Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kerro miten haluat ne, ota kokonaisena niin ei likaannu kädet. Katoin kaikissa on kumit ehjät, eikä hirveesti lonksukkaan. Tein viimeeksi pikkujouluun vetareista pukille sauvan mutta on noita vieläkin. Missä muuten Nurmijärvi suunnilleen sijaitsee?
Minulla on muutama hyvä tai ainakin kohtalainen vetari, tavallinen ei tupla. Saat aivan ilmatteeksi jos vaan kelpaa.
En usko että voidaan enää verrata nykyvyörengasta vanhoihin rättirenkaisiin. Ennen minusta laitettiin rättirenkaisiin “tahallaan” matalat paineet etteivät hakkaisi niin pahasti. Mutta nyt ajellaan miltei koko ajan asfaltti teitä eikä niissä paljoa kiharaa ole. Minusta 1,4 vyörenkaassa on liian vähän, johan vanne raapii kulmakiviin jos reunaan ajaa. Sama kun puhutaan ohjattavuudesta se on minusta kaikissa ehjissä sätkissä samanlainen, on paineet renkaissa minkälaiset hyvänsä. Ainut matalalla renkaalla tulee jäykän nihkeä ohjaus, siis todella tyhjällä . Sätkällä on minusta mainio pito ajaa sillä kahdella tai neljällä pyörällä, ja että sen saa yliohjautumaan johtuu miltei aina ajajasta. Olen pitänyt kymmeniä vuosia noin paria baaria eikä ole pahemmin rutissut. Ainut minun tieto ei tule mistään vanhoista papereista vaan omasta kokemuksesta sätkän kera. Mutta minulla on yksi tapa pitää rengaspaineita ja jollaan toinen.
Kalakisasta on kyse, se on jo Kouvolan jaoksessa perinne. Me aina yleensä huuatetaan muita ja yritetään ruinata vastusta mukaan. Kisa ei ole koskaan kuulunut minneen tapahtuma juttuun, kun ollaan liian laiskoja yleensä ilmoittelemaan. Mutta ollaan jokakerta saatu joistain jaoksista jokunen mukaan, eipä ne yleensä ole pärjänneet. Siihen kun kuuluu erillinen yökisa sekä aamulla alkava kalakisa. Yökisa on joka kerta ollut uusi, ettei ukot pääse reenaamaan. Niin nytkin, eivät omatkaan tiedä mihin joutuvat. Niemen Seppo on saanut Lennuksen ritarin arvon, ja lasisen miekan. Ei voi sanoa ettei toisen jaoksen sätkäläistä palkita. Tietysti aika paljon kuluu aikaa nuotiolla kaljaa juoden sekä välistä ehkä todella vahvaa poolia hörppien. Yleensä aamuun asti siinä sitten istutaan ja annetaan toisten kalastaa. Kalakisa ei yleensä kestä kuin kolme tuntia, sisältäen vielä noin tunnin ruokapaussin, jos muistetaan. Että sellanen. jp
Heureka sainhan vihdoinkin vastakaikua. Täytyy myöntää että varmaan ollaan yksi huonoimmin liikkuva jaos. Tosin me ehkä ladataan vasta akkuja kuhan ne on täynnä niin saatetaan repäistä. Me yleensä keväänä katomme onko koneessa öljyä sen jälkeen rallatamme syksyyn. Mitä sitä liikaa ilmaa konehuoneeseen päästää, saa vielä ilmavaivoja ja alkaa turisee. Mutta aattelin jos pienellä härnillä saataisiin teitit kisaan, mutta eipä tainnut mennä läpi. Mutta mutta jos vaikka ensiyö olisi teillä uneton yö miettiessä paskat kyllä näytetään niille urveloille ja ei muuta kuin menoksi. Kyllä minä jopa saattaisin kehaista vaikka vierasta jaosta en yleensä hirveesti noteeraa. Ehkä olen vähän muita härnäävä, mutta täällä ollaan totuttu laukomaan mitä sattuu, milloin sattuu. Jos vaikka emäntä potkaisisi koipeen ja sanoisi nyt ukko nurinat pois ja mennään. Vesku täältä pehmojen kylästä. Tervetuloa kumminkin kalaan!!!!!!!!!!!!
