Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 612)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Puristuspaineiden mittaus #130758

    Eihän minusta männilläkään ole mitään väliä mitä kokoa ne on vaan paineista mitä kysyjä haki kysymyksellään, väljä konehan minusta kulkee useasti ennen loppuaan todella hyvin. Me ollaan porukassa välillä naurettu että taitaa olla kone menossa kun liikkuu kuin isonpikin. Kyllähän väljäkone usein antaa kuumana melkoisen pöläyksen kun lyö käyntiin mutta muutenhan se saattaa pelata kuin muutkin pannut. Minusta kysyjälle pitää antaa selvä vastaus eikä mitään kirjahienouksia, koska ei kaikki voi tietää mitä edes tarkoitit noilla männillä, sillä konehan pitäisi ottaa auki ja mitata männät jos ekaksi haluaa tietää minkälaiset männät sieltä löytyy ja riittäähän siellä pelkkä venttiilivikakin että paineheitto on valmis, mutta mittarillahan sen näkee. Onnea mittaukseen toivotaan tasasuutta sekä kiloja. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Puristuspaineiden mittaus #130756

    Minä olen mitannut kylmänä kuumana sekä lämpöisenä, kun mittaat laita kaasu pohjaan ja pidä se niin kauan kuin painemittarin viisari liikkuu. Sillä ei ole periaatteessa mitään väliä onko tulpat yhtäaikaa irti tai toinen paikallaan. Kun mittaat olisi vain hyvä jos molemmissa pytyissä paineet olisi melko samat ja aina parenpi mitä suurenpi kilomäärä löytyisi. Jos jää alle kuudenkilon niin alkaisin jo hieman huolestua mutta jos tuntuu vielä menevän ei muuta kuin antaa palaa, huomaat kyllä veivilläkin jos kone alkaa olla iltapuolessa on meinaan melko herkkä pyörittää. Ei muuta kuin talla pohjaan ja starttaa niin kauan kuin viisari liikkuu . Vesa

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4:n kannet #130626

    Ei minun tietääkseni nelkkuja hirveen montaa tyyppiä ole, kierrokset ovat niissä kovemmat kuin kutosessa. Kun menet koneistamolle älä puhu mihin ne tulee sanot vaan mitat, monta kertaa jos pyytää sätkään sattuvia myyjä sanoo heti ettei meillä niitä ole vaikkei ole edes katsonutkaan, käsket kaivamaan mäntäkirjan esiin niin alkaa löytymään, jollei sätkän merkille niin sama mäntä voi olla monessa muussa merkissä. Jollei muuten niin tilaa ulkomailta suoraan kotipostilaatikkoosi, kyllä täällä moni muukin on tilannut. Vesa P.S..Onnea etsinnälle

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4:n kannet #130624

    Minä en osaa sanoa onko noilla numeroilla mitään väliä kun monessa kannessa on vaikka mitä raapustusta, itse olen aina pitänyt että nelkun kansissa on aina tuplajouset, sitä en tiedä varmasti. Vai onko joku joskus purkanut ne kannet eikä ole jaksanut painaa tuplien kanssa niitä kasaan ja on viskannut toiset veke, vaikka minusta tuplajouset ovat paremmat kuin yksittäisjousi. Laitan kutosen kanteenkin tuplat, hyötyä en osaa sanoa mutta onhan enemmän askaretta. Pitäisihän nelkkujen kannet olla keskenään sopivat olkoon niissä mitä juttua tahansa kohan ovat muuten samanlaiset. Tosin jos sinun kansi mikä näyttää hyvältä on seissyt kauan niin avaisin siitä huolimatta ne, tai ainakin öljyäisin ne kunnolla ettei venttiilit olisi heti iltapuolessa sillä sisällä saattaa olla ruosteessa tai muuten hapettuneita osia. Eikö männänrenkaita saa alan liikkeistä tai tilaahan koneistamo kun käy sieltä kysymässä. Otat vaikka männän mukaan niin eiköhän ala löytymään ei ne ole vielä mitään harvinaisuuksia.Tässä on minun vastaus nyt saa muut kertoa lisää .Vesa

