Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153988

    @Akaile wrote:

    Hienoa että löytyi toi kilpi! Kulttuuriteko 😉 Meneekö katsastus elokuulle vai miten menettelevät?

    tuota noin.. papereissa lukee että:

    Katsastus: 14.10.2009

    Seuraavan määräaika: 30.9.2009 – 31.1.2010

    ..eli ota tosta nyt sitten selvää.. 😀

    Taitaapi mennä tuon ekan käyttöönottopäivän mukaan eli tammikuu.. eli kai sitten käytännössä aina keväisin kun ottaa kulkimen liikennekäyttöön..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153983

    Heh..

    Tarkoitin, että Panhardin -67 vuoden koneen kuutiotilavuus on 848 cm3 ja taas Amin tyyppi on AM ja berline mallin lempinimi on Z..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153981

    Katselin tuossa parkkipaikalla ihan aitoja suht. moderneja valkokylkirenkaita ja ihan hirveässä kunnossa oli nekin.. eli aivan kuraisen keltaiset.. eli työtä vaatii, jos haluaa hyvänä pitää oli ne sitten millaiset tahansa. 😀

    Tänään käyn hakemassa kilvet konttorilta.. aika mukavat tuli sinänsä:

    AMZ-848

    Kunhan tämä nykyinen kone saadaan vaihtokuntoon, niin täytyy laittaa tilalle vuoden -67 Panhardin kone, jolloinhan-silloinhan säästän tietenkin 1000 euroa.. 😀 ..eikös ne custom-kilvet sen verran maksa?

    Hölmöä muuten, että joutuu maksamaan noista EU-kilvistä, vaikka en niitä aio kulkimeen kiinnittää.. eli mustat kilvet laitetaan heti tilaukseen kevättä varten.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153980

    Irtovalkosivutkin tummuvat samalla tavalla ja tuppaavat lohkeilla reunoistaa.. aika hyvin ne paikoillaan muuten pysyvät. Saattaisi jostain tarkoitukseen sopivasta kumiliimasta olla apua tuon reunojen lohkeilemisen kanssa.. varmaankin jonkilainen homma saada siististi liima paikoilleen reunoja suojaamaan.. Voisihan liima suojata myös tummumiselta.. tai sitten ei.

    Katsotaan miten tämän maaliprojektin kanssa käy, ihan kokeilumielellä tähän lähdettiin.. Maalin valmistaja varoitteli myös tuosta keltaisten tahrojen läpipuskemisesta.. kuulemma riittävän monta kerrosta pitäisi värin valkoisena.. Katsotaan. Vähän epäilen, etenkin kun noita Ollin laittamia kuvia katselee.. Tähän astisten kokemusten perusteella, en ainakaan uusia Michelinejä lähtisi maalaamaan..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153976

    Joo kyllä on, nähtäväksi jää miten hyvin pysyy paikoillaan..

    Sätkän takalokarin alle mahtuisi tälläinenkin hassu 😀 Amiin ei varmaankaan..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153974

    Nonniin.. tänään vetäisin Uniroyal -renkaiden kylkiin viimeisen kerroksen valkeaa maalia, eli ne ovatten kohta valmiina tasapainotukseen..

    Kuvia illalla.

    vastauksena käyttäjälle: Vanha Bosch antenni – 60/70-lukua? #154816

    Vielä olisi wanha/uusi antenni myytävänä.

    Uusi edullisempi hinta 27 euroa.

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153973

    Ahaa, se onkin tuttu paikka ja ihan lähellä. Hyvä juttu kiitos.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153971

    @turtl3 wrote:

    …sitten otin renkaat/vanteet pois ja laitoin tilalle väliaikaisesti jotain tallista löytyneitä talvirenkaita… Tarkoitus, on vanteet kunnostaa ja värjätä.. hmm.. ehkä laitan kiiltävän mustan niihin harmaan sijasta.. mutta katsotaan…

    Olinpas tällä kertaa tehokas.. nyt on jo renkaat takaisin vanteilla, joissa siis uusi kiiltävä musta maalipinta.

    Sitten vuorossa pientä renkaiden customointia/tuunaamista, tasapainoitus ja rinkulat takaisin kulkimen alle..

    Missäs nyt taas olikaan 2cv-ystävällinen tasapainoituspaikka? (tai eiköhän tämä haku-toiminnollakin selkiä..)

