Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuo alle kuukauden seisonta ei kannata missään tapauksessa, sillä vakuutuksesta saa palautuksen ihan entisen lainsäädännön mukaan.
Toisin sanoen ajoneuvon täytyy olla yhtäjaksoisesti poistettuna liikenteestä vhintään 30 vuorokautta ennenkuin vakuutusmaksun saa takaisin.Tänään sitten lopultakin avasin Portugalin poikien 19 vuotta sitten kiinittämät takapyörän pultit ja poistin käytöstä 88707 km taivaltaneet alkuperäisasennus misukat. Kulutuspintaa renkaissa oli tasaisesti vielä noin millimetrin verran. Pultit aukesivat muuten tavallisen (kiinalaisen) hylsysarjan räikällä vääntäen ja sitten sormin pyöritellen. Sikäli mikäli nyt alle pannut vastaavat täyttävät tehtävänsä, niin, noin 1€/1000km/rengas kustannus ei oikein perustele “halipis tuotteiden” käyttöä.
Uola
Ajoneuvovero on vanhoille autoille 0,26 euroa päivältä ja rekisteröintitoimenpiteen alin maksu 10,20 euroa, jonka siis joutuu suorittamaan kahdesti. Uuden ja vanhan järjestelmän välinen tasapainopiste valtiolle maksettavissa maksuissa on siis 79 päivää.
Pakollinen liikennevakuutus taitaa pienimmilläänkin olla ajoneuvoveroa suurempi, joten parin kuukauden seisotuskin on aina taloudellisesti kannattava. Mikäli ei ole kertynyt mitään bonuksia, kannattanee jo parin viikon seisotuskin.
Risto
Haynesin kirja tietää kertoa, että oikea camber kulma on yksi aste. Tämä tietysti siten, että molemmat eturenkaat osoittavat mahdollisimman suoraan eteen. Toleranssiksi mainitaan (-0,25´ +0,45´), joten vanteen yläreunan tulee siis olla puolesta sentistä sentiin ulompana kuin alareuna.
Risto
Kesäkisojen ajankohtaa ei tiedä vielä kukaan, kun nuo pohjalaiset yrittävät kaapata meidän perinteisen viikonlopun 😯 . Syyskuun eka viikonloppu olisi kait nyt sitten paras ajankohta, mutta siitä voidaan keskustella vielä JP kokouksessa.
Terv. Lahden uusi JP. Risto
PS. Talvikisat pidetään kuitenkin 11.03.2006 Hollolan Herralassa. 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit