Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154069

    Tänään sain vilkut toimimaan kunnolla.. sain toisen vilkkuvivun/vilkkureleen ja sen saimme korjattua ja nyt vilkuttaa oikein..

    Sitten tuli laitettua uudet sivupeilit paikoilleen suurinpiirtein samoille paikoille missä peilit olivat alunperin kun kulkimen Ranskasta hain. Täytyy laittaa kuvia.

    Vielä ei ole ruosteen korjaukset edenneet, mutta jos tässä keksisi jotakin sillä saralla.. ens viikko menee tosin Belgiassa.

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY:Ryyppy (S) ja startti (D) nupit ja vaijerit wanhus 2CV #159212

    @tehvana wrote:

    Hei!

    Ostan ne. Olen nyt lomalla mutta voin maksaa kamat ja postimaksun netissä. ilmoittele koskinen.esa at gmail

    Moikka ehtivät mennä kaupaksi jo toisaalle aikaisemmin aamulla.

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154068

    Eka testitankillinen ajettu kaasarinvaihdon ja 123-asennuksen jälkeen.

    Kulutus 5.8 litraa / 100km (– 380 kilometrin seka-ajo otannalla)

    Hyvä tulos, en meinaa edes ajanut mitenkään taloudellisesti.. iso osa ajosta yli 100 km/h.. ja jopa yli 120 km/h 😉

    Varsin taloudellinen yksilö tämä tuntuisi olevan, varmaan pääsis alle 5.5 litran jos vähän kattelis miten ja missä ajelee.

    vastauksena käyttäjälle: Moottorin tunnistusapua #159113

    Toi AK kone on muistaakseni myös 22 heppainen, kuten noi amin ekat koneet, eli periaatteessa sama M4 masiina.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154067

    Jees photo.

    Tohon jostain vielä beige ami 6 berline kolmanneksi ni ois hyvä väriyhdistelmä kasassa.

    vastauksena käyttäjälle: Moottorin tunnistusapua #159109

    AM kone tuo varmaankin on, AMM koneessa on jo sellainen musta “moderni” huohotin, joka tosin erilainen kuin sätkässä. Mun mielestä kaikki ns. Suomi-amit taitavat ovat tuolla 22 heppaisella koneella.

    Tässä jotain amin m4 koneista.

    1961 – 63 AM koneessa 22 heppaa ja kaasari on 30 PICS (ja ihan ekoissa 30 PBI), imu-pakosarjan putket ohuemmat, ilmanputsari sellainen suippomainen

    1963 – 67 AMM koneessa taas 25,5 heppaa ja kaasarina 40 PICS tai 40 PICS 2, ilmanputsari sellainen suorakulmio, jossa pyöristetyt kulmat

    1966 -> 12 Volttia

    1967 – 68 AMM 27,5 heppaa, 40 PICS 2 ja 40 PICS 3, kaasarin päällä imuäänenvaimennin ja ilmanputsari etulokarissa.
    (Tähän vielä semmoinen lisäys, että 1968 puolella tehty 28 heppaista, jossa jotain pieniä muutoksia tuohon 27,5 heppaiseen verrattuna.. ehkä juuri tuo PICS3 mallin kaasari ja ehkä jotain muutakin pientä.)

    1968/69 -> uusi M28 kone ilman öljysuodatinta.

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Nettiautossa wanhus #158723

    Ja tässä vielä linkki, jossa 1960 ja siitä vanhempia.. 1500 – 4000 euron pyyntihinnoilla, about kaikissa maininta, että hinta on neuvoteltavissa.

    http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/auvergne/occasions/?f=a&th=1&ps=5&pe=9&re=1960&q=2cv” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Nettiautossa wanhus #158722

    @wama wrote:

    Vilkut alkoivat toimia 😯

    Onhan toi hinta varmaa liikaa, kun paljon uudempia myydään yli kolmella tonnilla. Kiitoksia turtl3:lle hinta-arvionnista.

    Kiitos Ollille linkistä. Näköjään hintani on oikea.

    Kuten sanoin, niin se oli arvio, joka ei perustu muuhun kuin muutamaan valokuvaan.. mutta en usko, että se kovin pahasti heittää.. voinhan tietty olla väärässäkin, mutta noin siis arvioisin..

    vastauksena käyttäjälle: Nettiautossa wanhus #158720

    Tässäpä minun arvioni tuon laitteen mahdollisesta myyntihinnasta… tämä perustuu ihan ei mihinkään..

    Olettaen, että kyseessä on suht hyvä terve yksliö… sanotaan, että joku voisi maksaa tuosta yli 2000 euroa, mutta ei mielestäni millään yli 3000 euroa.. pyytää varmaankin voisi 2999 euroa (pyytää voi tietenkin mitä tahansa, kuten on huomattu), mutta pitkään varmaankin saa myydä jos haluaa saada yli 2500 euroa.. nämäkin voivat olla tosi pahasti yläkanttiin, kun ei ole tietoa kunnosta.. jos on tarve saada tuo oikeasti myytyä, niin pyyntihinta pitäis varmaan olla alle 2000 euroa..

    my 5 cents.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154064

    @PienempiOlli wrote:

    Vasta 1.1.1981 tulee asetus kummastakin sivupeilistä (henkilöauto). Jos et halua laittaa molempia niin voin ostaa sulta toisen, siis jos ne kummatkin käy kuskin puolelle :D.

    -Olli

    Katotaan miten teen noiden peilien kanssa.. jos käytän vain yhden toinen joutaa sitten sulle.. “kätisyyden” saa noissa vaihdettua. Hetki voi mennä.. täytyy kehitellä suunnitelmia amille, vielä kun en oikein tiedä mitä sille tekis tai ois tekemättä.. pikku ruostevaurioiden korjaus kai vuorossa seuraavaks.

