Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 612)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130492

    Mistä Akaile olt lukenutettä pitää olla kromipytyt että renkaat ovat silloin sattuvat, kun minäkin olen aina pitänyt kromirenkaat käyvät ainoastaan tavalliselle pytylle, tosin sekin on minusta koneen tekohengitystä sitä en muista onko 652cc koneessa alumiini pytyt ja niissä jo valmiina kromirenkaat se vastatkoon ken tietää. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130488

    Kyllä minä väitän että juuri lauhdittemen likaisuus voi juuri johtaa monen pannun hajoamiseen, sillä yleensä koneesta näkee minkäläinen omistaja on jos se vuotaa ja jatkuvasti renaa on pesemätön käytetty aina toisen jo poisheittämiä osia niin kyllä siinä saa itseään peilistä katsoa. Enkä oikein kelleen suosittele painepesuria lauhduttimen pesuun voi tuuletusritilät mennä aivan lyttyyn, en tiedä miten onnistut saamaan sen puhtaaksi jos se on koneessa kiinni, ajattelin jos peset kovalla paineella läpi, kyllä voi tulla likaista jälkeä, pakko sinun on ainakin ottaa ropeli pois sillä tosi hankalaa se on pestä huohottimen puolelta. Enemmin laittaa sen liotusaineeseen ja pesee lämpösellä vedellä(ellei ole osapesuria kellään). Minulla on ollut tapana vielä uudelleen maalata koneen pellity.m.. ei muuten on vaan minusta kivemman näköinen. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130486

    Ainiin ne puslat luulen että moni ei edes tiedä koko puslista mitään , että kun laittavat männäntapin se periaatteessa pitää mennä sormivoimalla koska öljyn pitää liikkua vapaasti niissä, mutta yleensä näkee monen hakkaavan vasaralla tapin paikalleen ja kehuvan vielä onpa hyvän tiukka. Meitä on täällä monta seppää toinen laittaa toisella lailla mutta sillä ei ole mitään väliä kuhan on lopputulos sama. En kyllä ole itse tätä alkuaikoinani hodannut mutta yksi vanha sätkäläinen sen mulle osoitti, kun otat seuraavaksi pois männän millä on ajettu vaikka yli220tkm niin mitatkaas pusla piruuttaa, saattaa olla jo melko huono. Minä yritän tehdä vain silleen kuin minusta tulee parasta jälkeä(kasauksessa käytän aina myös STP) laitan tappiin ja muihin paikkoihin antaa hyvän kalvon sekä suojan kaikkialle kun kaataa loput koneeseen. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130485

    Ei se vuoda mutta kun on ajossa tullut päältä aika kakkaseksi ja kun on uusi niin miksen vaihda, kun joudun joka tapauksessa ottamaan kannetkin pois, helppo ottaa pellit pois ynnä muut reteleet ja pestä ne . Samalla vaivalla vaihdan muutkin kun meinasin ajaa taas ainakin 10-15vuotta ilman sen suurenpaa remppaa, kytkintä levyineen sekä asetelmineen olen myös funtsinut että pannu jos otan irti kokonaan sitten vaihdan nekin. Kyllä luulen että täällä on monella sanomista koneen puhtaudesta miten ne pysyvät sen puhtaanpana kuin minullakaan tarkoitan sellasia paikkoja mihin turha on painepesuria näyttää, ei tarvi edes vuotaa lauhdutin on kumma vimpain kun ilma menee läpi niin saattaa jopa myös likaantua, mutta voihan se olla kun asun likasen joen rannalla että sieltä välillä roiskuu tiedä häntä pitää varoa, tai sitten muutansinne missä paikat ovat aina puhtaat. (Vitsinpoikanen)Vesa 😳 😀 😯 😈

    vastauksena käyttäjälle: Korvauskaasariksi? #130497

    Kyllä jalppis on oikeassa pidä vaan se oma paikallaan, pelaa parhaiten kun alkaa mennä väljäksi saat siihen osia ihan samalla tavalla kuin muihinkin, yksikurkkusiin ei meina enää saada osia mutta menet jonkun näppärän tekijän luo niin eiköhän sekin sen korjaa. Minusta täällä liikaa tuijotetaan bensankulumiseen, lyijytön toi vanhoihin pieniä ongelmia nosti pikkasen kulutusta mutta äkkiä siihinkin niksi löytyi, kyllä sätkällä on halpa ajaa vieköön 3tai6litraa satasella, mittareilta sitä lisää saa.Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130481

