Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 421 - 435 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142400

    Jos tuo imupakosarja on ehjä ja tuolla paksummalla putkella, niin voisin sen ostaa tai vaihtaa johonkin kivaan? Sille olisi käyttöä.

    Laita vaikka YV tai email juu50@mail.com

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: Ami 6 berline 1967 #141988

    Tuli niin hienot valot ja varjot, että pitää laittaa näytille.. Ami talvehtimassa.. joku saattaa tunnistaa paikan..

    Viikonloppuja!

    Juuso

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142397

    Ameissa 64-vuosimallista alkaen tuollainen musta iso ja sitä ennen (1961-63) sellainen samanlainen metallin värinen ankan nokka mallinen, kuten vanhus rättäreissä, mutta siis isompi, niinkuin masa sanoi.. Todisteet löytyy kirjoista ja myös tallissa on molemmat versiot (1963 ja 1967), joissa alkuperäiset moottorit.

    Tuollaisen ison mustan huohottajan, jos löytäisi jostain varalle..

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142394

    @miki wrote:

    Tunnistaisikohan amigurut vuosimallin putsarin perusteella?
    Alunperin tuossa oli 6v tasavirtalaturi joka nyt on jo kierrätetty parempaan käyttöön.

    Tuollainen on putsari tuossa toisen sukupolven ami6-koneessa, eli vuosimallit 1964-66. (Minulta löytyy tuohon purnukkaan sopiva alkuperäinen uusi ja käyttämätön sisus.)

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142386

    Ja ami6 “tehot” menee jotensakin näin:

    M4 (wanhus)

    1961-63 – 22 heppaa

    1964-66 – 25 heppaa

    1967-68 – 28 heppaa

    M28 (moderni tekniikka)

    1968-69 – 35 heppaa

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142385

    Niin tosiaan unohtui tuohon kaasariasiaan vielä varmistus, eli Ami 6:ssa on kaasarit suunnilleen näin:

    M4 moottori:

    – 1961-63 – 30 PICS (aivan ensimmäisissä 30 PBI)
    – 1964-68 – 40 PICS tai 40 PICS 2….

    M28 moottori: (ei öljynsuodatinta)

    – 1968-69 kaksikurkkuinen Solexi, tyyppi?

    PS: jos jollakulla löytyisi hyväkuntoinen tuollainen kuvissa näkyvä wanhus 6:sen huohotin, niin olisin kiinnostunut.

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142382

    Tässä vielä kuva sieltä 67 vuosimallin ami 6 breakin konehuoneesta:

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142381

    AM.M on sama kone kuin mikä olli minun Ami 6 break autossani, joka siis alkuperäinen ja vuodelta 1966 (vuosimallia 67).. Nykyisen 1967 ami berlinen koneen tyyppiä en ole tarkistanut, mutta luulen että on toi sama kone siellä, laatikko on kyllä muistaakseni berlinessa ja breakissa eri välityksillä. 1967 ami 6 vuosimallissa on kaasarin päällä semmoinen neliskulmainen “imuäänenvaimennin” ja pienen pieni ilmanputsari sijaitsee sitten pelkääjän puolen sisälokarin etualareunassa..

    Mielestäni on paras mahdollinen moottori tämä viimeinen Wanhus 6-kone.. Ami 8 tekniikalla ajelin 6 vuotta, olihan siinä niitä heppoja pikkuisen enemmän, mutta vääntöä mielestäni selkeästi vähemmän.. Ami 8:n kone oli myös äänekkäämpi ja aina tuntui, että tavallisessa ajossa oli väärä vaihde silmässä.., liikkeelle lähtö oli hidasta.. jne. 😀 Makuasioita nämä tietty.

    Minulla on jossain jouten yksi tuollainen 40 PICS kaasarin raato, josta kyllä puuttuu (ainakin) yksi osa.. mutta varaosakaasariksi tai kunnostusprojektiksi se on varmaankin käypä. Imu- pakosarja putket ovat leveämmät niinkuin Miki sanoi.

    vastauksena käyttäjälle: "Radiolla rikottava" 2CV -pienoismalli #141419

    Tämmöinen 1:10 kokoinen perus-Tamiyan 4wd alustan päälle rakennettu auto oli minulla joskus:

    Etuvaloja en ehtinyt kiinnitellä.. kori on vielä tallessa varastossa, mutta alusta on jo myyty..

    Noilla Tamiyan 1/10 perusalustoilla ja 2cv koreilla ajoivat Belgiassa 24-tunnin RC-2cv kisoja ja saattavat ajaa vieläkin, en tosin enää löytänyt sen porukan webbisivuja, joten saattaa olla että se harrastus on päässyt siellä loppumaan.. silloin aikanaan se tuntui olevan todella aktiivista ja vakavaa kisailua.

    vastauksena käyttäjälle: O: karvainen putki #142267

    Löytyikin Saksata edukkaat Ami 6:n alk.peräiset(?) karvalumppuputkilot, eli tämä homma on nyt minun osaltani ratkaistu:

    vastauksena käyttäjälle: O: karvainen putki #142265

    Ystävämme google auttoi hieman:

    http://kauppa.huopaliikelahtinen.fi/

    Oiskohan se esimerkiksi toi “paksu pehmeä huopa”(erilaiset huovat / muut kovat huovat), joka olisi sopivin.. Väri tuossa tosin aika vaalea..

    Eli sikälimikäli jotain tuosta tajusin, niin noin 40 juurolla saisi n. 180cm x 30cm kokoisen palan..

    Mikäs se olikaan tuon lämppäriputken sisähalkaisija?

    Eihän tämä halpaa olisi, mutta saisipahan paskarella.. 😛

    vastauksena käyttäjälle: O: karvainen putki #142261

    @Isoo-Jukka wrote:

    Helge Inkiläisen muistan tehneen itse putkia, kannattaisi häneltä tiedustella.

    Luulisin, että on aika helpostikin löydettävissä alan liikkeistä.

    Muutamassa putiikissa on tullut jo käytyä ja vielä on sopiva karvatusmateriaalia löytämättä, joten täytyy tarkentaa, että minkä alan liikkeistä? 😀

    vastauksena käyttäjälle: O: karvainen putki #142259

    Mistäs tuollaista paksua tähän hommaan sopivaa huopaa oikein löytää?

    vastauksena käyttäjälle: Valvoline Maxlife (öljykeskustelua) #142293

    Itse ostin Valvolinea muistaakseni siitä Ikean lähellä olevasta Motonetista kehä kolmosen ja Turkkusen motarin kupeesta..

    Juuso

    vastauksena käyttäjälle: KILPAILU: etsi kallein 2CV #142280

    http://www.oldtimer.lu/ana.php?AV=&TRI=

    Tuolta kun valitsee “Citroen”, niin löytyy 2cv Sahara 1961 ja hinta on vain……


    .
    ..

    35.000 Euroa 😯

    Oishan se Sahara hieno peli, mutta mutta… tuota noin.. Noh, joku sen tollakin hinnalla varmaan ostaa tai on kenties jo ostanutkin.

    Mielummin kuitenkin tuollaisen summan laittaisin Saharaan, kuin tuohon hukin postaamaan hirvitykseen, vaikka oishan se 10 euroa halvempi. 😛

Esillä 15 viestiä, 421 - 435 (kaikkiaan 503)