    Mulla on muuten 3kpl 12v keltasia ajovaloja semmoisella vanhalla kannalla.. kyselitkös joskus sellaisten perään, vai muistanko väärin?

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154061

    Kiitos näistä kommenteista, säätelin tuolla menetelmällä ja tyytyväinen olen.

    Tyhjäkäyntiä en tosin nyt saanut niin hiljaselle kuin haluaisin.. ilmeisesti uusi kaasari tai kaasutanko vähän kanittaa ja/tai kaasupolkimen jousi on kai löysä.. kädellä kun auttaa, niin kierrokset kyllä laskee halutulle tasolle.. pitää vielä tutkia.. vai onko tämä yleinen ominaisuus?

    Käyntimään ei meinannut kylmänä aamulla oikein lähteä, mutta johtu varmaan siitä kun ilmaruuvi oli miten sattuu ja ryyppyä en osannut nykiä tarpeeksi.. täytyy koittaa huomenaamulla uusiks.

    Kulku oli ihan vastaavaa kuin edellisellä kaasarilla.. hieman ehkä äänet muuttuivat..

    Pari kännyotosta tähän..

    Vauhtia piisasi kun tuulet oli kohillaan:

    Yksi poseerauskuva, kun viime nokkakuvassa oli niin karsee tausta.

    Sisätilatkin alkaa pikkuhiljaa siistiytymään.. oikeestaan enää kattoverhoilu ja siivousta jäljellä.. Suomesta en oo löytänyt reijitettyä vinyylikangasta valkoisena/kermanvärisenä.. harmaata saisi.. harmaa vois kyllä kelvata, kun on muutenkin harmaata tuolla kabiinissa..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154057

    Nyt on jousipöntöt saaneet huuhteluruiskulla ja letkulla hieman voitelua ja ääntely ainakin väheni, ehkä poistui kokonaan.. En vielä hirveesti ehtinyt kuuntelemaan/testaamaan, mutta ensi vaikutelma oli, että hankaava honk-honk on poissa..

    Vielä kuuluu semmonen natina kun oiken hiljaa keinuttaa kuljinta katonreunasta, mutta luulen että se tulee jostain muualta kuin jousipöntöistä.. voi kai olla mikä tahansa paikka, joka kaipaa vaseliina.. ehkä iskareiden kiinnitykset tai jousivarpojen päät? Arvauksia?

    Sitten putsasin ilmansuodattimen bensassa ja öljysin.. oli jo aikakin.. jälleen yksi asia, joka ois pitäny tehdä jo keväällä.. 😳

    Sitten säätelin ryyppyvaijeria ja huomasin, että orkkis-kaasari olikin jo jonkin verran “horo”.. eli klappia löytyi kivasti.. Onneksi oli kaapissa uusi Solex 40 PICS 2, joten se laitettiin paikoilleen.. tosin se piti ensin putsata ja vaihtaa siihen vanhasta kaasarista uusi kiihdytyspumpun kalvo, kun uuden kaasarin kalvo oli ihan koppuraa.. Täytyy vielä uusi kalvo laittaa ja korjata tuo vanha kaasari myös.

    Käyntiin ehdin äsken laittaa, mutta kaasarin tarkempi säätäminen jää huomiselle.. Eikös se niin mennyt, että ensin tyhjäkäynti kohilleen n. 800kierrosta ja sitten ilmaruuvia kiinnipäin siihen asti kun kone alkaa hyytymään/nikottelemaan ja siitä sitten 1/3 kierros aukipäin.. ja sitten vielä tyhjäkäynnin tarkistus?

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154056

    Kuten myös tuunattu musta 2cv & kuski.

    Motonetistä ja apteekista tarttui tarvikkeita jousipönttölöiden hiljentämistä varten.. katsotaan saadaanko tuo kuiva honk-honk nyt vihdoin hiljennettyä.

    123-testiajo sujui hyvin, kulkee yhä kovaa ja käynnistyy ja käy nätisti.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154050

    Taitaa olla laissa vaadittu että kuskin puolella on sivupeili, vaiko eikö?

    Tämmöset mulla on varattuna:

    Pitäisköhän nyt sitten käyttää noi molemmat, vaiko vain toinen vaiko laittaa jokin klipsi-pelili katsastuksen ajaksi..

    Jos noita käytän, niin sitten on vaihtoehtona laittaa ne ihan eteen, niin kuin joku ne oli aikanaan tähän kulkimeen halunnut, tai sitten vois laittaa ihan perinteiseen paikkaan, eli about tuulilasin alareunan tasolle..

    hmm..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154047

    Tänään ehdin töipäivän jälkeen asentaa mestarin kanssa 123 UNI sytkän paikoilleen.. tällä kertaa oli meillä tekniikkaa niin paljon apuna (strobopyssy ja kierroslukupyssy), että nyt on varmasti kohillaan… koeajo jäi tosin suorittamatta.

    Vieläkin iloisempi olen siitä, että vihdoin pääsin putsaamaan öljynlauhduttimen.. oli pahasti töhkän peitossa.. ois kyllä pitänyt putsata se jo paljon aikaisemmin.. 😳

    Sitten irrotin etukarjapuskurin, kun oli tarkoitus vaihdella siihen ehjempiä kumeja.. mutta en sitten raaskinut sitä laittaa vielä takaisin, kun rupesi toi keula näyttämään niin mukavalta ilman sitä hallitsevaa kromiputkea.. tässä pikainen otos:

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 503)