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153968

    Juu olisikin hauskempaa porukalla siellä puuhailla.. Varsin tyylikäs naapuri oli ilmestynyt. Siisti kuin mikä kaikin puolin.

    Soittelen siis, jos ja kun olen menossa.

    Sain muuten autoveropäätöksen tänään. C3:seen olivat verranneet ja maksettavaa tuli 10,73€.. eli selkeästi oli valittu niin, että tuo 10 euron raja ylittyisi 😯

    Ei muuta kuin kilpiä metsästämään.. eiköhän ne AMZ-alkuiset ainakin ole vielä saatavilla.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153966

    Jotain sain tehtyä tänä viikonloppuna.. tai oikeestaan myös viime viikolla..

    Imuäänenvaimennin ja akkurauta saivat uuden harmaan maalipinnan.. ne oli vedetty jonkun toimesta törkeällä sinisellä värillä päälle.. ei pystynyt niitä tämän pitempään sellaisina katsomaan.. nyt näin.. hankin myös uuden sievän akun, jota pitää vielä vähän tuunata.. 😀

    Laturinhihnan suojan otin nyt maalattavaksi.. täytyy löytää sopiva maali, joka vähän täyttäisi kolojakin, jolla tehdä konehuoneen paikkamaalauksia, kun hirveesti ei huvittaisi ruveta tuolla konepellin alla pintoja nysväämää, mutta siisti pitäisi kuitenkin olla.. toimikoon tuo osa koekaniinina..

    Sitten otin renkaat/vanteet pois ja laitoin tilalle väliaikaisesti jotain tallista löytyneitä talvirenkaita… Tarkoitus, on vanteet kunnostaa ja värjätä.. hmm.. ehkä laitan kiiltävän mustan niihin harmaan sijasta.. mutta katsotaan..

    Katsotaan mitä seuraavaksi…

    vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153240

    Tuli mieleen muutama Ami 6, joita ei vielä mainittu.

    Nykyisin AMI-6 rekkarilla oleva muistaakseni espanjalaisvalmisteinen Ami 6 break.. tällä kulkimella olen osallistunut setäni perheen mukana 1985 2cv maailmankokoukseen.. takapenkki oli jätetty kotiin ja pötköttelimme serkkupojan ja tavaroiden kanssa takatiloissa.. hieno reissu.

    Sitten Heinolan ja Lahden välillä asuu mattamusta konepellin maalauksella koristeltu Ami 6 berline.

    Ja taisi tulla Saksasta viininpunainen Ami 6 break Ouluun tuossa reilut pari vuotta takaperin.

    Sitten vuonna 1994 on ACRy:n vuoden automobileksi valittu vuoden 1961 Ami 6 berline.

    Eli onhan näitä..

    Saisi jo Amin 50-vuotis juhlavuonna 2011 hienon letkan aikaiseksi. 😀

    vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153237

    Listataanpa tähän vielä muitakin tiedossa olevia / nähtyjä..

    Punainen ami 8 berline (superin maskilla) – nähty ainakin ranskalaisessa visiitissä Ruotsinpyhtäällä.. http://www.citroenkerho.fi/images/RV07/Rv07_10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153236

    Laitetaans nämäkin tiedot tähän ketjuun talteen, niin ei unehdu.

    Mikkelissä on käsittääkseni 3 tai 4 kappaletta Suomi-Ami-kulkimia, eli siis Ami 6 berlinejä 62/63-vuosimalleja..

    Yhdellä omistajalla käsittääkseni 3 kpl, ja sitten yhden 1963 vuotisen Suomi-projektin välitin sinne toiselle herralle reilu vuosi sitten.. Tästä viimeisestä löytynee kuviakin ja muita tietoja.. setä-vainaani vanha kuljin kyseessä.

    vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153232

    Joo toi olikin juuri se yksilö mitä muistelin sieltä Mikkelistä.. jäi mieleen kun siinä oli Gradulux-säleikkö takaikkunassa.. joku fetissi noihin Graduluxeihin minulla.. ja oli tässä nykyisessä amissakin mukana sellainen.. täytyy laittaa paikalle joskus..

    Siuntiossa muistan taas nähneeni ami 8 breakin joskus 3-5 vuotta sitten, joten se ei ehkä sama kuljin kuin mistä mph puhuu.. “hienosti patinoitunut” se oli. Eli voiskohan noita sitten olla täällä pohjolassa enempikin.. sanotaan vaikka että 4 – 6 kappaletta voisi olla aika lähellä totuutta..

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 503)