Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 503)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154107

    juup, eli tuli laitettua reilut 0,15mm kaikkialle.. eli 0.15 tulkki meni helposti, mutta 0.20mm ei ollenskaan.. ehkä pitäis aukoa ja hienosäätää ainakin tuo pakopuoli vielä.. mutta kattellaan ny.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154102

    Ja tässä taas valmiina ja siistittynä.. jos huomenna ajelisi.. venttiilinvälyset säädimme faijan kanssa riskirajoille, noin 0,17023mm (viileä kone) kauttaaltaan..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154100

    Ja tässä iltasella sain homman vihdoin valmiiksi, eli konepelti on taasen paikoillaan.. vielä pitää ootella, että tuo kylläste kuivaa kunnolla ja sit pääsee taasen baanalle. Ja varapyörän vanteellekin taisi 125 misukka jo löytyä. 😀

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154098

    @dieselflosse wrote:

    Kuis tuon huovan palo-ominaisuudet? Onko itsellään jotain palamatonta ja mitä kotelosuoja mahtaa siihen vaikuttaa..?

    Huopa on kyllä aika huonosti palavaa laatua, mutta täytyypä viel testata kuis tuo kotelosuojakylläste tuleen reagoi..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154095

    jops, ihan hyvä idea.. laitoin testiin kun sattui olemaan hyllyssä purnukka Tectyliä.. ainakin kotelosuoja-aineen väri on lähellä alkuperäisen huovan väriä, uusi huopa kun on hieman vaaleampaa pellavahuopaa.. täytyy huomenna katsoa, mitä siitä tulee, ihan lupaavalta vaikutti.. huopa imee aikalailla.. luulen että hieman kauempaa sumutettu ohut kerros pintaan on paras ratkaisu.

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan Ami 8 Break vasen takalokasuoja #162267

    on kyllä sama lokari breakissa ja berlinessä.. mulla on jouten yks ami 6 vasen takaloksu, mutta siinä on erilainen “peräkappale”, ei paikkoja ami 8 takavaloille..

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154093

    Keula about kasassa.. vaihdoin maskin tässä samalla takaisin alkuperäiseen..

    ..nyt pitäisi saada se 125 michelin tuon 135 michelinin tilalle varapyöräksi.. sitten vielä veivin kiinnitykseen tarvitsen 5mm siipimutterin, jossa vanha tiheä ranskalainen kierre..

    Konepellin peiton/karvan liimasin jo paikoilleen.. nyt tekisi mieli siihen karvaan ruiskuttaa jokin sopiva aine, ettei se lähde varisemaan karvojaan ja sotke uutta siistiä konehuonettani… ehkä jokin sopiva spray-maali.. muita ehdotuksia?

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154092

    Molemmat sisälokarit siistitty, venttiilinvälykset säädetty ja nokka kasattu.. Konepelti viel huomenna paikoilleen.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154091

    @2cvkimmo wrote:

    Tämänkin vaunun kohdalla kiinnitin huomiota mustapohjaisen rekisterikilven tuunaukseen – valkoinen kehys häviää tyylikkäästi. Kun tämä näyttäisi olevan vähän niinkuin trendi, onko kyseessä maali vai teippi?

    Valkoisen kehyksen “poistin” syystä että amissa on valmiina puskurissa ja takaseinässä iso musta alue, johon kilpi alunperin maalattiin.. ja siihen keskelle kun tällää valkoreunaisen kilven, niin se näyttää erikoiselta…

    Omalla kohdalla ei ole maali eikä teippi, vaan ihan musta “permanent marker”, eli 20 sekunnin “tuunaus” ja jonka voi sitten jollain tarvittaessa helposti pois pyyhkäistä. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154085

    Sisäloksun uusi pinta:

    Ainoa huono puoli on ettei toista puolta voi jättää tämän näköiseksi.. ja eikun hommiin.. 😀

    Konepellin peitto.. nyt jos omasta amista puuttuu kyseinen karvahuopa, niin vielä en liimannut tuota paikoilleen, eli Kirkkonummelta saa nyt helposti piirrettyä tuosta itselleen mallin oman vastaavan tekemistä varten.

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #154084

    Koukero-kesämatkalla irtosi etuvaimentimen kiinnitys pultit ja mutterit.. Tai sitten niitä ei siellä koskaan ollutkaan ja etuvaimennin siirtyi painavan lastin alla vikaasentoon… Anyway, “pikkasen” joutuu parin pultin ja mutterin takia purkamaan.. prkl.. noh paikkamaalaan sisälokarin samalla ja putsailen muutenkin konehuonetta.. Ja jos sitten samalla konepeltiinkin laittaisin puuttuvan äänieristeen paikoilleen..

    Ennen koukeroja vaihdoin amiin uudet vanteet ja niille päälle uudet Golden Tyre valkokylkirenkaat.. ja laitoinpas vielä upouudet lisäpölkkäritkin.. piti laittaa ulkopuolen tasapainoituspainot liimapainoilla ulkoreunan sisäkaarella jotta noi lisäpölykapselit sai jotenkuten oikealla paikalle:

    vastauksena käyttäjälle: KARJALAN KOUKEROT 2011 #161790

    Kiitokset tältäkin suunnalta!

    Voitinksmä jotain suurta arpajaisissa? 8)

    t. Juuso

    vastauksena käyttäjälle: KARJALAN KOUKEROT 2011 #161784

    Huomenna aamulla kasin jälkeen ami 6 vetostarttaa Nilsiästä kohti Koukeroita.. Eli varmaankin sitten kello 10 hujakoilla ollaan mestoilla..

    vastauksena käyttäjälle: Citroen Ami 50v (1961 – 2011) #161008

    Tulossa ollaan lauantaiksi, ja alla uudet rinkulat ja öljytkin meinaan vaihtaa vielä ennen lähtöä..

    😀

    vastauksena käyttäjälle: Kattoteline ja etuvaimennin #161977

    Tulen sen hakemaan tässä joku sopiva päivä lähiaikoina.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 503)