Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos tuo imupakosarja on ehjä ja tuolla paksummalla putkella, niin voisin sen ostaa tai vaihtaa johonkin kivaan? Sille olisi käyttöä.
Laita vaikka YV tai email juu50@mail.com
t. Juuso
Tuli niin hienot valot ja varjot, että pitää laittaa näytille.. Ami talvehtimassa.. joku saattaa tunnistaa paikan..
Viikonloppuja!
Juuso
Ameissa 64-vuosimallista alkaen tuollainen musta iso ja sitä ennen (1961-63) sellainen samanlainen metallin värinen ankan nokka mallinen, kuten vanhus rättäreissä, mutta siis isompi, niinkuin masa sanoi.. Todisteet löytyy kirjoista ja myös tallissa on molemmat versiot (1963 ja 1967), joissa alkuperäiset moottorit.
Tuollaisen ison mustan huohottajan, jos löytäisi jostain varalle..
@miki wrote:
Tunnistaisikohan amigurut vuosimallin putsarin perusteella?
Alunperin tuossa oli 6v tasavirtalaturi joka nyt on jo kierrätetty parempaan käyttöön.Tuollainen on putsari tuossa toisen sukupolven ami6-koneessa, eli vuosimallit 1964-66. (Minulta löytyy tuohon purnukkaan sopiva alkuperäinen uusi ja käyttämätön sisus.)
Ja ami6 “tehot” menee jotensakin näin:
M4 (wanhus)
1961-63 – 22 heppaa
1964-66 – 25 heppaa
1967-68 – 28 heppaa
M28 (moderni tekniikka)
1968-69 – 35 heppaa
Niin tosiaan unohtui tuohon kaasariasiaan vielä varmistus, eli Ami 6:ssa on kaasarit suunnilleen näin:
M4 moottori:
– 1961-63 – 30 PICS (aivan ensimmäisissä 30 PBI)
– 1964-68 – 40 PICS tai 40 PICS 2….M28 moottori: (ei öljynsuodatinta)
– 1968-69 kaksikurkkuinen Solexi, tyyppi?
PS: jos jollakulla löytyisi hyväkuntoinen tuollainen kuvissa näkyvä wanhus 6:sen huohotin, niin olisin kiinnostunut.
Tässä vielä kuva sieltä 67 vuosimallin ami 6 breakin konehuoneesta:
AM.M on sama kone kuin mikä olli minun Ami 6 break autossani, joka siis alkuperäinen ja vuodelta 1966 (vuosimallia 67).. Nykyisen 1967 ami berlinen koneen tyyppiä en ole tarkistanut, mutta luulen että on toi sama kone siellä, laatikko on kyllä muistaakseni berlinessa ja breakissa eri välityksillä. 1967 ami 6 vuosimallissa on kaasarin päällä semmoinen neliskulmainen “imuäänenvaimennin” ja pienen pieni ilmanputsari sijaitsee sitten pelkääjän puolen sisälokarin etualareunassa..
Mielestäni on paras mahdollinen moottori tämä viimeinen Wanhus 6-kone.. Ami 8 tekniikalla ajelin 6 vuotta, olihan siinä niitä heppoja pikkuisen enemmän, mutta vääntöä mielestäni selkeästi vähemmän.. Ami 8:n kone oli myös äänekkäämpi ja aina tuntui, että tavallisessa ajossa oli väärä vaihde silmässä.., liikkeelle lähtö oli hidasta.. jne. 😀 Makuasioita nämä tietty.
Minulla on jossain jouten yksi tuollainen 40 PICS kaasarin raato, josta kyllä puuttuu (ainakin) yksi osa.. mutta varaosakaasariksi tai kunnostusprojektiksi se on varmaankin käypä. Imu- pakosarja putket ovat leveämmät niinkuin Miki sanoi.
Tämmöinen 1:10 kokoinen perus-Tamiyan 4wd alustan päälle rakennettu auto oli minulla joskus:
Etuvaloja en ehtinyt kiinnitellä.. kori on vielä tallessa varastossa, mutta alusta on jo myyty..
Noilla Tamiyan 1/10 perusalustoilla ja 2cv koreilla ajoivat Belgiassa 24-tunnin RC-2cv kisoja ja saattavat ajaa vieläkin, en tosin enää löytänyt sen porukan webbisivuja, joten saattaa olla että se harrastus on päässyt siellä loppumaan.. silloin aikanaan se tuntui olevan todella aktiivista ja vakavaa kisailua.
Löytyikin Saksata edukkaat Ami 6:n alk.peräiset(?) karvalumppuputkilot, eli tämä homma on nyt minun osaltani ratkaistu:
Ystävämme google auttoi hieman:
http://kauppa.huopaliikelahtinen.fi/
Oiskohan se esimerkiksi toi “paksu pehmeä huopa”(erilaiset huovat / muut kovat huovat), joka olisi sopivin.. Väri tuossa tosin aika vaalea..
Eli sikälimikäli jotain tuosta tajusin, niin noin 40 juurolla saisi n. 180cm x 30cm kokoisen palan..
Mikäs se olikaan tuon lämppäriputken sisähalkaisija?
Eihän tämä halpaa olisi, mutta saisipahan paskarella.. 😛
@Isoo-Jukka wrote:
Helge Inkiläisen muistan tehneen itse putkia, kannattaisi häneltä tiedustella.
Luulisin, että on aika helpostikin löydettävissä alan liikkeistä.
Muutamassa putiikissa on tullut jo käytyä ja vielä on sopiva karvatusmateriaalia löytämättä, joten täytyy tarkentaa, että minkä alan liikkeistä? 😀
Mistäs tuollaista paksua tähän hommaan sopivaa huopaa oikein löytää?
Itse ostin Valvolinea muistaakseni siitä Ikean lähellä olevasta Motonetista kehä kolmosen ja Turkkusen motarin kupeesta..
Juuso
http://www.oldtimer.lu/ana.php?AV=&TRI=
Tuolta kun valitsee “Citroen”, niin löytyy 2cv Sahara 1961 ja hinta on vain……
…
.
..35.000 Euroa 😯
Oishan se Sahara hieno peli, mutta mutta… tuota noin.. Noh, joku sen tollakin hinnalla varmaan ostaa tai on kenties jo ostanutkin.
Mielummin kuitenkin tuollaisen summan laittaisin Saharaan, kuin tuohon hukin postaamaan hirvitykseen, vaikka oishan se 10 euroa halvempi. 😛
-
JulkaisijaArtikkelit