Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Täytyy sanoa että kyllä saatte hirmuisesti sätkänne liikkumaan, minä itse aikoinani laitoin isommat männät, venttiilit sekä laskin kansia kun nokka oli 297astetta. Männät sahattiin tapin alta poikki sekä sorvattiin muutenkin vielä kevyemmäksi. Vauhtipyörä ei ollut kuin 1790grammaa kierrokset saatiin noin 10-11tuhanteen. Kiihtyvyyttä saatiin tosipaljon , sekä kulkua välitystä vaihtamalla, mutta ei tollasia nopeuksia mitä joku väittää. Kaasutin oli Delorton32 joka oli sijoitettu aivan konepellin ylälaitaan, ne oli kumiputkilla jatkettu kun rauta jääty imuntakia. Pakosarja oli tehty wolkkarin tehoputkesta ei paljoa ahistellut. Jouduttiin lisäämään myös painetta koneeseen, pieni kuivasumppu öljyn takia. Tosin mulla oli isot pyörät ja vanteet mutta silti se meni aika mukavasti. Akaille miksi laitat painavamman vauhtipyörän tee toisin päin niin eiköhän vääntö lisäänny, kun eihän nämä mitään traktoreita ole. Vesa
En ole ketään tyrmäämässäkään vaan kuten sanoin että ihmettelen vaan, mutta tohon pienellä laitolla saa vääntöä, niin eiköhän se ollut sultakin huuli koska etenkin jos laittaa sätkän vääntämään se vaatii jo melkoista panostamista. Eikä sätkää minun muistaakseni ole tarkoitettukaan kovalle kuormalle, sitä varten on isommat citikat tehty. Minulla on -71 sätkä missä on tällä hetkellä kutonen(periaatteessa sekin liian iso kone siihen, koska paperissa lukee 2cv4), mutta annoin vähän periksi, mutta nykyisillä ajoillla nelkkukin riittäisi. Sähköpuolella annan kyllä periksi ja myönnän olleeni väärässä kun näin maakaasu Penan tiinassa olleen 123, ja näytti hyvältä, luultavasti tilaan talvella sellasen itellenikin, sitä en tiedä sotkeeko nykybensa laitetta. No nyt saat sinä vuorostasi kirjoitella, minun yksisormi tekniikka on melko aikaa vievää. Vesa
Tuleeko siihen nyt uusi alusta kun kirjotat että seuraavan alustan vaihdossa tulee uudet pellit? Miksi tiinaan pitää laittaa superin alusta eikö tavallista löydy sinkittynä, ja voithan teettää jossain peltifirmassa nytkin aivan uuden alustan teet sen vaikka parimillisestä niin eiköhän kestä ellet aivan kirkkaalla pellillä aja, laitata samassa paikassa uudet jousetkin niin ei tartte heti koria ruveta repimään. Mielipide. Vesa
Kiitos jo kovasti tiedoista, mutta sain luvan antaa hälle suoraan numeron, tiinakuskit hän kelpuuttaa myös sen näkösen ajokin 0400558498 Hannu Nuuttila Valkeala 🙄 🙁
Vielä sulle pieni jippo jos et ole ennen kuullut, sinulla jos on starttimoottori irti etkä tiedä onko siinä potkua vai ei, niin yksi hyvä keino on kokeilla. Laitat startin ruustukkiin kiinni, vedät piuhat akusta ja laitat startin pyörimään, sitten otat kakkosnelkun ja laitat sen pöydän ja startin väliin, sitten vaan vedät täysillä startinrattaaseen jos siinä on normaali potku niin se syö itsensä lankkuun että savu senkun pölyää. Sitä ei kokeilla kuin hetki mutta kyllä tolla keinolla näkee onko se kunnossa. Mutta jos et ole ikinä starttia rassanut niin älä nytkään, sillä sätkissä on muutamia tosi kinkkisiä startteja, vie ennemmin se alan ammattilaiselle pääset varmasti helpommalla ehkä myös halvemmalla. Vesa 😆 🙄
Mitenkä h-4poltin asennetaan tavallisen kantaan kun se minulla oli pyöreä, vastaavasti halogeenissä on aivan erinlainen. Eikö valo sojota mihin sattuu jos sen tumppaa tavallisen paikalle, niin minä olen ainakin luullut. Vesa
Täytyy myöntää että kovia naamoja olette kun noin paljon meinaatte pyörittää, kyllä luulisi jäävän rattiin jo sormista nahat. Vitsi. Se on hyvä jos itse pystyy hitsaamaan siinä olen samaa mieltä että kokopelti uusiksi eikä mitään paloja, millä aineella hitsaat sinkkipellit onko miginlanka sinkille vai tavalliselle pellille tarkoitettu? Jos sinkkiä hitsaa niin pitää muistaa hyvä tuuletus mielummin imuri sillä siitä irtoaa kovat myrkyt kun sitä hitsataan, niin ei tarvi oksennella perstäpäin. Vesa