    No se oli ehkä semmonen pieni huuli(vitsi), kun meinasin katsoa tuleeko monta huutoa perään, eikä täällä auta ihan kaikkea ottaa todesta. Minulla on aina olla hieman tapana olla epäuskonen kirjoituksiin, esim.. tuo yli 300tkm ilman mitään koneen heikkoutta tai laiskuutta sitä epäilen. Itse pidän että kutosella pääsee noin 250tkm, sitten pitää tehdä juuri noita mitä olit luettellut, ainut se mäntien sorvaus sitä minä en oikein ymmärtänyt jos hommaa uudet pytyt mäntäsarjoineen niin mitä niitä alkaa sorvaamaan jos vakiokoneesta puhutaan. Minä kyllä laittaisin uudet puslat kankien päihin niin olisi siitäkin välys poissa. Täällä en tosin ole kenenkään nähdyt kertovan kun asentavat uudet männät, tai vanhat niin muistavat laittaa männänrenkaiden raot oikein ettei ikinä kahta rakoa samaan kohtaanesim..kello2.00, 7.00 ja jakaa öljyrenkaan jos on kolmessa osassa oikein tai muuten saattaa olla heti puhti puolessa. Nyt on minulla kone millä on ajettu noin 230tkm, olen nyt jo laittamassa siihen uudet vempeleet(otan vielä öljynlauhdittimen pois, on hyllyssä uusi tilalle) eiköhän se pössi sitten vieläkin paremmin. Käytän itse jos vaan saa penzoilin 10-40 ilmakone öljyä, on muuten hyvä öljy. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Öljynsuodatin #130475

    MORJENS TAAS !! Päätin tulla teitin juttuihin mukaan omalla mielipitelläni, olen koko ajan ihmetellyt laittaako joku koko ajan huollot ynnä muut ylös, kun vähän väliä täällä joku kertoo ajavansa puolimiljoonaa ja tietävänsä koko auton historian. Minä luulen jos jollaan on 300tkm ajettu sätkä niin kyllä se alkaa olee koneeltaan loppu on se nelkku tai kutonen, minä jos ajaisin talvella ilman muuta käyttäisin synteettistä koska se ei kulu eikä vuoda jos on ehjä kone, sillä öljyt tulee minusta pihalle on moniaste tai minä muu tahansa jos on tullakseen. Vaihdan itse noin 5tkm välein öljyt ja joka toinen kerta suodatin, on pysynyt puhtaana pannu tai ainakin öljytikku ei ole hirmu musta kun otan sen käteeni. Ainut teillä käy koneet minusta julman kuumana, siinä olen Akailen kanssa samaa mieltä ettei mikään kone kauaa kestä jos ajetaan koko ajan 100-120asteen lämmöillä, ja parhaiten sätkä kulkee kun pääsee illalla kosteaan ja happirikkaaaseen ilmaan silloin on ilo lasketella. Tulihan taas pulistua.Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130414

    Se täytyy tunnustaa että mulla ei ole kuin kesäisin sanomalehtiä ja kumimatto, syksy kun tulee niin viskaan huitsin nevadaan kesällä kertyneet iltikset, tosin jos on sateinen kesä ajan pelkällä sanomalehdillä kun tuppaa toi vesi kintut välillä kastelemaan mutta pitäähän varpaatkin joskus pestä. Lattiassa vielä jotenkin pysyy mutta helmoista lähtee välillä että senkun rapina kuuluu, ja sen voin todeta ettei mikään maali tahdo suosiolla siihen tehota mutta onneksi maalia vielä löytyy. Minäkin haluaisin tietää paskapyssystä jotain, on sellanen mitä meillä sanovat kun sikalasta kusta pellolle roiskitaan, muttet varmaan samaa tarkoita tai ainakin siinä kyllä paine piisaa. Minä pidin että sulla on alusta sätkässä paikallaan kun roiskit menemään mutta kirjoituksestasi selvisi sehän onkin irti, siksi ihmettelin. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130410

    Kysyisin Tiinalaiselta että mitenkä se on saanut sätkän alustan koteloihin venetervan menemään, kun eikö alustassa ole monta lohkoa ainakin minun oli (purkasin yhden piruuttani), venererva ei kyllä mene herkästi mihinkään. Sitten kysyisin apua omaan ongelmaan kun minulla on sinkitystä helma sekä lattiapellit niin niissä ei pysy mikään maali on käytetty liimamaalia, inertaa sekä muita kaksikomponenttimaaleja, jalat luultavasti hankaavat aina maalin paloina pois, sillä korini on tuulilasinkehikko, peräpellit samasta sinkitystä niin niissä pysyy, (teollisuusmaali), siis kertokaa kun toiset ammattilaiset sanovat että tuskin mikään noissa paikoissa pysyy. Pellit on jo 80luvulta että ovat kestäneet minusta jo aika hyvin sillä ajoin muutaman talvenkin , eikä ole vieläkään näkyvää vikaa mutta en haluaisi naarmuttaa liikaa lattiakaan, voi ruoste iskeä . Alustan vaihdosta on jo noin 12vuotta, huollan säännöllisesti eikä vielä ole näkynyt vikaa, en kyllä ole tällä alustalla ajanut pätkääkään talvella. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130408

