Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153229

    Ainakin silloin joskus Mikkelin kesätapahtumassa 2007 oli yksi Ami 8 break.. ja eikös Veikollakin Siuntiossa sellainen joskus ollut.. Olikohan myös jokin oik.puolen ohjauksella oleva? Muistikuvia kaikki, mutta voiskohan niitä tuon sinun kulkimen lisäksi olla 2 tai 3kpl.. ihan puhdas arvaus…

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153965

    Joo tuon akun luokittelin sököksi.. Oli tyhjentynyt 1,5 viikon seisonnassa (kello oli päällä).. otin irti ja laitoin toisen akun. Mutta kun se oli irti, niin laitoin sen sitten lataukseen.. latasin täyteen ja sitten kun se oli jonkin aikaa terassilla itsekseen, niin mittasin ja oli tippunut 8,2 Volttiin..

    Mutta siis uusi (tai ehjä vanha) on paikoillaan ja vilkuttelu on samanlaista sillä.. ehkä jopa hieman nopeampaa kuin mitä tuolla vanhalla akulla??

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153963

    Joo piuhoja katseltuani näytti että oli vedetty juuri noin nämä lisä-sisä-vilkut kuin arvailit.. Täytyy katsoa tuo vilkkurele, jotta millainen on.. saattaahan se olla jokin moderni kummallisuus.

    Ja mittaan myös tuon latausjännitteen, vaikka luulen sen kyllä olevan sallituissa rajoissa. (Tosin akku, jolla tulimme 1300km Suomeen on nyt kaput.. latautui kyllä about täyteen Hong-Kong-laturilla, mutta hetkeä myöhemmin näytti 8,2 Volttia..)

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153961

    Joo täytyypi tuota kelloa huoltaa ja rasvata kunhan kerkiää, eiköhän se kuntoon tule.

    Tässä kuva vilkkuosoitin-lisävarusteesta.. onko kukaan vastaavaan viritykseen törmännyt: (eli nuo haalistuneet punertavat suorakulmanmuotoiset tuossa pyyhkiöiden ja ranskanparkkikytkimien välissä..)

    Kurkkasin tuonne taakse ja sieltä oli ikävä kyllä poistettu kaikki noihin liittyvät palikat..

    Vilkkusysteemi on nyt sillä tavalla erikoisesti “toimiva”, että pelkkä virta päällä vilkuttaa normaalisti, mutta kun koneen pistää käyntiin, niin vilkkujen vauhti ainakin nelinkertaistuu.. Kuinkas tämä korjataan? (laturi on joskus tähän amiin vaihdettu ja on merkiltään Motorola tämä nykyinen)

    Haluaisin laittaa tuon vilkkuosoitinsysteemin myös takaisin toimintaan.. jos vaikka ledeistä tuonne taakse jotain rakentaisi vai pitäisiköhän pysyä ajen hengen mukaisissa palikoissa..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153959

    Tässä vielä yksi kuva sisältä. Kuvassa tehtaan lisävaruste; Radioën radio, valmistaja Continental Edison. Lisäksi löytyy tuollainen Jaeger kello, joka syö akun tyhjäksi, mutta onneksi jätättää ajassa vain 15min tunnille.. 😀

    Sitten kulkimeen on laitettu myös kojelautaan vilkkujen ilmaisimet.. muutaman ruuvin aukaisin ja kurkkasin kun eivät vilkuta.. sieltä olikin poistettu polttimot/kannat ja johdot.. Täytyy tutkia, jos tuon rakentelisi uudelleen..

    vastauksena käyttäjälle: ja taas yksi savuttelija.. M4 wanhus #154891

    Joo.. aikalailla oli öljyinen tuo kaasarin ja imuäänenvaimentimen välinen tiiviste.. eli kyllä sitä öljyä varmaan kaasarin kurkkuun asti päätyy tuota kautta.. (ilmanputsari on tässä -67 vuosimallissa eri paikassa, ihan edessä sisälokarin päällä)

    Kulkimen historiasta sen verran, että se on minun tietojen mukaan ollut n. 15 vuotta jossain ladossa, joten saattaa olla jotakin tuollaisen seisonnan aiheuttamaa.. (?)

    Kone ja laatikko ovat ulkoisesti niin puhtaat että voisi arvella, että ne ovat olleet irrallaan ja kenties täysremontissa jossain vaiheessa.. (edellinen omistaja oli kuulemma automekaanikko Calvadoksen seudulla)

    Minulla on jossakin 3 pakettia Amin männänrenkaita.. onkos noissa renkuloissa jotakin eroja vuosimallien suhteen, tietääkö kukaan? Ainakin puristukset ovat vaihtuneet 1964 vuodesta eteenpäin..

    vastauksena käyttäjälle: Suomen AMI kanta #153227

    Laitetaanpas tämäkin tänne:

    Ami 6 berline rouge cornaline ac419
    Vuosimalli 1967
    Tuotu 10/2009

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153958

    Nyt on ami viety talvisäilöön.. tarkoitus on kyllä aina mahdollisuuksien mukaan käydä talven aikana tekemässä pikkuhommia..

    Otin jo imuäänenvaimenninpöntön irti ja mukaan.. jos sille uuden maalipinnan laittaisi tässä tulevina syksyn iltoina. Ja pientä paikkamaalausta kaipaisivat sisälokarien nurkat ja moottoripellit myöskin..

