Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Istuuko imupakosarja nätisti, vai joudutko vedättämään paikoilleen. Ajattelin onko sulla kansi reilassa sarjoihin nähden. Sun kanteen kun tehtiin uudet kierteet oliko sarja mukana että saivat tapit kohdalleen. Jollei muuta löysää kannet ja laita sarja paikalleen sitten vasta kiristä kiinni. Mutta jos silleen oli jo tehty tarkista ettei ole mitään hius halkeamaa kannessa. Saat kokeiltua sarjat vaikka litran pulloon saippua vettä ja suihkuta pakotiivisteen päälle ja imu puolelle bensaa. Auto pitää tietenkin on käynnissä. Pako jos vuotaa kuplii että sen selvästi huomaa, imu bensalla alkaa auto huutamaan aina kovemmin mitä enemmän saa soppaa. Mutta jos ovat kohdallaan ei tapahdu oikeesti mitään. Bensaa kun kaataa pitää varoa ettei sätkä syty tuleen mutta muuten helppo niksi. En muuta minä ainakaan osaa neuvoa tähän hätään, voithan tietysti vetää momenttiin kaikki sarjan mutskut jos haluat.
8.10.2007, 18:03 vastauksena käyttäjälle: Takajarrurummunkin saa osiksi … ja laakeridebattia #141243Olen kyllä sitä mieltä että sätkässä on jumalattoman isot laakerit ettei niitä tartte muuta kuin joskus vaihtaa. Laakerit kestää hyvin ensi rasvauksen jälkeen noin 15-20 vuotta ellei aja talvella silloin hieman useammin. Monella meistä on sätkässä vasta yleensä toiset laakerit ja takana saattaa olla alkuperäiset, niin miksi niitä hirveesti huoltamaan. Ajattelin jos minun pitää avata se pelkän rasvauksen takia niin ei kiitos, enemmin vaihdan uuden.
Meiltä löytyy riiviöt levy sekä viinipullo johon on maalattu sätkä enkä ole siihen sisältöön koskenut. Eikö kaikki viini ole hiivanlitkua. Pullo ostettiin muistaakseni hirmuaikaa sitten jostain maailman kokouksesta, ken sen muistakoon tuokoon julki. Oisko ollut hollanti??
Tietääkö kukaan millä numerolla tai kirjaimilla oli sätkä -71. Se on minusta viininpunainen tai luulisin ainakin. Aikomus maalata sätkä joskus talviöinä kun kesä ja valosat yöt kumminkin eessäpäin ovat. Teollisuus maali on minusta tosi hyvä, halpa ja nopeasti kuivuva. Ainut että se vaatii tinnerin ohenteeksi ja välineet joutuu pesemään sillä. Sekä minimissään 6,5 baaria painetta että saa jotenkin purkista sen ulos. En vesiohenteista kelleen suosittele nopeasti yleensä haalistuu eikä kuivu koskaan, esim. miranol tai sadolux eivätkä ole sen halvempia kuin automaalitkaan.
Minä myönnän kuuluvani myös sätkien pienoismallien kerääjiin. Ostan aika usein sieltä mistä satun löytämään jonkun silmään hivelevän sätkän. Aika usein myös huutonetistä on jäänyt minulle. Mutta minusta jokaisessa pienessä sätkässä on sitä jotain on se valmistettu vaikka afrikassa. Tosi kivoja mitä hankin oli r-kioskista, ne on aika pieniä tosi montaa väriä ja käyvät seinä lokerikkoon. Meillä on keittiössä ne näytillä kyllä naurattaa kun meille tulee joskus tenavia niin heti ne huomaavat sätkät tai vaikka vähän isommatkin noin 40-80 vuotiaat. En osaa ajatella niitä rahallisesti ne on vaan, minulla on noin 50-60kpl kaiken kokoisia ja eri aineesta tehtyjä rättäreitä.
Onko sulla hyviä 2cv4 ovia, jos on niin laita kuvia niistä. Samalla kerro paljonko tahot niistä. vesa.karkas@pp.inet.fi
Vene maksaa 100ekeä ja siitä ei voi neuvotella. Vene kestää taatusti kiltalaisen sekä jos tulee hinnasta kinaa se tulee lennukselle takas. Ei muuta kuin Seppo kuullostellaan.
Kiitos möötin järjestäjille oli lystiä ja minusta paras sapuska mitä olen ikinä möötissä saanut.
Et saisi joltaan lainattua uutta tai toimivaa pääsylinteriä niin tietäisit heti että teetkö turhaa rassaamista muualla. Eihän sätkässä liitoksia ole kuin viiden minuutin tarkastelua varten, jos on toinen mikä on painamassa poljinta. Minä vieläkin vahvasti epäilen pääsylinteriä jos kerran mikään ei vuoda ja polin senkun vaipuu hiljakseen pohjaan, olethan varma ettei mikään ilmausruuvi ole jäänyt raolleen.
Oho meni väärään kohtaan enkä osaa siirtää tätä camionette keskustelu kohtaan, apuva kertookaa miten.
Minusta kertomasi mukaan vaikuttaa ettei putket ole oikeassa paikassaan. Muistitko nostaa kun laitoit kannet perille asti, muuten putkien alareunat osuvat varmasti lohkon kylkeen ja menevät ruttuun jos vedät kireelle. Tarkista vielä kerran aina se on helpompi homma kuin alkaa uusia putkia sorvuuttaa ja asentamaan.
Pultteja saa hyvin mutta kaikki mitä olen löytänyt ovat kuusio avaimella. Tietääkö kukaan saako mistään tavallisen kantaisia. Tosin mulla on ollu reilusti yli kymmenen vuotta ne jo eipä ole minneen lähteneet. Kovuus oli 12.9 tai sinne päin.
Tähän minä totean ettet millään saa täysin loppumaan veden tuloa. Mutta se on minusta sätkän oma hauska piirre että kaasujalka kastuu. Saat neuvoja pyyhkijän varsien suojaamisesta ja kaikesta muusta mutta minulla ainakin on tuntu että muutama loro tulee aina vaan. Älä laita paksuja mattoja anna veden mennä läpi niin ei ainakaan liikoja kuljin kostu. Tämä oli minun kannanotto.
Kyllä epäilen että sulla joku sylintereistä hiljakseen laskee läpi. En tiedä onko lhm pääsylinterissä minkalainen jakoventtiili, että jos sinne on päässyt roskaa ja jumittaa sitä. Pääseekä sitä koittamaan vaikka korkin kautta paineilmalla tosin silloin pitää olla erittäin varovainen. Entäs mitä poljin tekee tai muuten on tuntuma jos oikein runttaat sitä, oisis kuin kolariin joutumassa. Kyllä sillä ainakin vuoto pitäisi tulla selville.
Paljonko se saisi suunnilleen maksaa. Minkalaisia pikkuvikoja sätkässä voisi olla.
-
JulkaisijaArtikkelit