    Mistä johtuu mitä minä olen seurannut että nämä viimiset sätkät 80-90 lukuset ruostuvat huomattavasti nopeammin kuin vanhat tiedän monta poikki mennyttä charlestonia millä ei ole edes paljoa ajettu, ajattelin sitä 90mallista jos se oli alkuperänen massaus niin yllätävän kauan se on pysynyt kasassa. Yksi keino jos alusta on irti Rally Formulat sisään tulpat päihin kaveri toiseen päähän ite toiseen ja pyörittää kuin sikaa vartaassa tulee ainakin ohut ja rikitön vaihtoehto. Ikuiseksi kyllä mitään ei saa jos ne ajossa ovat tekee mitä tahansa. Sitä vaseliini keinoa en tiedä kun en ymmärrä kuinka hurjalla paineella se puhalletaan sisään luulisi että se tukehtuu heti alkuun mutta nyt en väitä kun en ole ikinä vaseliini autoa nähdyt. Mutta autetaan hitsareita pitämään työnsä ja ammattinsa, ja viedään peltisepille jos tarvis tulee. Sinne perälle että se teidänkin keino on varmasti hyvä mutta tuskin ikuinen sekään on, siksi kirjotin hitsarista mikä juoksee karkuun . Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130404

    Mutta kirjoitin myös että tällä suojaamolla oli sellanen hassu kamera ja kirkkaat valot, anto itse katsoa niin monta kertaa kun halusi, kyllä minun vehekin vuosi ainetta kuin seula vielä pitkän ajan päästä. Minusta sätkän alustassa pitäisi ollakin enemmän aukkoja, luulisi tuulettavan ainakin paremmin , maallikon kanta vertaan kun oma taloni on trossipohjainen eikö sätkässä pelaa periaatteessa samalla tavalla(sitä kuivenpi sisältä mitä kovenpi läpivirtaus)Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Maalimerkeistä? #130438

    Minä en ymmärrä miksi se pitäisi puhaltaa jos se kerran on sinkkiä, eihän sätkän alusta yleensä niin likanen ole ettei sitä saa kunnon painepesurilla pestyä. Jos jossain huoltsikalla on kuumapesuri ja siinä valmiiksi liotusaineet niin pese niillä käytä sientä tai jotain millä saat tarkenpaan . Mutta kyllä täällä kohta muutkin sanovat mielipiteensä, oota vaan. Tämäkin on oma mielipiteeni.Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130362

    Kyllä minä olen vieläkin sitä mieltä ettei turboputkella tai pelkällä ilman korinalla ole mitään virkaa. Yleensä moni nuori etenkin meinaa että kyllä kulkee ja kiihtyy kun ilma korisee kaasarissa. Minäkin olen siitä varma että isolla kierroksilla bensa löyhkää, kyllä se räkii väkisin ylöspäinkin, mutta jos joku uskoo että bensaa palaa tolleen vähemmän niin hyvä se sitten on, ei muuta kuin bensanpihistys kisaan niin muut jäävät suut ammolleen. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130402

    TERE! Ihanaa että täällä on vielä porukkaa en ole nähdyt sätkäläisiä moneen päivään että johan tässä ikävä tulee. Mitä tohon massaukseen tulee minä käytin sätkän oikein suojaamossa missä oli kamerat ja pelit, porattiin alustaakin monta reikää lisää kun ei kuulemma joka nurkkaan muuten pääse, en osaa sanoa mitä seos oli väitti olevan jotain Dinirolia, tai sen tyylistä kyllä mustaa oli. Kysyin öljyseoksista mutta moni öljy sisältää rikkiä ja muuta rojua ei suositellut. Eikö pellavaöljy ole itsestään syttyvää jos joutuu vaikka trasseliin, ainakin minä olen sellaista lukenut. Terva, viina ovat kyllä hyvä yhdistelmä mutta kyllä minun autosta terva saa pysyä kaukana, mutta ei pahaa tee vaikka takapaksissa olisi pari lantinki putikkaa.(Automaalarille). Se voi hitsaria juoksuttaa kun terva syttyy ei sammu ihan ilmallakaan. Viimiseksi sanoisin jos halutaan pitää sätkät kunnossa niin viedään sellaseen paikkaan missä osataan, sillä monta kertaa jää moni kohta ilman massaa kun ite turataan, vaikka saahan alustan päältäpäin näyttämään että kyllä on hyvä peli vaikka sisältä voi olla täysin ruosteessa. Vesa

    vastauksena käyttäjälle: Maalimerkeistä? #130435

    Sinun ekaksi pitäisi tietää vanha maalisi. Automaali ei meina pysyä tai päinvastoin pellissä kiinni vaan lohkeaa iosoina paloina pois. Mitä minä muistan Sadolux jaMiranol oli aikoinaan 80luvun maaleja juuri kun ne oli halpoja, siihen aikaan automaalit maksoivat tuplaten niihin verraten, että melkein joka toinen vanha auto maalattiin niillä. Inerta on erittäin hyvä maali myös tinneripohjainen alustaan käy varmasti, mutta muista älä maalaa missään tuulettamossa paikassa koska siitä irtoaa myrkkyä, ja yleensä käytä hyviä suojia. Mutta vieläkin minä kävisin kysymässä alanammattilaiselta, koska täälläpäin maalari ei suostunut edes puhumaan Miranoolista tai Sadolukxista, vaan nauraa hörötti mulle ja kysyi onko autosi puusta tehty kun pitää huonoimmat maalit valita.Vesa

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 612)