Kirjoitetut vastaukset

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kaasarin pääakselin holkitus #158294

    Toivottavasti kysyjän ongelma on jo ratkennut, mutta kerron kuitenkin helpon tavan auttaa asiaa. Kyseinen kohta kuluu nopeasti, koska kuskin jalka pitää läpän akselin tukevasti paikoillaan tangon välityksellä, mutta moottorin pikku värähtely hieroo liukupinnat väljiksi.
    Ja näin sen tein: Aluksi piirsin läppään ja akseliin kohdistusmerkit. Läpän ruuvit irti pikku viilaulsella auttaen. Akseli ulos ja ulos pitäisi tulla myös muoviset huulitiivisteet. Tiivisteet korvataan varaosaliikkeestä ostetuilla nollarenkailla. Nollarengas pitää olla niin paksu, että asennus onnistuu hiukan väkisin. Itse käytin apuna silikonivaseliinia. Ei haittaa, vaikka jäykältä tuntuukin, ajan kanssa notkistuu. Läppä paikoilleen ensin kohdistusmerkkeihin. Valoa vasten voi silmäillä, olisiko läpälle löydettävissä parempaa asentoa kulumien suuruudesta riippuen. Ruuvit syytä lukita, ettei kone hotki niitä. Käytin kierrelukitetta. Vivut ja kaasari paikoilleen, ja tyhjäkäynti/seosruuvia säätämään. Aluksi voi kaasun palautusjousta pitää normaalia kireämpänä.

    Kolme onnistunutta korjausta olen tehnyt, joista yhden messinkiakselin kulumia täytin kovajuotteella. Ideana nollarenkaan käytössä on, että tiivistys pelaa, mutta samalla syntyy laakerointi! Kestävyyskin ollut hyvä. Polttoaineen kestävä nollarengas tietysti pitää olla. Kukapa korjaa sen neljännen ❓

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)