Annin meille, siinä ei toiminut nopeusmittari (kutosen laatikko ja nelosen ratas vaijerin päässä, selvisi myöhemmin). Joku edellisistä omistajista oli korjannut tämän vian asentamalla rinnalle polkupyörän digitaalisen nopeusmittarin. Aivan äärettömän näppärä laitos. Anturi on vetoakselissa kiinni (tai siis se magneetti on vetarissa ja itse anturi on ruuvattu etulokariin). Mittari näyttää prikulleen oikein, on pieni eikä herätä varkaissa kiinnostusta. Sekä käytössä on nollattava trippimittari. 😉 No juu, sellainen virhemarginaali tähänkin sisältyy, että tiukoissa mutkissa tai risteyksissä mittari näyttää aivan liian vähän, koska magneettipala karkaa liian kauas anturista.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta oman käsitykseni mukaan uudet kiltalaiset saavat liittyessään tuon Eerolan korjausoppaan. Ainakin itselleni sellainen tuli muiden papereiden ohella. Minusta se on kyllä hyvä opus, etenkin kun ottaa teoksen fyysisen koon huomioon. 🙂
Itselleni tuli vielä sellainen mieleen, että voisiko ne putki-iskarit olla vain jumissa? Sehän kyllä jäykistäisi jousitusta kummasti… No, kyllä sen toisaalta huomaa, kun kipuaa kyytiin, jos peräpää ei liiemmin reagoi, niin sitten siellä on jotain pielessä.
Tämä perusteellinen diagnoosi tuli pitkällisen harrastuneisuuden syvällä rintaäänellä. (Olen omistanut wanhusosakasan nyt muutaman kuukauden…)
Tuossa linkki kyseiseen ilmoitukseen yhteystietoineen:
http://palvelut.sahk.fi/forum/index.php?topic=4426.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Tämä kapine on rekisteröity ’65, eli meistetty numero siis pitäisi olla jossain. Korin lattiat ovat lähinnä hyvin huokoinen muisto vain… Lattiapeltiä on lähinnä vain rungon päällä.
No mutta, hieman mieltä huojentaa, että sen saa hoidettua kuitenkin jotenkin päiväjärjestyksestä pois. Eikä se nyt taida olla suurin ongelma tämän kulkimen kanssa…
Ei kellään ole edes huhupuheiden kautta kuultuja kokemuksia noista Ecasin rungoista, uskaltaako sellaisen ostaa?
@dieselflosse wrote:
Nopeusmittari ei toimi. Liekö vaijerin alapää hieman kutosen vastaavaa lyhyempi tms. Mittari meinaan toimi, kun poralla vaijerista pyöritin. Alapään ratas pitäisi kyllä olla paikoillaan…
Voisikohan kyseessä olla sama juttu kuin tuossa meidän kulkimessa? Koppa on siis nelosen, vaihdettu kutosen tekniikka, nopeusmittari ei toiminut. Joku edellisistä omistajista oli korjannut asian asentamalla polkupyörän digitaalisen nopeusmittarin, magneettianturi vetariin kiinni. 😉 On muuten sinänsä näppärä laite, tällä tavalla saa trippimittarinkin.
Mutta niin, nelosissa ja kutosissa on eri kokoiset rattaat, sekä vaijerin että vaihdelaatikon päässä. Nimim. “Itselläni laatikko irrallaan ja toivottavasti oikeankokoiset nelosen rattaat menossa kohta paikoilleen” Kutosen rattailla nopeusmittari näytti reilusti liikaa, eli sitä miltä vauhti tuntui.
11.2.2012, 06:07 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152515Pitääkin pitää silmät auki tänään kaupassa. 😉
Ilmoittautumisnumeroksi lottokone arpoi meidän kuljinkunnalle tuloksen 157, eli tulossa ollaan. 🙂
Juu, varsinaiseen käyttöönhän tuo ei tulisikaan, vaan lähinnä kuriositeetin vuoksi olisi mukava saada tuollainen pömpeli. Ja samaisesta syystä mieluiten juuri alkuperäinen S-C, vaikka kyllähän tuo Eberin B2:kin näyttää varsin uskottavalta. 🙂
Noo, pitää katsella ja kuulostella, mitä eteen sattuu… Varmaankin ainakin tuollainen Eberi tulee joskus hankittua.
-
JulkaisijaArtikkelit