Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minä en ikinä tuomitse ketään rakentajaa, se on mahtava juttu jos joku osaa. Jasuun uskon että vaikka hällä vehe poikisi tienpuoleen, niin taatusti saisi sen kuntoon. Mutta luulen että minusta on jo aika ajanut ohi, siksi taidan nauttia vain matelu vauhdista ja katella kirkontorneja. (Ehkä pikkasen liiottelen, mutta kai voisin…). Mikaveen projekti oli hieno, kohan jättäisi sen valituksen pois, niin kyllä kelpaa vaikka mihin. Olisin itse halunnut ostaa sen -56 sätkän, mutta butjetti ei anna semmoseen myötä, joten kuolaan sitten kun sen. Ajellaan kuka milläkin, ja morjestellaan nähdessä.
Olisin nuorenpana ollut sinun kanssa varmaan erimieltä, mutta nytten on minun mielipiteeni aivan samaa. Kun välillä tulee pihaan joku -71 sätkä, eikä siihen ole muuta kuin jotain jarruja vähän viksattu niin kyllä on vahva vehe. Toinen mihin on sävelletty toisen merkin osia, niin on miltei joka vuosi rempassa. Täytyy myöntää että itse nuorena syyllistyin usein kyllä samaan. Itse olen nykyisin sanonut monelle kysyjälle joka on kysynyt kannattaako kokeilla sitä sun tätä, että pidä vakio kalut, niin pelaa varmasti. Ainut mikä on minusta ollut hyvä laite se 123, tuntuu pelaavan hienosti kulkimissa, sekä caminoissa. Vaikka eipä kärkien vaihtoon montaa minuuttia mene, jos kaikki on kondiksessa, mutta vähän annan myönnytystä nykyajalle. Lisää mielipiteitä.
Onko tämä vielä tähtisilmä sarjaa, vai lootamalli ??
4.2.2012, 13:27 vastauksena käyttäjälle: 2. kansainvälinen HY-tapaaminen Hollannissa 2.-5.8.2012 #162157Eipä oikeastaan, mutta jos halvalla saa niin aina kannattaa ottaa. Sain ostettua 19/400 renkaat, olen todella niistä iloinen. Kiitos Imatran camina miehelle.
4.2.2012, 09:10 vastauksena käyttäjälle: 2. kansainvälinen HY-tapaaminen Hollannissa 2.-5.8.2012 #162155Onpa vähän, tuohan matka menee pelkällä startilla, niin säästyy soppaa:))))))
3.2.2012, 10:10 vastauksena käyttäjälle: 2. kansainvälinen HY-tapaaminen Hollannissa 2.-5.8.2012 #162153Sinne mennään, ja ostetaan kauhiasti varaosaa, ja tietenkin halvalla.
Täytyy kehua teitä tietäjiä, minä pidin tuota ihan jonkun autotalli näperryksenä. Ei minulle vielä ihan ole auennut mitenkä tuollanen on pelannu. Sori että sotkeennuin, mutten tosissaan ole ennen tollasta nähdyt.
26.12.2011, 10:00 vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia bensiinikäyttöisistä lisälämmittimistä… #164202Minulla ei ole muuta kokemusta kuin eebereistä. Ekalla kerralla rakensin vararenkaan paikalle, kyllä tuli mahtavasti lämpöä. Miinukset, takapenkistä paloi superlooni, kahdet sukat suli jaljoihin, ja vielä verhot meni mustaksi. Toinen paikka tuli repsikan puolelle moottoriin. Ekaksi kauhean isot reiät rintapeltiin, ja vielä putki tuulilasin luukkuun. Hyviä puolia oli paljon, ei palellut, ja ikkunat pysyi sulana. Taas miinukset, repsikka huusi välillä että palaa, tuli nimittäin tulet aika usein kapiiniin, pientä säätöä. Lopulta lemppasin koko helvatin vehkeen hevonkuuseen, kun paloi etupenkistä puolet pehmusteista , enkä kaivannut sitä koskaan. Elikkä jos löytyy uudemman aikanen laita se suosiolla, ne vanhat rohjot kuuluvat menneisyyteen, ellei halua kuljintaan polttaa ja ottaa vakuutusyhtiöltä tuhansia. P.S..Mutta jos laitat vanhan eeberin, niin mulla on siihen kaikenmaailman releitä y.m.. rihkamaa, jos vaan löydän.
