Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pieniä askarteluja ehdin tänään.. Monessa liemessä keitetty alkuperäinen puola korvautui upouudella Ducelierilla.. Boschin mikälietulpat korvautuivat NGK BP6HS:llä, miksköhän en niitä aikaisemmin vaihtanut. Ainakin tyhjäkäynti tuli tosi tasaiseksi vai tuntuikohan vaan..
Lopuksi vielä kiinnitin uudet lumppukarvaiset lämppäriputket paikoilleen.. Nyt ollaan valmiina kylmiin keleihin.. ..jos tässä viikolla sitten vielä ehtisi 123-sytkän asentamaan, ja samalla putsaamaan öljynlauhduttimen.
@wama wrote:
Harjoittelin ilmoituksen tekoa, joten pistin hinnan kohdalleen kerralla 🙂 Lähinnä olemme kiinnostuneet vaihtamaan tuon rottelon johonkin muuhun vehkeeseen MP/Auto/kelkka/vesiskootteri. Tuo on myyntihinta, vaihtohinta 7000€ 🙂
Vaihtohinta 😀 Kiinnostaisiko hyvin säilynyt Ranskasta tuotu 1967 Ami 6 berline? 4700 euroa tosin haluaisin väliä vaihtokaupassa, eli ihan 7000 euroa ei tarttisi maksaa.
http://ami6.wordpress.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tämöinenkin varuste on amiin ollut saatavilla.. Näitä olen nähnyt vain Be-Ne-Lux ja Usa malleissa..
En taida laittaa paikoilleen, kun idea laittaa noihin kynnyskoteloiden päälle tuollaiset vedenkerääjät ei liene kaikkein paras anti-ruoste-ratkaisu.. 😛
vielä yks kuva mökilta:
Tässä vielä muutama kuva paluumatkalta, kun tutkin hieman lisää paikkoja..
Varastosta.. kaasareissa luki: kahdessa Solex 15,5 ja yhdessä Solex 17..
Mökin alapohjasta kaivoin ihan hyväkuntoiset..
Ja oli siellä muutakin.. kuntoja en tarkistanut..
Kaikkea sitä kesämökin alta löytyykin..
😀
Alla listaa tulpista.. eli noin euron kappale vaikka.. on siellä citikoihin ainakin joihinkin.. bx, gs1015, cx2,5l, ja tietty noin bp6hs ja b6hs..
NGK-koodi – kpl määrä noin
BP7HS – 11
BCP7ES – 16
BCPR7ES – 4
BPR7HS – 13
BR8HSA – 5
B8HS – 13
B7HS – 3 (lisää?)
DR8ES – 6
B9HS – 18
DP9EA-9 – 6
BR8HS-10 – 4
ZGR5A – 10
BCP5ES – 1
BUR5ET-10 – 1
BKR5ES – 4
BKR5E-11 -2DR8ES-L – 11
BP7EFS – 5?
BM7A – 10?
B7S – 4?
B7HS-10 – 6?
BPR7ES – 3
BP7HS – 11
C6HSA – 3
BPM6A – 2
BP6HS – 7
BR7HS – 3
CR6HS – 6
BPR6EFS – 1
BP6EY – 1
BM6A – 2
ZFR6F-11 – 2
BR8HS – 9
CR7E – 2B4-LM – 4
APR6FS – 11+?
BR8ES – 3
BKR5ES – 1
CR7EB – 2
D8EA – 2
BP5EY-11 – 3
BPR5ES – 4
CPR8E – 2
BCRE527Y – 1
BR7HS-10 – 7
B6HS – 4
c7HSA – 6
BRpES – 5
B-6L – 4
BPR5EY-11 – 2
BCP6ET – 3
BCP6ES – 2
BP6ET – 8BKR5EY (10box)
BPR8HS-10 (10box)
A-8 – 12? kpl noin
SR5 – 12 box
BKR5EYA-11 ?? kpl
BKR6E-11 ?? kplTässä kuva yhdestä laatikosta.. näitä on siis 3 kpl.. tuo yläosa aukeaa ylöspäin eli sitä kautta pääsee täyttämään laatikkoa..
