Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kaksi uutta kuvaa… oikein ei ehtinyt viikonloppuna projektia edistämään.. Sain sentään auton kuivapestyä ulkopuolelta ensimmäisen kerran.
Kateeksi käy, bon voyage!
Millainen on reittisuunnitelma Ranskassa?
Vihdoinkin sain Pariisin-raudat takaisin. Ihan tyytyväinen olen, vaikka myönnettävä on, että järkevintä olisi ollut vääntää mallien mukaan uudet raudat ja kromauttaa sitten ne.. 😀 Toisaalta nämä ovat tyyliin sopivat, ei uudet/virheettömät, mutta siistit.
lähtökohta
lopputulos
Täytyypä ihmetellä noin sitten paikoilleen tässä jokin sopiva ilta kun kohdalle sattuu.. Noista kaavion kiinnityspaloista puuttuu tuo AM2 pala.. heh, melkoisen helppo “valmistaa” sellainen tietenkin on.
Mulle tuli sama vika amiin tuossa imu-pakosarja vaihteluprojektin yhteydessä.. Eli yks-kaks ei latausmittarin viisari noussut enää millään “sallitulle alueelle”.
Vika oli loppujen lopuksi laturissa.
Sähköasiat/-termit minulla hieman sumun peitossa, mutta purimme sieltä laturin päästä ulos sellaisen pienen “ruskean-bakeliitti-piiri-levyn” ja siitä oli yksi kohta kärähtänyt.. siihen sitten tinaa laitettiin.. ja taas rupesi latailemaan. Ehkä tästä epämääräisestä kuvauksesta jotain apua on.
oisko noin 60 cm sopivat… puolan pää on tosiaan sellainen, että siihen ei ihan kaikki piuhat välttämättä istu.. on kai hieman “normikokoa” pienempi… tämä kaikki näppituntumalta..
Jos kurvailet Tikkurilan suunnalla, niin Autoartikkelista saanee ainakin sopivat.. itse ostin sieltä viikko sitten hienot “Bougiecord”:it amiin.. ei halvat, mutta juuri oikeanlaiset.
Joo, kunhan käväisin kaverin kamerakaupalla vierailulla… eli ei ole oma toi laajapulma..
Jossain vaiheessa otetaan sitten ne kunnon kuvat ja tehrään jonkinlainen pläjäys verkkoon… Eipä muuten oikein muunlaisella optiikalla olisi noin ahtaassa parkkiruudussa kuvia edes voinut ottaa. 😀
Tohon sisäkuvaan jokin mermaisema tai industrial tyylinen aukio voisi sopia hianosti.
Muutama hauska uusi kuva amista:
Aika parantaa ja usko siirtää vuoria.. 8)
Tänään tuli hoidettua työmaasiirtymät ami-kulkimella ja auto kulki täysin normaalisti.. 115 oli pienessä myötäisessä tasamaalla helposti mittarissa eikä tarvinut edes täysiä polkea.. Vastatuuleenkin oli 100 matkavauhti ihan peruskauraa..
Hieno juttu.. Oikeastaan mitään en ole autolle tehnyt.. yhden bensaletkun irroitin ja laitoin heti takaisin.. Oma epäilys siirtyi tankissa olleenseen aineeseen, mitä lie kuraa siellä ollut.. Eli kulku tuntui parantuvan kun tankki läheni tyhjyyttään.
Se oli muistaakseni Simca bertone coupé -70.
Muutama kuva visiitistä:
Kiitos jasu kommenteista, joo tuohon yhden muutoksen taktiikkaan olen tässä nyt mennytkin..
Seuraavaksi koitan ilman bensansuodatinta.
Nyt putsattu alkuperäinen kaasari paikoillaan, käy hyvin ja tasaisesti, suht. koht. normaalisti toimii 1-3 vaihteilla, kiihtyy ja vääntää ihan hyvin, mutta sitten 4 vaihteella ei ole enää menohaluja.. Eli jos nyt unohtaa tuon kaasarinvaihtosähläilyn ja koittaa miettiä missä vika voisi olla?
Omia epäilyjä:
– 123 ajoitus liian myöhäisellä (vai aikaisella?), mitenkäs toi 123 piti laittaa, hieman myöhäiselle, meniköhän liikaa? Kuinkas nyt toi logiikka menikään eli kumpaan suuntaan 123:sta käännetään, jos sytytystä haluaa aikaistaa, myötä- vai vastapäivään?
– Bensaletkut falskaa jostain tai pumppu ei jaksa.. niitä vaihdeltiin ja lisättiin linjaan ennen pumppua myös pieni bensansuodatin, ja sen jälkeen vika ilmeni
– Palanut venttiili?
@Akaile wrote:
Joo ei se mitään niin vaarallista hommaa ole. Se on helppo ja yksinkertainen tapa testata ne vuodot. Kierrokset nousee heti jos falskaa. Kokeile molempien puolien imut ja kaasarin jalka. Monesti oikein väljä kaasarikin imaisee pääakselinsa välistä sitä spraytä ja vaikutus on sama.
Kokeilin, eipä ollut imuvuotoja. Meinaa vain flunssa äityä niin pahaksi, ettei oikein pysty autoa roplaamaan.. jää siis kaasarin vaihto tuonnemmaksi.. ennen lauantain Inkoon “ranskalaista visiittiä” olisi se kuitenkin tarkoitus tehdä.
Nyt kun mietin tuota kulkua, niin viimeksi kun toi alkuperäinen kaasari oli paikoillaan, niin auto kulki jo suht hyvin, n. 107 km/h, mutta tuolloin oli (tietämättäni) siis se noin 1 Litra liikaa öljyä koneessa.. mitenköhän paljon toi nyt sitten vaikuttaa menoon?
Mietityttää myös toi 2 hevosvoiman mahdollinen ero moottoreissa joihin nämä kaasari-kandidaatit on tarkoitettu.. Eli onkohan noissa 40 PICS2 ja 40 PICS3 kaasareissa nyt sitten eroa? Pääsuutin oli siis ainakin sama 170, muita en ole tutkinut.. ja seosruuvi on siis myös ulkoisesti erilainen..
En uskaltanut vielä yksikseni startti-spräytä suihkutella.
Aattelin laittaa sen alkuperäisen kaasarin paikoilleen, kun on tuntuma, että tämä uusi kaasari on sittenkin ainakin lievästi erilainen, kun se on mitä ilmeisemmin eritehoiselle koneelle (+2 hevosta) tarkoitettu.
Sitten jos ei tuolla alk.peräisellä pelaa, niin tutkin noita imuvuotoja.
*EDIT Järkeväähän se on kuitenkin ennen kaasarin vaihtoa testata tuon uuden kaasarin juuri, jottei sieltä falskaa.. eli sen teen vielä ennen vaihtoa, kiitos muistutuksesta.
Katsoin taas tulpat ja ei nekään kovin pahalta näyttäneet.. pikkasen nokiset mutta kipinäpäistään sellaiset harmaan ruskean normaalit, ei lasittuneet.. Toinen oli kierteestä/juurestaan hieman öljyinen.
Puristukset ajattelin vielä mitata myös kone lämpimänä, viimeksi kun mittasin ne 10,2 / 10,6 kylmästä koneesta.
Tarkoitus oli tänään laittaa se alk.peräinen kaasari ja käydä kokeilemassa, mutta pukkasi sen verran turskin flunssan päälle, että saa nähdä jaksanko käydä illan viileydessä autoa roplaamassa..
-
JulkaisijaArtikkelit