No minä vähän selvennän miksi kysyin. Olen oikein huonomuistinen, ja tuppaan aina unohtamaan mikä se salasana taas olikaan. Mutta kun vielä muisti pätkii, niin en muista mihin sen jemmasin 🙂 Itse kun haluan yleensä pelata avoimin kortein, niin siksi aina oudoksun noita salasanoja. Minun ajatusmaailmani mukaan jos tarvii jotain piilottaa, niin siinä on jotain kieroutta mukana. 👿 Kilta on hieno asia, muutama vuosi niin johto paikalle nousevat, esim.. Matti, Olli, ja y.m.. nuoret, ja silloin me kuunnellaan heitä. 😯 Mutta olen varma että he ovat varmasti meitä viisaampia, ja avaavat portit kaikille. Olen varma toisesta asiasta, että sätkätkin on Suomesta katoava ilmiö. Jollei valtio niitä kiellä, niin aika tekee tehtävänsä. Tämä minun vuodatus, ei ole kelleen tarkoitettu, se on vaan. Oma toiveeni onkin että oltaisiin 2cv ystäviä, vaikka mielipiteemme ei aina samoin menisikään. Toivoisinkin monen sätkä ihmisen muistelevan vanhoja aikoja, esim.. hailuotoa, missään en ole parempaa tapahtumaa nähdyt. Siellä ei oltu katkeria eikä kyselty missä töissä tai muuta senkaltaista, kaikki olivat samaa sakkia. Yhteenaikaan ihmettelin kun ei oikein montaa vierasta tullut kalakisoihin, mikä ei maksanut mitään sai olla vaan tai lähteä henkeä salpaavaan yökisaan. Mutta kerran eräs sanoi että miksi minä tuommoista järjestän, miksi on ruuat , juomat ja palkinnot, todella järjestäjän vastuulla. Muistan vieläkin hänen ilmeensä kun kerroin, etten välitä mitä maksaa kohan ollaan kaikki kaverit keskenämme. Meinaan vielä ensikesänä kisat järjestää, toivon että ette ota siitä mitään pulttia, olen aina tiennyt että ystävyys on hieno asia. Vesku P.S..Seppo ensikesänäkin on puukisa, Kouvola voittaa:DD
Voin valaista vähän oman kokemukseni kautta tuota volkkari juttua. Minä aikoinaan viritin sätkän volkkarin männillä, mutta putket oli omat. Tavallisen pahnan männät eivät satu, ellei ole valmis sorvaamaan kansia tasaiseksi, mutta 73-76 vuonna tehtiin bigvolkkaria ja ne käy. Mutta joutuu niissäkin kansia hiukan muutteleen, ne on vissiin ainoat pahnan männät mitkä on puolipallon muotoseksi tehty. Männän tappi oli samankokoinen, eli kävi “heittämällä”. Vielä joutui rotsaamaan männän lakeen venttiilille paikat, kun alkuun meinasi päälakeen kopsahnella.
Onko kukaan kokeillut mitenkä nykyiset kuivavaseliinit pelaisivat vetarin nivelissä. Se olisi siitä hyvä että sitä olisi helppo laittaa sekä melko hyvin voitelee. Pysyy minusta hyvin ketjuissa eikä sottaa paikkoja.
Seppo keskisuomessa on kiltalainen, nuori naurava miltei vielä pojankloppi, puhaltaa myös. Aloittanut vasta, elikkä intoa varmasti riittää, ota ainakin siitä vaihtoehto.
Minä olin ennenmuinoin vastaan mokomaa 123, mutta mutta kun ostin caminan se pätki ja potki eikä mennyt oikein kunnolla mihinkään. Sitä rassattiin jos mitenkä, vaan ei pelannu. Sitten tuli sänki leuassa eräs sitikka ukko meille, (maakaasu Pena), ja ehdotti laita 123. Minä hörisin omaan tyyliini, mutta kun hän lähti niin salaa sen tilasin. Laitoin miltei keskiyöllä sen kiinni, piru vie camina rupesi hyrisemään paremmin kuin uutena. Nyt se on ollu pari vuotta, ajettu Ranskaan y.m.. eikä ole kertaakaan oikutellut. Minä suosittelen etenkin camina miehille, jos kulkimenne hiukkaakaan yskähtelee. Se on hyvä laite, ja ostettu Suomesta, kauppiaalle hatunnosto.
22.10.2011, 10:21 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152453Muuten olet oikeassa, mutta monella seuralla ei ole enää yksinkertaiseksi varaa kouluttaa ketään. Kortin saamiseksi saat olla pari päivää jossain päin Suomea kurssilla ja se kurssi maksaa monta sataa kaikkineen. Täällä on monta seuraa mitkä ennen hoiti juuri valvojan hommat, muttei enää ketään, tai sitten jos löytää niin hinta on melkoinen. Eikä enää saa poliiseilta koska kurssi on siirtynyt heiltä pois. Mutta tämä on semmoista ennenaikaista huolta, aattelin vaan tietääkö kilta tämän.
22.10.2011, 08:30 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152451Minulle on sama missä pidot on, mutta ihmettelen millä pystytään pitämään moni kurissa jos paikan saa tullessaan. Meinaan että jos tulee isojoukko jostain maasta mutta eriaikaa mutta muuten samaa sakkia ja he päättävät pitää kavereilleen paikkoja. Lempataanko ne pihalle vai sidotaanko tolpannokkaan vai… Sekä jos sinne tulee paljon porukkaa niin vaaditaanko “oikeat ” järjestysmiehet, ja kuinka minelta tänäpäivänä se löytyy. Kortti on melko arvokas eikä enää saa tostavaan, mutta nämä on minun aatoksia, koska vielä on kaikkeen aikaa.
-
JulkaisijaArtikkelit