    vastauksena käyttäjälle: nuorelle pojalle #130387

    Hyvä että kelpasi, teitin lapset olivatkin ainoat ketkä ottivat meittiin yhteyttä 2cv porukasta. En tiedä johtuuko se minusta vai kuvaako se tämähetkistä tilannetta täällä netissä. Sitten isot KIITOKSET sinne IIHIN, mistä Salme ja Osku jaksavat aina meitä muistaa, vaikkei olla saatu itestä vieläkään niin paljon irti että mentäisiin sinne kalaan, kun sieltä ei kuulemma alle kilosia tulekkaan( viissiin ovat liikkuneet liikaa toisella laidalla Suomea, kun puheet ovat tollasia) tämäkin oli sitten vitsin poikanen. En osaa sanoa onko heillä nettiä mutta sanokon se joka näkee.Mutta ilotkaa tulevasta uudesta vuodesta, ensi vuonna kaikki sätkillä pärräämään ja jätetään turha kateus vaikka työpaikaalle eikä oteta sitä kokouksiin mukaan, ei muuta kuin tuopit käteen .Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Todellista tietoa #130614

    Kiitos todella asiallisesta vastauksesta, hyvää joulua teille. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: nuorelle pojalle #130385

    KIITOS TEIDÄN KOKO POPPOOLLE KORTEISTA, LÄHETIN TAKAS MUTTA EI VISSIIN KERKEE JOULUKSI. OVAT JÄÄKAAPIN OVESSA NÄKYVIMMÄLLÄ PAIKALLA. ISO KIITOS!!!!! VESA

    vastauksena käyttäjälle: Peltien paksuus? #130592

    Jos teet tavallisesta mustasta niin milli ja piikki on lattipeltinä aivan riittävä, jos tiedät jonkun peltisepän niin tee kaksimillisestä palkit,sillä se osaa tehdä oikein taivutetut kohdat. Muuten kun hitsaat pohjia , älä vedä pitkää saumaa tai sun pohja menee aivan makkaralle, tee ennemmin vaikka kolmensentin välein pistehitsauksena ja anna jäähtyä. Kynnykset olen tehdyt RHS kolmemillisestä, puolikasputki päälle, aja rälläkällä pala välistä pois niin taipuu oikeaan asentoon. Muista laittaa korin sisälle putkikehikko tai voi olla vaikeuksia kun asennat koriin ovia y.m.. Minä hitsaisin ekaksi kynnykset sillä ne sitoisi korin jo melko tukevaksi. Nämä neuvot ovat mustaan peltiin mikä on aivan riittävä sätkään kohan muistat vetää vaikka Ferreksin päälle. Sähkösinkitty tai muu vastaava ei ole aina niin hyvää kuin täällä välin annetaan ymmärtää, sillä jos oikein sitä hitsataan se vaatii oman kaasun, maskin mikä suojaa sen myrkyn mistä täällä harvoin sanotaan. Painoa mustasta tulee vähän enemmän mutta voit jälestä päin hitsailla ja maalailla miten haluat. Tämä on vain minun neuvo se luultavasti tyrmätään heti mutta pelaa varmasti voin vakuuttaa. Muista hitsata tunkille korvake kynnykseen kestää varmasti mitä ohut sinkitty ei, eikä ole arka vaikka kolautat kiveekin. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130366

    Tiedätkös että teillä on Mikkelissä erittäin hyvä laittaja on ollut ellei ole vieläkin jakarina, luulen että hän osaa tehdä todella nopean vehkeen taitaa olla superin koneitakin. Minä aikoinaan laitatin BX sen sata kertaa, samalla silmäilin sen autoja ja huomasin että ettei siinä korjaamolla ihan turhia olla. Alan tekemään itelleni vara,varakonetta kun alkaa pelottamaan näiden nopeus, laitan sitten kolme peräkkäin niin johan löytyy kuutioita, onko kellään uutta tai hyvää käytettyä kampuraa kutosen koneeseen? Älkää hyvät immeiset ottako minun sanomisia aivan todesta, kaljapäissäni saatan olla vieläkin kovempi piruilija, mutta savolaiset ovat opettaneet sen( eukko , nykai), vitsinpoikanen sillä täällä on varmaan hämäläisiäkin heille on se kerrottava, teitä kiltalaisia kumminkin arvostava. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Hyvää 2CV-joulua teille kaikille… #130507

    Totisesti samaa toivottaa Kouvolan Jaos, HYVÄT JOULUT, syökää paksusti juokaa hillitysti mutta kumminkin siten että napa turajaa. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130539

