Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tää ei oo nyt niin kauheen kallis, vain 13.000 :D.. ja vielä US dollareita.. Mutta mielestäni katsomisen arvoinen kaikessa komeudessaan:
Pari lisäkuvaa tämän sivun lopussa:
Jep kyselläänpäs Helgeltä mikä on tilanne. Ilmoittelen sitten.
Muistaakseni sitä lumppuversiota, jossa semmosia kikkareita seassa..
Tuolta Frazosesta en raaskinut tuota/noita tilata, eli edelleen saapi tarjota, jos löytyy jouten tuollainen… Tai jos tietää paikan, josta saisi sopivaa huopaa, niin voisinhan itsekin sellaiset paskarella. 😀
Kiitoksia vinkistä. Eilen tuolla Franzosen sivuilla pyörinkin, mutta noita en silloin löytänyt.
Lukkojuttu on selvityksessä, vahvasti vaikuttaa, että DS:n patruunat sopii, hieno homma.
Seuraavat (lisä)varusteet olen saanut kerättyä Amiin tässä kevään, kesän ja syksyn aikana, näitä on sitten tarkoitus kiinnitellä ensi keväänä paikoilleen:
– Alumiiniset lisäpölykapselit.. löytyy kahdet erilaiset, Citikan omat ja Meko-merkkiset rinkulat
– Valkokyljet renkaisiin (flancs blancs)
– Takaikkunan viistosivujen alumiiniset koristeet.. (tekevät perästä vieläkin vinomman näköisen ja kiiltävät kivasti..)
– Lukollinen krominen bensatankin korkki -67 mallia
– Punainen (penkin värinen) säädettävä kuskin niskatuki (simili rouge materiaalia)
– GH:n valmistama Amin lisävaruste kromimaski hienolla citikkamerkillä
– ERKAn vetokoukkuteline (Ami 6, Dyane, 2cv) mallia
@Akaile wrote:
Lukkopesäsarjoja on ollu ainaskin sitrosella eikä ollu mun mielestä eis pahan hintainen..
Kiitokset vinkistä sinne tänään soittelinkin.. Päädyttiin kai Kimmon kanssa semmoiseen tulokseen, että Ami 6:sissa ja 60-/70-luvun vaihteen DS:sissä taitaa olla samat “lukkopatruunat” käytössä.. täytyy vielä varmistaa asia ottamalla mitat noista omista, mutta enköhän saa siis avainasiat kuntoon tässä talven aikana..
Talven aikana olisi tarkoitus tehdä ainakin seuraavia juttuja:
– Penkkiverhoilun puhdistus (pieniä tahroja siellä täällä)
– Etulattiapeltien vaihto ja niiden maalaus (ja samalla kolmiokotelon tarkistus ja huolto)
– Takalokareiden alareunan korjaus (pieni ruostevaurio)
– Sisäpuhdistus (40 vuoden pölyt pois)
– Moottoritilan puhdistus
– Uudet vanteet ja renkaat
– Kerättyjen lisävarusteiden asennus (Kapsulat, GH-maski, vetokoukkuteline… jne.)
– lattiamaton paikkaus/korjaus (tai sitten uusi matto, jos jostain löytyy tuollaista alkuperäisen kaltaista mattoa..)
– kuskin oven-, takakontin- ja virtalukon uusiminen (nyt taitaa olla kaikissa eri avain, ja kuskin ovi ei mene lukkoon.. mistähän uudet lukkopesät noihin..)Tässä tuoreita kuvia tältä päivältä.. Pariisin parkkijäljet molemmista kyljistä oiottu ja kyljet maalattu.. Homma siis etenee.. Puuhaa riittää, mutta keväällä museorekisteriin soon varma.. kai.
Jos tulee EU:n alueelta, niin ei tule ALVeja tai tulleja olleskaan.
@amikutoseeni wrote:
On se sikäli alkuperäinen, että Suomessa myydyissä 2CV:issä ja ehkä myös Ameissa oli sellainen ainakin 60-luvun alkupuolella. Tehtaan laittama osa se tuskin on: esimerkiksi Hollannin vanhus-2CV-kerhon varaosamyymälän väki ei sitä tunnista 2CV:n osaksi, vaikka he muuten tuntevat vanhusnippelit juurta jaksain.
Samoin se suomalaisille alkuperäinen vanhus-2CV:n ja -Amin pissapojan pumppu oli heille uppo-outo osa. Siis se läpinäkyvästä muovista tehty sylinteri, jossa mäntä nupista vetämällä viritetään jousta vasten, ja kun päästää irti niin vesi virtaa lasille.
Oma arveluni on, että maahantuoja asensi nämä lasinpesusysteemit.
Samaiset pönttö + pumppu löytyvät myös meidän tallissa säilössä olevasta 1963 Ami 6:sta, joka on siis myös alk.peräinen “Suomiauto”, joten varmaankin juurikin noin on asia, että on Suomessa paikoilleen laitettu, kun täällä on pissapoikasysteemit pakko löytyä kaikista kulkimista..
2 kappalettakin hyvää vannetta voisi riittää, eli jos löytyy, niin tarjotakaa.
t. Juuso
Secours routier = Team Ahma 😀
Eli nyt kun vielä luin tuota linkkaamaani sivustoa, niin tosiaan 2cv4:n aivan alkupään autoissa oli neliskanttiset vilkut ja 05/1970 jälkeen sitten pyöreät..
Tässä jotain aiheeseen liittyvää…
Ainakin alla olevan sivun mukaan ennen Toukokuuta 1970 olisi neliskanttiset vilkut.. siis ilmeisesti aivan alkupään Belgian tehtaan autoissa ja kai myös Ranskalaisissakin..
http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/MOD-2CV4-1970.htm
Hyvät sivut muuten nämä noin niinkuin muutenkin:
-
JulkaisijaArtikkelit