Kyllä minusta pyöreät valot hakkaa mennen tullen nelikulmaiset on auto mikä tahansa, ajan avolavalla talvet siinä on myös neliskulmaiset niin kyllä ovat huonot vaikka vaihdoin uudet umpiot sekä erikoiskirkkaat halogeenit. Saman ovat sanoneet useat muut sillä minusta pyöreä muoto antaa paremman valon jos on samanlaiset polttimot kyseessä. Vesa
Kyllä minä ainakin säästäisin sätkää ja ajelisin jollain muulla vehkeellä talvet, sitä ihmettelen jos olet todella noin paljon pyörittänyt ettei se aikaisemmin ole rupsahtunut, onko alusta oma vai vaihdettu. Minulla on 71 sätkä niin ajoin sillä muutamia talvia niin kyllä sain ostaa alustat sekä rakentaa koko auton uudestaan, siksi päätin antaa sätkäpojan huilata talvet kerran muullakin pääsee. Vesa
Minulla on ollut halogeenivalot jo vuosia aivan omilla johdoilla sekä ilman mitään uusia releitä, sikakirkkaasti palavat eikä katkasija ole lämmennyt sen enempää kuin kuskikaan. Sätkän pyöreä lammuiset valot hakkaavat monta monta muuta vehettä. Siksi minä olen aina vastaan kun pitää laittaa uusia vempeleitä olen nähdyt useita mitä hurjenpia virityksiä, jos joku haluaa laittaa niin kannattaa kysyä alan autosähkäriltä onko siinä laitossa mitään järkeä sillä usein tulee sutta( palaneita sätkiä on paljon juuri niinsanottujen uusien johdotuksien takia).Mutta tämä on minun mielipiteeni, toiset saavat laitella jos haluavat vaikka kyllä valot pelaa ilman Bilteman releitäkin. Vesa
Katos pirullessas puristukset mitä ne sanoo, ei itte mitään tähän vaivaan ehkä auta mutta etpä häviäkään siinä mitään. Minkä merkkiset tulpat ostit, minusta tulpillakin on isoasia käyntiin lähtöön monta kertaa vääränmerkkiset tai muuten vääränlaiset vaikeuttavat tosipaljon tulille lähtöön. Johan tässä höpötin ei muuta kuin rutosti onnea. Vesa
Tere, et ole hiiskunut sanaakaan saitko sätkäsi pelaamaan, jos tuli kuntoon niin mikä sitä riivasi? Ei muuta kuin kovaa ajoa. Vesa
Kokeile onko kaasarin pultit tiukalla usein ovat monessa löystyneet, ettei vedä ilmaa alta tai starttaa kaasupohjassa niin kauan kunnes ovat tulpat kuivat. Tai kokeile bensakeinoa niin näät onko sarjassa vikaa tai vuotaako pytty. Onko sulla suodatin letkussa jos on niin näkyykö siinä mitään erikoista tai löytyykö sulta vihreeellä merkitty bensaletku siitä ei ainakaan irtoa mitään paskaa mikä sottaisi kaasarin. Muutkin neuvokaa kyllä tietoa löytyy kohan annatte irti itsestänne, niin alkaa toisen sätkä pössiä. Vesa
Nyt härnätään taas viisaanpia, mutta kokeile suoraan ruuvimeisselillä käynnistää tai jollaan muulla rautakappaleella sillä saat ainakin heti selville onko startissa vai bentiksissä vikaa. Senkun rohkeesti vaan kokeile tulta saattaa vähän näkyä mutta tee päiväsaikaan niin ei tunnu hirveeltä yhtään . Tiedän että joku vastaa että kaikki osat saattavat mennä rikki mutta usko vaan kyllä ne kestää. Vesa 😈 😀
Sain kuulla jos on talvirenkaaksi merkitty rengas niin ei ole väliä onko kesä tai talvi niin minimi on kolme milliä. Minulla oli siitä selvää faktaa kourassa kun kaivoin tauhkat toisen näppiin. Tosin oli virkavaltaa jotka ei olleet kuulleet koko laista mutta yritän löytää tänne sivun, hakukone oli gookle en tiedä tuliko oikein mutta se oli haettu muistaakseni urasyvyys, sekä tieto löytyy uusista tielakikirjoista. Kosonen jos näkee tämän niin hänen pitäisi tietää suoraan, toivottavasti lukee tai kysykä katsastuksesta. Tuli sen verran arvokkaaksi että otan tässä juuri muutaman oluen murheeksi, eiköhän kohta tunnu että oikeestaan minä voitin. Vesa
-
JulkaisijaArtikkelit