    Ikkunoiden liukukiskot/-profiilit voisi myös uusia talven aikana.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153957

    Kokeilin vielä photarissa.. ei toiminut toi mun idea oiken ton karjapuskurin kanssa (jää piiloon), mutta ilman sitä mielestäni kylläkin.

    Eli jotenkin näin: (lainasin Olli tuota sun modaamaa kuvaa)

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153956

    Tyylikäs.

    Sain tosta heti yhden idean maskin pientä modausta varten.. Dänks. -67 vuosimallissa kun on maskissa 3 kromiraitaa.. niistä kun poistaa alilmmaisen, niin lopputuloksen pitäis olla aika jees ja mukailla oikeestaan paremmin Bertonin alkuperäistä ideaa.

    “Karjapuskuria” tuskin irroitan (en vain raaski).. aattelin lisätä takapuskuriin vastaavanlaisen putken (hieman USA ami-versiota mukaillen..)

    Täytyy tutkailla ja ideoida lisää.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153954

    Quick&dirty photoshop testaus:

    vastauksena käyttäjälle: Ami8 takalokasuoja (t) #154824

    Mulla on yksi kuskin puolen amin takalokari. Uusi mustassa pohjamaalissa, korkeintaan pintaruostetta.

    Periaatteessa se on kai ami 6:n takalokari.. takapala on kai erilainen.. en nyt muista onko ami 8:n takavalon reikä pelkkä reikä, vai onko siinä pellissä jotain muitakin muotoja/prässäyksiä?

    t. Juuso

    juu50@mail.com / o5o-3363486 / YV

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153948

    Kiitos Veikko kilpi-/konttoritiedoista.

    Vaihteeksi pientä updatea projektista.. Osia olen metsästänyt ja löytänytkin kaikenlaista.. Seuraavat on joko hankittu tai sitten löydetty ja tulossa aikanaan:

    HANKITTU:
    – (D) Starttivaijeri/-nuppi ami 6 hopea (kiltatoveri1)
    – Repsikan puolen ikkunan alumiininen lukko (kiltatoveri1)
    – Edellisen tiiviste 2 kpl (ebay)
    – Kuskin oven käsinoja (ebay)
    – 2 uutta sivupeiliä (ebay)
    – Musta taustapeili kojelautaan (löytyi omista varastoista harmaa NOS-osa.. taidan maalata)
    – Lukollinen tankin korkki (sopiva löytyi omista tavaroista)

    – Takavalojen musta suojamuovi takakonttiin (toveri teki sapluunan omasta osasta.. valmistan siis itse.. mistähän saisi mustaa n. 2mm paksuista “matkalaukkupahvia” n. 120cm x 50cm palan?

    TILATTU/VARATTU/TULOSSA:
    – kuskin oven karmi 3:lla uralla (ranskal. ykst. myyjä)

    – Oik. takalokarin päätypala (saksal. ami-kauppias)
    – Sivuikkunoiden liukukiskot koko setti (saksal. ami-kauppias)
    – Uudet punaiset takavalot 4kpl (saksal. ami-kauppias)
    – Tankinkaulan kumitiiviste musta (saksal. ami-kauppias)

    – Kuskin oven ikkunan lyhyempi ulkotiiviste (kiltatoveri2)

    – Katon kromireunuksen takapala (ehkä löytynyt kiltatoverilta2.)

    PUUTTUU VIELÄ:
    – sopiva talvimaski (ei ole tarpeeksi tyylikästä löytynyt.. vois tehdä pahvista itse..)

    MUITA JUTTUJA:
    – Oon “lurkkinut” SNAIL-forumia.. 8) 3:n museokulkimen jälkeen vois ehkä vähän rentoutua.. Katsotaan.
    – Talvehtimispaikka sovittu, siellä voi myös puuhastella
    – Auton mukana tulleita tuningosia korjailtu, pieniä paikkamaalauksia tehty, ja sisäpuhdistus aloitettu… jne. jne.

    Z

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153946

    @amikasi wrote:

    Taitaa olla AMZ-602 jo mennyt. Itse sain suosikkikonttoriltasi AMZ-805:n. Meni tosin MZ-sarjan laitteeseen:)
    VF7YMZ0001MZ… eli Xm Y4 break.

    Poikkesin neljällä eri konttorilla työmatkan varrella ja neljännestä tuli vastaan tuo AMZ-sarja. Muut tarjosivat AKY-, RRG- ja XUT-alkuisia kilpiä. Kovasti vaihtelevat kirjainsarjat nykyään.

    Hyvä tietää, että AMZ:toja on vielä tarjolla.. Jaksatko listata missä konttoreissa noita oli tyrkyllä?

    Saa nähdä kauan tässä menee.. viime viikolla pyysivät suomalaisen rekisteröintitodistuksen lisäksi, jonka laitoin skannattuna emaililla virkailijalle.. Paluuviestinä sain tiedon, että homma on Markkina-arvoryhmän päätöstä vaille valmis.. mutta mutta se miten kauan markkina-arvaus ryhmä aikoo arvailla onkin sitten toinen tarina.. Tulispa nopiaan, notta pääsisi noille AMZ-kilville..

    vastauksena käyttäjälle: M: Amin lattiamattoja.. ami 6 #154815

    Noh jaksoin kuitenkin noi kuvat vielä väkrätä:

    Ami 6 matto:

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 503)