Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Taas sain illan tunteina projektia lähemmäksi “valmista”..
Radio ja antenni ovat vihdoin paikoillaan.. ainakin melkein.. sopiva ajanhenkinen remmi vielä puuttuu.. Laitan kuvan myöhemmin.
Joo amia tarkoitan, siinä tosiaan virtalukko ilman rattilukkoa ja Simplex-merkkinen rattilukko/varkaudenestolaite on erillinen lisävaruste siinä “rattiputkessa” ratin alla.
Edellisessä amissa rämisivät vetostartti ja ryyppyvivut sekä toinen lämppärivivuista, mutta tämä nykyinen rätinä tulee jostain syvempää ja sillain kiihtyy vauhdin mukaan.. joten täytynee irroittaa nopeusmittari ja kurkata sinne taakse ja samalla rasvailla paikkoja.
Huomenna aamulla Joutsaan Automobile Ry:n tapahtumaan… Laittaiskohan vuoden auto kisaan 2-sylinterisen taas ehdolle.. 😀
UPEA kuva. …tuosta saisi värkättyä vaikka seinälle kuvan. Paljonko on originellissa megapixeleitä?
@PienempiOlli wrote:
Maalaus, mikä maalaus, tuollaista patinaa ei rahalla saa.
Tuosta olen kyllä 110% samaa mieltä. Ko. yksilö on niiiin komeessa pintaruosteessa, että toivottavasti uusi tuleva omistaja ymmärtää jättää sen tuollaiseksi.. Jos ois vaimolta lupa, niin lähtisin hakemaan käyttöautoksi tältä istumalta. 😀
Nämä L’autojournalin kuvat julkaistiin kai aikoinaan kuukausia ennen Ami 6 julkaisua.
Eiköhän noissa lähestulkoon kaikki ole mielikuvituksen tuotetta… Oma arvaukseni on seuraavanlainen: Joku on varmaankin nähnyt ami 6 pre-serie yksilön ja kertonut siitä kaverilleen, joka on kertonut toiselle kaverille, joka on kertonut kolmannelle henkilölle, joka sitten on kuvaillut auton Auto Journalin toimittajalle ja piirtäjälle.. 😀 Pikkasen ovat yksityiskohdat vääristyneet tarinan edetessä.
Enemmänhän tuo muistuttaa ulkoisestikin Angliaa kuin ami kutosta..
jaahs näyttää sittenkin, että jarruvuoto sittenkin loppui.. eli kun yritimme tiivistettä tarkistaa, niin vaikkemme saanutkaan putkea ulos kolostaan, niin oisko tiiviste mennyt kuitenkin oikein paikoilleen kun junttura mutsu löysättiin hetkeksi pois… vuoto kun on tyystin loppunut ja kaikki pelaa normaalisti.
Pitäisköhän tuon nyt antaa olla, kun tuntuisi tosiaan, että nesteet pysyy nyt sisällä.
@jym wrote:
..Minua kiinnostaisi kilven oikea väritys. Onko alumiiniplakaatin tausta ollut aikoinaan valkoiseksi turattu vaiko puhtaasti alumiinin värinen? Kirjainten sisusten kuuluisi varmastikin olla mustat eikä siniset kuten kuvassa..
Tämän uskoisin olevan täysin alkuperäisessä iskussaan, eli suht.koht. puhdas valkoinen tausta ja mustat kirjaimet.. sellaista puolikiiltävää maalia molemmat.
Näin hiano oli tämä kesämökiltä löytynyt Suomi-Finlandia-merkki:
Ehdottomasti laitan tämän amin perään, kunhan keksin läpyskälle itseäni miellyttävän kiinnitystavan..
@hantta wrote:
Lievestuoreen (artsi) tavaroista löytyi aito valettu SF, laitoin ylpeänä sen 53 perään, kruunasi koko komeuden.
Hantta
Löysin minäkin maalta palatessa kesämökiltä järeän alumiinisen uuden SF-lätkän takanreunalta.. täytyy kiinnitellä kulkimeen, kunhan vain tässä kerkiää..
😀
Mulla olis jossain tallessa avaamattomassa paketissa oleva Boschin vanha teleskuuppi sivuantenni.. Peräisin ehkä 60-70-lukujen vaihteesta.
Millanen on ulkonäöltään toi haettu pallokaiutin?
Mukavaa oli Hirsalassa käydä piipahtamassa. 😀
Ami on nyt sitten museotarkastettu tänään.. varsinaisen dokumentin saan postissa ensi viikolla.
@veera 1-2 wrote:
Eihän sitä vaan ole vedetty niin tiukkaan että on lytistynyt reikään.
Varmaankin juuri noin.. silloin kun vuoto alkoi ja vääntelin juntturi-ruuvia tuntui se olevan aikalailla loppuun asti kiristetty.. eli oliskohan sieltä se tiiviste poijes ja sitten korjausmies päätti käyttää putken päätä tiivisteenä..
No voe voe.. tiivistettä koitettiin kurkkia ja laittaa uutta paikalleen, mutta mutta.. ei irtoa putki sylinteristä.. on pirun tiukassa… vaikka tuli sitä vedettyä niinkin kovaa, että olisi irrotessaa hajonnut.. niin eipä irronnut (onneksi)..
Sylinteri tuohon kulmaan siis vaihdettiin vain pari kolme kuukautta takaperin.. mitähän se kaveri on tuolle liitoskohdalle oikein vaihdon yhteydessä tehnyt, jotta tuollain jumittaa?
Laitoin palikat takasin paikalleen, jotta voi nyt edes ajella… ..jarrunestettä kuluu enemmän kuin öljyä.
vuoto siis jatkuu…
ajattelin käydä ko. korjaamolla kyselemässä, josko siellä olisi jarru-sylinterin-vaihto-takuu voimassa.. 😯
No nyt oli tullut 5 päivän paikalla olon aikana puolen säiliön verran jarrunestettä tuosta vuotokohasta parkkipaikalle.. eli nyt vuotaa kunnolla.. täytyy siis avata pikimmiten..
Jarrujen kanssa kun en ole koskaan puljannut, niin mitenkäs tuo nyt menee.. onnistuuko tuon jarruputken tiivistekumin vaihto ilman, että tarttee aukaista jarruja.. siis ihan vain avaamalla sen 9mm mutterin/ruuvin ja ronkkimalla sitä kautta?
-
JulkaisijaArtikkelit