    Älä sinä Dago tollasia haaveile, opettele ekas ajamaan minusta ohi tai edes näköetäisyydelle ettei minun tartte koko ajan jarrun päällä seistä. Sitten kun osaat sätkällä mutkan ajamaan vain kaksi pyörää maassa, ja samalla vaihdat kasettia koneeseen ja puhut lälläriin sitten uskaltaisin sulle luvata yli nelkun kokosen pannun. Mutta älä ota nyt aivan tosissaan vain 75%, minusta on kiva kun pääsen niskanpäälle puhumaan. Tosin kortti taisi jäädä Kuopioon mutta ei sieltä ihan äkkiä tavaraa tänne päin kule. Muuten ERITTÄIN HYVÄÄ JOULUA, ajakaa varovasti. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: käret kipunoi #130579

    Tere miten sulla voi yhtääkkiä tulla kosketusvika jos se kerran pelasi kuin raivo härkä aluksi, vai laitoitko liittimet löysäksi tai kiristytkö liikaa että piuha on juuresta irti tai poikki? Yleensä kun konkan ottaa pois niin alla on melko puhdas kohta ellei ole päässyt rapaa tai muuta(öljyä) sinne. Toivotaan että Tiinasi jo pelaa ja sano Holapalle terveisiä. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130524

    Koomalle tiedoksi en minä ole mikään otsarypyssä kulkeva sätkäläinen, minusta on hienoa että monella on intoa rakentaa sätkiä. Ainoastaan minusta noissa hommissa pitää olla tolkku mukana, sillä jos aletaan rakentamaan niin ne on minusta paljon kovenpia jätkiä mitkä tekevät sen sätkän omasta koneesta, sillä siitäkin pystyy ottamaan hyvin tehoa, kestävyys on mitä on, vähän aikaa kumminkin. Mutta tosta että sätkällä ajetaan melkein 200kmh, se on utopiaa, sama kuin kulutus lukemat. Jos katsotte vanhoja bensanpihistyskisojen tuloksia niin kyllä melkein nelkku aina on pihein, ei ole supereita paljoa näkynyt niissä pippaloissa, vaikka noilla tehoilla voisi ajaa tyhjäkäynnillä koko kisan jos on hirveä vääntökin aina parenpi senkun nelonen silmään ja antaa rullaa. Toinen asia muistaakseni Hollannin kokouksessa oli japanista tai sieltä päin jollaan ihmemoottorilla varustettu sätkä, joku varmasti muistaa. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: käret kipunoi #130575

    Tere kokeile ihmeessä uutta konkkaa täällä oli viime kesänä kahdessa sätkässä samaa vikaa mutta aikamme rustattiin niin huomattiin ettei konkka pelaa löi läpi vaan, toinen sätkä ei lähtenyt käyntiin vaan paukkui kuin paraskin ammus sitten laitettiin toisesta autosta konkka mikä oli tullut ajamalla niin heti pelasi. Kuukausi eteenpäin sama homma mutta ähäkutti konkalle arvattiin ja laitettiin kalakisaan siiman painoksi. Merkkiä en enää muista mutta molemmat oli samaa tuli tulppien mukana, hyvä ettei ruvennut harmittamaan. Tai kato jos sulla on nokanpää niin kulunut, että sitä ei kohdalleen saakaan, silloin osta se 123 vai mikä lie sillä se on sitten paras ratkaisu. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Uudet Superit nykysuomessa. #130511

    Koomalle, että eikö Suomessakin olla menossa vieläkin pienenpiin nopeusrajoituksiin? Jos mennään niin silloin sätkää ei tartte yhtään laittaa nopeammaksi, minä nuorena haaveilin kulku sätkästä tehtiin sellanen mutta en tiedä en tekisi enää koskaan, sillä sätkän ajomukavuus loppui samantien. Nykyään osaan omasta mielestäni arvostaa rättäriä ja sen vauhtia, mennään eukon kanssa pieniä teitä ja nautitaan yleensä matkanteosta, ollaan otettu eväät y.m.. mukaan. Olen oppinut sätkällä että antaa muiden mennä kyllä minä perästä pääsen. Mutta mitäs minä muuta kuin kaikille sätkäläisille ERITTÄIN HYVÄÄ JOULUA. Vesa

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 612)