Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 241 - 255 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153941

    Tuossa se tosiaan on tupannut olla.. ja runkoon meistetty sarjanumero löytyy siitä ihan kyltin vierestä.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153938

    Tuli kurkattua lattiamaton alle.. ei paha eikä hyvä.. saa nyt toistaiseksi olla tuossa kunnossa:

    vastauksena käyttäjälle: M: Siisti 2cv4 – €2×00 euroa MYYTY #153305

    Aito nelkku ja ihan kunnossa oleva sellainen.

    vastauksena käyttäjälle: M: Siisti 2cv4 – €2×00 euroa MYYTY #153303

    Tässä tänään (29.10.2009) otettuja kuvia myytävänä olevasta nelkusta:

    Nyt kun katselin kulkimen läpi, niin ainoat ruostevauriot löysin 2:sta ovesta ikkunan reunan vierestä pieneltä alueelta.. Muutoin on mielestäni erinomainen yksilö.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153935

    @Akaile wrote:

    AMI-kilpiäkin tuntuu olevan liikenteessä, näin viimeviikolla samana päivänä kahdessa uudessa autossa Ami-alkuiset kilvet…Eikös uudetkin kilvet saa myös mustina, jos vuosimalli vaan passaa?

    Ensin saa uudet valkoiset EURO-kilvet ja sitten voi tilata mustat, jos auto on tarpeeksi vanha..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153934

    @Akaile wrote:

    Eikö kilpiä olisi voinut varata? Jos niitä pystyy tilaamaankin niin kaippa nuo hyllyssäkin jotain tiettyä kilpeä hetken pitäisi? 🙄

    Menee ainakin tuolla konttorilla systeemit niin, ettei virkailija pysty kilpiin vaikuttamaan.. eli vasta rekisteröinnin loppuvaiheessa (autovero maksettu) saadaan autolle kilvet tietokoneen antamana järjestyksessä.. eli kone antaa autolle seuraavan kilven sen hetkisestä kilpisarjasta. Eli ei pysty varaamaan, ikävä kyllä. 🙁

    Voisi tietty koittaa kysellä jostain toisesta konttorista, jos olisi jotain kivoja kilpiä jaossa ja systeemit sellaiset, jossa virkailija pystyy kilvet valitsemaan. Tiedä vaikka jossain olisi lisää noita AMZ-alkuisia.. en tiedä miten isoissa erissä konttorit kilpiä saavat, mutta ei ainakaan kaikkia yhden “kirjainkolmikon” kilpiä yhteen konttoriin kerralla toimiteta..

    Ja jos AMI-kilpiä löytyisi, niin vielä parempi.. 8)

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153930

    @PienempiOlli wrote:

    Mä oon venttaillut omaa päätöstä kohta 3kk.
    -Olli

    Minä taas olen tullannut 2 kuukauden sisällä 2 menopeliä.. auto 1999 ja moottoripyörä 1944.. Molemmissa tapauksissa kesti aika tarkalleen 3 viikkoa saada päätös.. jopa hieman alle. Molemmilla kerroilla laitoin postitse paperit menemään, joten oiskohan se jotenkin nopeuttanut asioita.. tiedä häntä. Postitse pistin aminkin paperit viime viikolla.

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153928

    Rekisteröinti katsastus aloitettu tänään ja nyt enään Tullimiehiltä autoveropäätös ja sitten on yksi Ami lisää Pohjolassa. 8)

    Tulisipa tuo päätös nopeasti, kun oli tuolla suosimallani konttorilla AMZ-alkuinen kilpisarja menossa ja tuo sopisi Ami 6 berlineen paremmin kuin hyvin:

    AM = Amin tyyppi
    Z = Ami 6 berlinen lempinimi (kun on tuo perä Z-kirjaimen muotoinen..)