Hieman tarkemmat noin mitat: 58cm x 45cm x 10cm
Laitan illalla listaa mitä kaikki tulppia on tarjolla..
Alustavasti mitat on arviolta noin ehkä jotain seuraavanlaista:
Leveys x Korkeus x Syvyys –> 60cm x 40 cm x 12 cm
Laitan tarkat mitat ja kuvat peltilaatikoista tähän myöhemmin..
Laatikoissa on siis lokerot tulpille, eli ne ovat nimenomaan sytytystulppaseinälaatikoita, eli ne eivät ehkä kovin hyvin sovellu ihan perus-laatikko-käyttöön..
t. Juuso
Juu tarkistin tuon vuosimallin, eli -62 pitäisi olla.
..ja hyvinkin IHU-5 tämä on, eli Lahdessa tuolla on kai Jari “Litti” Litmasta viety aikanaan jalkapalloharjoituksiin..
IHU-5:n paperit vaan ovat jossain niin hyvässä tallessa, etteivät ole kai vielä tulleet mistään vastaan.. Voisihan niitä vähän etsiäkin, jos vaikka jostain löytyisivät.
Juu siellä se on Hietasessa.. vuosimalli oli muistaakseni -61 tai -62.. mutta en mene takuuseen, pitää tarkistaa viisaammilta.
Tässäpä vielä sarjan viimeinen kuva:
Löytyi sieltä mökiltä vielä kahdesta puulaatikosta AZ kone, jonka katselin arkiston mukaan vuoden -56 peliksi.. toisessa laatikossa oli lohko ja toisessa taisi olla muut koneen palikat.. täytyy tutkia tarkemmin ens kerralla. Jotenkin himottaisi kunnostaa yksi tuollainen kone ihan käyttökuntoon, niin oppisi sitten siinä samalla uutta..
Monia pikkujuttuja oon saanut tässä viime päivinä hoidettua..
* Varapyöräksi kelpaavan 135 misukan vanteen putsasin ja maalasin kauniiksi.. vanhan varapyörä oli täysin kelvoton ja vanne ihan karsee, mutta tämä näyttää siistimmältä:
* Starttivaijeri/-nuppi vaihdettu amin vaijeriksi/nupiksi.. (oli sellainen 2cv startin nuppi laitettu jossain vaiheessa..)
* Pissapoikasysteemi korjattu.. loppujen lopuksi ei ollut muuta vikaa kuin tukkoinen suutin, mutta tulipahan tutkittua kunnolla samalla kun purin kojelaudan..
* Uusi toimiva Jaeger-kello asennettu risan tilalle
* Radioen radio ehjätty.. tosin ei sieltä tule kuin venäläistä ohjelmaa 😀..seuraavaksi kenties konepellin peiton/maton paikoilleen liimaus ja 123 sydeemin asennus..
Tänään bongattiin lasten kanssa tämä, kun Muppetti-DVD:tä kateltiin..
Tais on Gonzon kuljin..
Venttiilit vihdoin säädetty.. ois voinut säätää aikasemminkin.. oli 0.40mm ja ylikin.. nyt laitettu 0.20mm.. kyllä muuttui käyntiääni.. nyt vielä konepeltiin se lumppukarvamatto paikoilleen, niin sitten luulisi olevan mukavan hiljaista kabiinissa.
Laittaisko vielä 123:n… jossain on mulla avaamaton 123 perusmalli “tallessa”.. jos sen löytäisin, niin voisin sen myydä ja hankkia tuohon Amin M4 koneelle sopivan UNI mallin tilalle.. ei muuta kun varastoa penkomaan.
t. Juuso
Sainpas tehtyä muutaman ami-asian tänä viikonloppuna.. etuovissa on nyt ikkunoissa upouudet liukutiivisteet:
Vanhat:
Uudet:
Kyllä ny kelpaa akkunoita aukoa, ja pysyvät nyt myös halutessa lukossakin.. jee.. takaikkunat täytyy fixailla tässä lähiaikoina.
Huomenna Hesa Cuppiin hikoilemaan.
-
JulkaisijaArtikkelit