Minä pidän 2,2 joka nallissa ja hyvin pyörii
Ja vielä lisää, jos on omia jonkunlaisia lamppuja niin keskiyönpeliä se itelleen avittaa. Nyt on muutama muista jaoksista uskaltanut ilmoittua mukaan, mutta muut taitavat pelätä häviötä. Tämä kisa on pelkästään hauskan pitoa, tuplapukki laatikot on kaikki täynnä odottaen tyhjentäjiä. Oottasin Suomen kaukaisimmasta jaoksesta jotain tulijoita, sillä he eivät yleensä aristele haasteita. Tosin minusta porotkin ovat pienentyneet, niin taitaa heidän luontosakin sitä samaa tehä. Sinne mökille saa jäädä oleilemaan jos hinkua on, pari vuotavaa venettä ynnä viisi risaa verkkoa jos halajaa niitä kastella. Mutta me mennään kisaamaan, mitä ollaan tehty jo monia monia vuosia ja minusta melko lystiä on ollu. Teltta paikkoja reilusti, ja mökkin ahdetaan niin monta kuin mahtuu, ja loput tantereelle. Meidän jaoksesta on tulossa vähän yli 20, elikkä eipä muista vastusta ole mutta voitaisiin irvailla muille kuin omille. Mutta ajatelkaas taas osallistuu miltei 75% porukasta vaikka matkaa on miltei sata. Vanhin on 83 nuorin on kohta parrankasvu iässä, elikkä haitari aika laaja.
Minä olen pikkasen erimieltä ,ettei tarvi uusia kun ottaa auki propun. Minusta kuparitiiviste kannattaa vaihtaa joka kerta kun vaihtaa öljyt tai muuten haluaa sitä ruuvata. Ne on halpoja ja uusi tiiviste on varmenpi kuin käytetty.
Sinä pystyt etupyöristä mittaamaan harituksen vaikka mittanauhalla, tai kepillä missä on naulat päissä. Ekaksi merkki etupyörän takapuolelle ja puolikas pyöräytys eteen niin merkkien väli pitäisi hivenen suurentua.
Toinen niksi mikä on helpompi ymmärtää. Jos sinulla on pitkä suora lauta tai lattaa sen veraan kuin sätkä on pitkä , niin homma on helppo. Kaveri jos sulla on niin vielä helpompi. Otat vaikka laudan ja linttaat sen sätkän kupeeseen siten että vanteen keskellä oleva patti jää yläpuolelle, niin siten näät onko pyörät suorassa. Lauta pitäisi jos vanne on suhtkoht suora osua molenpiin vanteen ulkoreunaan, edessä että takana. Eessä näet heti onko haritus kohallaan, sillä siellä saattaa olla millin parin heitto. Nyt kerroin miten osasin, mutta naru pelaa samoin.
Kyllä minustakin narulla mittaus on helpoin ja halvoin konsti. Jos sulla on joku kaveri pyydä narun toiseen päähän ja mitta kuve kerrallaan. Minulla oli kuskin takapyörässä miltei neljä milliä aurausta, siksi kului ulkoreuna ja urisi niin pirusti. Hitsasin vanhaan vanteeseen aitatolpan ja väänsin sen suoraksi. Urina ainakin loppui ja naru osui nyt kumpaakin reunaan tasasesti. Tein sen tossa pari tuntia sitten joten en osaa sanoa loppuiko kuluminen, mutta luulen niin.
Kuvia kun kattelin, niin harmittaa etten päässyt. Komiat emännät oli kuvissa kyllä heitä kelpaa katella. Kouvolan jaos on mikä on, meitä harvoin näkee vaikka yleensä äänessä ollaan. Mutta varmasti hienon tapahtuman teitte, ja virhe oli meiltä tulematta. Minua pikkasen haittas työt, jos se puolustukseksi käy. Kouvolan JP Vesku P.S.. Tulkaa kalaan
Nyt lähtee kaikki maailmalle, kiitos . Viestin voi poistaa, vesku
Näköjään kirjotin nettiosoitteen hieman lyhennetyn version, sory. Se on http://www.eckeroline.fi
Päiväristeily: EMACR tai reittimatka :EMARO, tarkennan mitä näissä lukee. Päiväristeilylly tai yhdensuuntaiseen reittimatkaan, eli nyt jokainen saa miettiä minne lipuilla pääsee. Tarkemmin saa tietoja puh. 06000 4300 tai
http://www.eckline.fi -
JulkaisijaArtikkelit