Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Juu, kyllä se siellä oli saman katon alla.. hieman kurkkasinkin autoasi varovasti, kun siellä viimeksi käväisin.. Upea auto. 😀
Niskatuet ja etupenkit kuvatuksin:
Täytyy ihmetellä tätä “batonnets” -kangasta, kun penkit ovat säilyneet niin hyvänä 41 vuoden ajan.. Sama kangas, mutta harmaana, oli myös edellisessä amissa, ja siinäkin penkit olivat hienossa kunnossa..
Juu näinhän se menee, vuosia on tässä pitänyt jotain citikoista verkkoon väkrätä, mutta ei ole koskaan saanut aikaiseksi.. Onhan noi mäkin /iWebin templatet vähän tollasia turhankin tavanomaisia, mutta helppous ratkaisee ja pääasia, että sain jotain vihdoin aikaiseksi.. Jahka saan auton valmiiksi on tarkoitus tehdä hieman pidemmälle vietyä www-tuotantoa samalla teemalla.
Vieläkään en ole päässyt niitä muutamia talveksi suunniteltuja peltitöitä tekemään/teettämään (repsikanpuolen lattiapellin vaihto, takasisälokarien fixaus..), mutta eipä ole oikein talvikaan vielä tullut, joten ei tässä kiirettä.
😀
Tutustuin toissailtana Macbookin ihmeelliseen maailmaan (yleensä pc-kone käytössä) ja pyöräytin 20minuutin-kotisivu-projektin: (helppoa, mutta vaivatonta sanoisin..)
http://www.kolumbus.fi/turtle/ami_site/index.html
Suurin osa kuvista on täällä jo julkaistukin, mutta on siellä pari uuttakin fotograaffia mukaan eksynyt.
Kyllä tästä on tarkoitus tulla vähintään yhtä hieno, mutta ajan kanssa… osittain tämä on jopa paremmin säilynyt kuin edeltäjänsä.. runkoa kun alapuolelta katsoo, niin ihmetyttää, että onko autolla ajettu koskaan ulkona.. sisätilat on myös erinomaiset ja ruostevaurioita on todella todella todella vähän.
Tämä on kuitenkin se minun unelma-autoni aina ollut.. ami 6 berlinen Z – perässä on kyllä jotain maagista..
Laitanpas pari laadukkaampaa sisäkuvaa kesältä vaihteeksi.. tää on tälläistä terapiaa talven keskellä, kun ei pääse autoa laittamaan, niin nypräilen sitten näitä kuvakokoelmia.. Hyvässä värissä on penkit vielä 41 vuoden jälkeen. 😀
Ami kutonen on muuten oikea tupakkamiehen unelma, tuhkakuppi on mallia SUURI ja muutenkin aika keskeisessä roolissa tuossa kojelaudan käyttöliittymässä. 😀
Joku joskus kertoi, että tuohon tuhkakupin paikalle on olemassa sellainen tuhkakuppilisävaruste, jossa on puolet tuhkapesästä korvattu kellolla.. ei ollenkaan huono idea.
Kiitoksia vinkeistä uuden kaasarin suhteen!
Tänään tuli järjesteltyä tavaroita ja napsasin samalla pari kuvaa kokoelmista:
“Takaikkunan sivukoristeet” tai miksi näitä nyt sitten kutsuisikaan:
Pientä piperrysosaa:
Uskoisin, että ihan verkosta tilaamalla voisi onnistua, eli luultavasti löytyy paikka/verkkokauppa, joka toimittaa Suomeen.. Sopivat Google-hakusanat esim. plaque + immatriculation
Ranskassa on lähes jokaisessa Hypermarketissa suutari jolta saa kilvet odottaessa.
Kiitos Lasse.
Tässä vielä kaksi, mielestäni hienoa, kuvaa hankitusta uudesta kaasarista:
Oli pakko ostaa pois, kun näitä “uusia” on niin harvoin “järkevään hintaan” tarjolla.. tämä mennee käyttöön ja nykyinen (hyväkuntoinen kaasari sekin) myydään sitä tarvitsevalle (alustavasti on uusi koti jo löytynytkin)..
