Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jep kuvia löytyy minultakin.. Borlängessä oli yksi todella hieno yksilö, josta napsin kuvia..
Mietin vain, että onkohan joku joskus tälläisen “AMI6/2cv-hybridin” Suomeen tuonut.. Aika harvinainen laite tämä on, mutta on tänne meidän maahan kaikenlaisia muitakin citroen-kummajaisia päätynyt..
Tässä näitä Ruåttin AZAM 6 kuvia, tämä taisi olla vuosimallia 1966:
Eikös ne Sokos(?) hotellin (siinä kulmassa rannassa) kattoterassin “lankkumuikut” ole aika legendaariset.. Kerran sellaisen annoksen maistelin ja maistui oikein oikein hyvältä. Täytyykin tehdä voileipä, kun tuli nälkä muistellessa..
Toimiikin ihan yllättävän hyvin, meteliä tulee ihan tarpeeksi vaikka ihan moottoritiellä kuunneltavaksi.. Sitten sain männäviikolla kahteen lounasseteliin työkaverilta vaihdettua sellaisen pienen Belkin FM-lähettimen, jonka avulla saan toistettua langattomasti puhelimesta mp3-musat tämän saman systeemin läpi ihan hyvällä laadulla.. Kätevä ratkaisu saada nykytekniikka käyttöön tälläiseen vanhaan laitteeseen..
Tuohon Ollin “Dr Pepper”-teemaan liittyen, mulla on jossain roippeiden joukossa sellainen muovisen Coca-cola tölkin sisään tehty pieni 9V patterilla toimiva(?) matkaradio (oisko 60/70-luvun vaihteesta..) Ulkokuoret ovat kovasti kärsineet, mutta tekniikka olisi sieltä kenties helppo siirtää hieman tuoreempaan Dr. Pepper tölkkiin.. Sopisi hyvin sellainen tuonne Pippuri-pakuun rekvisiitaksi.. Jos moinen projekti kiinnostaa, niin ilmoita.. eihän tuosta varsinaiseksi musalaitteeksi olisi, mutta saisi siitä varmaan hauskan askarteluprojektin.
tyylikäs edelleen. 😀
Moi!
Jos ami6 breakkiin käypää lisävarustetta löytyy, niin niistä olisin tietenkin kiinnostunut.. Esim. hattuhylly, Gradulux-sälekaihdin takaikkunaan… jne. jne.
t. Juuso
Hyvin se tosiaan on toiminutkin vaikka kovin kuumaksi pääsikin.. jossain tuolla Ranska-sivuilla väittivät, että kun sen kerran kiehauttaa, niin hyvä se olisi vaihtaa vaikka toimisi kylmänä.. Saattoi tosin olla jonkin puola-kauppiaan ohje. 😀
Noh onpahan nyt sitten varapuola ainakin.
Minä siis tuota vaihtoa kokeilin vahingossa ja en huomannut eroa.. (Tosin mietityttää oisko toi puolan kuumentuminen johtunut osittain siitä, että johdot oli väärinpäin..)
Täytyypä tutkia huomenna kun on valoisaa, että johdot ovat varmasti oikein.. Suurinpiirtein samassa nipussahan nuo molemmat johdot lähtevät ohjaamon suuntaan..
No mitäs jos ne on toisinpäin, mitä silloin tapahtuu? 😀
Hienoa, että kuljin käy..
Itsekin vaihdoin viime keväällä amiin uudet Motonetin mustat tulpanjohdot, aivan hirvittävä pauke alkoi välittömästi ja meinasi suorastaan toi imuäänenvaimennin(tai mikä harmaa pönttö nyt onkaan tuossa kaasarin päällä) lentää taivaan tuuliin.. Hirvittäviä pamahduksia niillä piuhoilla vaikka mitä yritti.. 😀 Laitoin takasin vanhat rumat siniset tulpanjohdot ja pauke loppui välittömästi..
Gallerian tunnukset hukassa.. Voisiko joku ystävällinen laittaa vaikka YV:lle ne minulle. (Nyytiset hukassa)
Kiitos,
Juuso
@Akaile wrote:
Ami 8:ssa taisi olla ekat levyt..ekoissa malleissa tais olla vielä rumpujarrut. en vanno en.
ami-kirjan mukaan juuri noin, eli ami 8:ssa 03/1969 – 08/1969 oli rummut, ja sitten siitä eteenpäin levyt..
mehari-kirjasta; mehariin tuli levyt vasta 06/1977..
Missäs näitä Velleman kittejä myydään? Saako ihan täältä koto-Suomesta?
pinnapultti kyllä kelpaisi.. mukulakivet Helsingissä joo.. Tässä Oopperatalon kupeessa joutuu istumaan arkisin tietokoneen takana.
Löytyyköhän täältä forumista jostain sun puhelinnumero, täytyy etsiä.. 😀
t. Juuso – o4o 775 o881
@miki wrote:
Irtoamisella tarkoittanet että kierre meni sileäksi?
Kierre näyttäisi olevan kunnossa, eli oisko ollut löysällä ja auennut itsekseen pomputuksessa.. mukulakivillä on tullut ajeltua jonkinverran viime aikoina.
Nyt löytyi se varsinainen syy laturini outoon käytökseen. Toissapäivänä irrotin taas hiilet, kun lataus oli vaihteeksi lakannut.. Nyt sattui valaistus olemaan erittäin sopiva ja tuli kurkattua kerrankin oikein huolella sinne laturin sisään..
Hiilet kulkivat selkeästi väärässä kohtaa.. Toinen aivan liukurenkaan reunassa ja toinen liukurenkaiden välissä, osittain siinä keskellä olevan uran päällä.. Sitten kun katsoin laturia, niin löytyi siitä semmoinen ominaisuus, ettei hiilien kiinnityskohtia oltu koneistettu tasaiseksi, vaan siinä oli epätasainen valupinta.. Tästä syystä hiilet kääntyiät hieman vinoon ja olivat siis noin 2 milliä liikaa takana, siis väärässä paikassa liukurenkaisiin nähden.. Viilalla kun tasoitti laturista nuo hiilien kiinnityskohdat, niin heti alkoi lataus pelaamaan aivan eri tavalla. Täytyy vielä viilata noista kiinnityskohdista 1 milli lisää pois, niin silloin saa hiilet asettumaan juuri oikealle paikalle.
-
JulkaisijaArtikkelit