    ..jos vielä numeroksi sattuisi 602.. trööt 😛

    Taitaa kuitenkin käydä niin, että ehtii tuo kilpisarja vaihtua ennen kuin saan autoveropäätöksen, vaikka ne ovatkin viime aikoina tulleet aikasen nopeasti.. noin 3:ssa viikossa sanoisin.

    vastauksena käyttäjälle: M: Siisti 2cv4 – €2×00 euroa MYYTY #153302

    Nelkku edelleen myynnissä. Ihan siisti ja toimiva peli.

    Kannattaa ehkä tarjotakin jo hintapyynti 2590 euroa.

    Valokuvia saa sitten kun lakkaa satamasta. Viim. torstaina koitan käydä napsimassa.

    Myyjä:

    matti.henriksson@kolumbus.fi / o4o-5558565

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: M: ami 6:sen laturi-MYYTY! #154557

    Jos ensimmäinen vapaaehtoinen jostain syystä ei laturia halua, niin ilmoittaudun seuraavaksi jonoon.. !!EDIT!! eipä istu minunkaan kulkimeen ainakaan kuvien perusteella, eli jätän väliin..

    Minulla ami6 67-vuosimallissa 12 voltin sähköt…

    t. Juuso

    050-3363486
    Kirkkonummi

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153927

    😛

    Jos jollakulla löytyy osia jouten alla olevalta listalta, niin olkaahan yhteydessä. ( Juuso –> o5o-3363486 / juu50@mail.com )

    Listaa tulevista ami6 osahankinnoista:

    – Kuskin oven karmi – 3:lla uralla.. (ko. ovi vaihdettu vanhemmasta amista)
    – sivuikkunoiden tuplaliukukiskot – 10m (haperon tavaran tilalle uutta)
    – Kuskin oven liukuikkunan takimmainen (sisempi) tiiviste ulkopuolelle
    – Repsikan puolen etuoven liukuikkunan alumiininen kahva/lukko
    – Talvimaski 67-vuoden maskille
    – Takavalojen musta suojamuovi takakonttiin
    – Kuskin oven käsinoja
    – Ovipaneelien muovikehyksen klipsuja/kiinnikkeitä yhden oven paneelin uudelleen kiinnitykseen
    – Oikea etulyhty – siistimpi käytetty (nykyisessä pari tummaa kohtaa umpiossa)
    – Musta taustapeili kojelautaan (nykyinen hajonnut / revitty irti)
    – Katon kromireunuksen takareunan pala (nykyinen vähän rutussa)
    – Startti (D) vaijeri/nuppi hopeisella taustalla mallia ami 6 -67 (nykyinen taitaa olla wanhus 2cv:stä)
    – Käynnistyskammen kiinnitys pala, eli vastakappale, joka pitää kammen kiinni lokarissa (puuttuu)
    – Oikean takalokarin päätypala (rutussa ja kitattu.. lokari muuten hyvä)
    – Bensatankinkaulan tiivistekumi harmaa 2cv tai punainen ami-malli (nykyinen halkeillut pahasti)
    – Lukollinen bensatankin korkki mallia siro, vanha ja siisti (nykyinen ruskeaksi muuttunut..)

    Tossa about kaikki mitä luulen tarvitsevani..

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153924

    Noniin nyt ollaan Superfastin kyydissi ja surffataan itämeren yllä laivan wlan-verkossa. Huomenna aamulla sitten Helsingissä.

    Matka on mennyt hyvin. Kilometrejä kertyi 1350 kappaletta ja keskikulutus heilui 5.5 ja 5.9 litran välillä. Autobaanalla tietenkin polteltiin karstoja ja kokeiltiin paljonko ami kulkee.. navi mittasi meille huikeat 116 km/h ja auton mittari vaappui 130 kohdilla. Tekniikka tuntuisi olevan ok kunnossa, vaikka papereista katsoin, että kuljin on viimeksi ollut liikenteessä vuonna 1992.