Tietääkö kukaan, miten kannattaa “valmistella” tälläinen “uusi” kaasari kun sen ottaa käyttöön, vai toimiiko tässä kenties ns. “kiinni-ja-ajoa”-periaate?
@Lasse1 wrote:
Uusi imu-pakosarjakin olis odottamassa, mutta pitäisi löytää se ostopalstalla kuuluttamani Solex 40 PICS kaasari !!
Sattuneesta syystä mulla olisi nyt ko. kaasari myytäväksi, ja vielä erittäin erittäin erittäin hyvä sellainen… Laitan sulle YV:tä. t. Juuso
@PienempiOlli wrote:
Tiedäthän miten kromi osien kanssa toimitaan? Eikös ne puskurin känkyrät ole kromatut? 💡
-Olli
Joo kromatuthan ne, muutamia naarmuja ja noita alareunan reippaita ruosteita lukuunottamatta kromipinta on noissakin ihan hyvässä kunnossa.. siis siellä vannehopean alla. Näiden uudelleen kromaus on varmaan aika helppoa, kun ovat kai ihan rautaa.. Hankalia ovat esim. noi keulamerkit ja muut valulla aikanaan tehdyt osat, kun ne ovat kai usein jotain sinkkipohjaista tavaraa, joka reagoi kuulemma aina vähän random tavalla riippuen osaan käytetyn valuseoksen koostumusesta…
Amoila Oy:ssä(Espoo, Juvanmalmi) olen asioinut aina kun on ollut näitä asioita.
Vanhan kromin (ruosteen ja kuonan poiston jälkeen) hillitöntä nysväämistä ja hiomista vain.. 800:een paperiin asti kun hioo vähintään, niin kromipinnasta tulee hyvä (Huom! ei saa jäädä mitään naarmuja / näkyviä jälkiä.. kromissa näkyy kaikki).. Yleensä kyllä 1200:een asti olen mennyt.. Eli siis poisto- ja kromaustyöt olen teettänyt Amoilassa, ja noiden vaiheiden välillä hiomiset ja kiilloittamiset olen tehnyt isse.
Ja lisää lisävarustekuvatuksia:
Takaikkunan Gradulux “sälekaihtimet” paketissaaan:
<< Takaräiskäleet:
Ja takapuskurin putkilot.. nämä joudun entisöimään, kun ovatten hieman ruosteessa ja päällekin on maalattu jollain vannehopean tapaisella.
Kieltämättä pieni omaisuus on mennyt tähän keräilyyn niin aikaa kuin rahaakin, vaikka en ole laskenutkaan… mutta onneksi kaikkea ei tarvitse aina kerralla hankkia.. ..keskimäärin 1 tavara kuukaudessa on ollut tyylinä jo muutaman vuoden ajan.
8)
Joo, tuo Borlängessä nähty oli kyllä kaikin puolin alkuperäinen laite.
Tuossa syksyllä myytiin Hollannin 2cv palstalla hyväkuntoinen valkoinen AZAM 6, ja pyyntihinta oli muistaakseni tasan 4000 euroa ja varmaan se myytiin hieman sitä alemmalla hinnalla.
Joo AZAM 6 oli oman aikansa super-sätkytin:
AZAM 6 = sätkäksi naamioitu Ami 6.
Todella harvinainen peli.. Ami 6:n runko + tekniikka ja päälle laitettiin AZAM koristeltu 2cv:n kori.
Uudet aikanaan hankitut misukat sain myös tässä laitatettua uusille Koivuhaan sitikkatiskin kautta tulleille vanteille.. Tässä näkyvillä myös noita pölykapsuloita ja valkokylkiä. Raaskiikohan näillä ajaa ollenkaan.. Bling bling d’époque 😀
-
JulkaisijaArtikkelit