    Ostaminen sujui maassa maan tavalla tyyliin.. Eli suuria tunteita ja suoraa huutoakin pääsi kokemaan.. Myyjä oli vetäissyt ässän hihasta ja korottanut auton hintaa kertomatta siitä minulle ja tätä sitten selviteltiin joku tovi varsin kiihkeästi sanaillen.

    6 valokuvan perusteella, kun autoa lähtee hakemaan, niin pitää asennoitua valmiiksi, niin että perillä voi odottaa millainen yksilö tahansa.. Nyt olin arvioinut ja kysymysillä selvittänyt (yli 40 sähköpostia vaihdettu myyjän kanssa) tapauksen aika hyvin. Jotkut asiat olivat paremmassa kunnossa kuin odotin ja jotkut taas huonommassa kuin mitä myyjä oli kertonut.

    Matkalla ei ollut yhtään teknistä murhetta, ami toimi kuin unelma. 90km/h oli sellainen sopiva matkavauhti isoilla teillä Noin puolet matkasta tultiin pienempiä teitä pitkin ja tutustuttiin keskieurooppalaisiin kylä- ja maaseutunäkymiin.

    Torstaina, kuljinkauppojen jälkeen, ajettin vain n. 150 kilsaa Pariisin itä puolelle motelliin. Perjantaina hieman shoppailtiin, eli tehtiin amiin peräpään madallus lastaamalla kontti ja takajalkatila täyteen syömiä ja etenkin juomia sekä muita tuliaisia. Perjantai illaksi ajettiin Brysselin pohjoispuolelle kun siellä oli sukulaisia/ystäviä Belgian asunnollaan paikalla.. Siellä seurusteltiin, tutustuttiin Belgiaan ja yövyttiin kotoisasti. Mahtavan aamupalan jälkeen lähdettiin lauantaina kello 11 aikaan ajamaan kohti Rostockia.. n. 800 kilometrin siivu meni hyvin, ja perillä satamassa oltiin kello 23.00 aikoihin.

    Nyt sitten projekti voi alkaa.. siistiä taas päästä harrastamaan.. tämä ami on tarkoitus jättää alkuperäiseen maaliin ja ainoastaa korjata sitä hieman sieltä ja täältä, mutta siis ikä ja sen myötä tullut “karisma” pitää näkyä. 😀

    LINKKI kuvaan, aamulla Brysselissä:

    http://ami6.files.wordpress.com/2009/10/imag0086.jpg

    t. juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153923

    Huomenna aamulla sitten lähretään.

    Saa nähdä millainen seikkailu on edessä.

    Alla muutamia lähtöasetelmia reissulle:

      – Auto löytynyt ladosta, jossa seissyt ainakin 15 vuotta
      – Alkuperäisessä maalissa ja kunnossa
      – Myyjä lähettänyt 6 valokuvaa kulkimesta ja vastannut kysymyksiini sähköpostitse
      – Myyjä laittanut kulkimen minun pyynnöstä katsastuskuntoon kahden viikon aikana
      – Kuljin on katsastettu Ranskassa tänään 14.10 – meni läpi 😀
      – Treffit sovittu huomiseksi Orleansin asemalle
      – Lautta takaisin lähtee Rostockista sunnuntaina 17.10 kello 05:00 aamulla

    Jänskää.

    Matkan edistymistä voipi seurata blogista: http://ami6.wordpress.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; — koitetaan nyt ainakin kerran tai pari päivässä ehtiä jotain kirjoittamaan.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153920

    Blois:sta ollaan n. 50 kilometriä Loirea itään.

    Lasse laitapas YV:nä tai emailina ( juu50@mail.com ) sun puhelinnumero, jos vaikka sattuisi reitit ja aikataulut sopimaan..

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153918

    Emämaahan Ranskaan mennään muttei Bordeauxiin asti.. Loirelle asti kylläkin..

Esillä 15 viestiä, 241 - 255 (kaikkiaan 503)