Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Oliskohan kellään “vedenpitävää” vinkkiä miten tuon alumiinikannen pinnapultit sais tiiviiksi ettei lentäisi pakkasneste ulos?? Locktite vihreä kierrelukite ei näköjään pidä.
Pinnapulttejahan ei voi kovin paljon kiristää koska tuo seinämä on tosi ohut jossa reiät/kierteet… onkos tähän vaivaan keksitty parempaa sarjan kiinnitys tapaa tms??
Jokin tosi järkevä suunnittelija Ranskassa kun on suunnitellut pinnapultit meneväksi vesitilaan ja n.8mm seinämässä kierteet …*tana.
Vivut linjassa. Kitooos.
Ok. 7 ja 10 riittäisi.
mulla jotain dieselin vipuja/tankoja …niistä loput soveltaen.Nyt on HY+iD yhdistetty…naitettu…yhteen ja hienosti kehrää sekä kaasupolkimen herkkyys on huomattavasti kohentunut. Kunhan tiet sulaa niin pääsee kokeilemaan oikein tienpäälle.
Tuntui tuota “luppoaikaa” olevan niin kätevöin vielä ilmastoinnin tuollaisesta siirrettävästä ilmastointi/lämmitys laitteesta…ei tarvi sitten helteellä hikoilla 😆Ilmastointilaite poistettujen kaasupullo kaapin sisään.
Aikani kuluksi sitten vielä tiskipöytä piti uusia 😉
Noniiin…
Rojekti edennyt aimo loikkauksen.
Vesikierron muutospalat asennettu ja Moottori paikoillaan.
Sähköjen muutostyöt vielä vaiheessa.
Laitoin 2nop. jäähd.puhaltimen ja luovuin mekaanisesta moot.lämpömittarista.Kuvamateriaalia lisää:
http://aijaa.com/al78418″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nyt on valmiina HY:hyn vesikierron takimmainen (entinen kannenetupää)
muutos”pala” tuohon iD:n kanteen.
Etummainen…vesipumpun ja kannen väliin oleva vielä koneistamossa.lisää kuvia—>
http://aijaa.com/al74813″ onclick=”window.open(this.href);return false;…niin tuo ylävesiletkunlähtö pitää siirtää siksi että
sopii alkuperäinen moottorin koppa paikoilleen…@vou930 wrote:
Jep jep…rojekti etenee pikku hiljaa.
Ensilumi kun satoi (6tuntia/11cm) ja käväisin Hondalla ojanpientareella….kesärenkailla.
Jouduin sitten peltitöihin …vaihteeksi.
Mutta taas jatkuu Kamina rojekti…
Alakerta on jo nipussa ja “moottorijigissä” kiinni.(varaosa-auton etupää)
Laitan iD:n kannen “pikku” muutoksin 🙂
Pelti pakosarja teko menossa.
Vesikierron alumiiniset muutospalat koneistamossa (kuvat tulee tänne joo)Kuvamateriaalia tulee kunhan kerkiän…..
Ojassa…….
Jep jep…rojekti etenee pikku hiljaa.
Ensilumi kun satoi (6tuntia/11cm) ja käväisin Hondalla ojanpientareella….kesärenkailla.
Jouduin sitten peltitöihin …vaihteeksi.
Mutta taas jatkuu Kamina rojekti…
Alakerta on jo nipussa ja “moottorijigissä” kiinni.(varaosa-auton etupää)
Laitan iD:n kannen “pikku” muutoksin 🙂
Pelti pakosarja teko menossa.
Vesikierron alumiiniset muutospalat koneistamossa (kuvat tulee tänne joo)Kuvamateriaalia tulee kunhan kerkiän…..
Kiitos vaan vinkistä mutta mulla on Bensa Kaminan varaosakirjat jo paperiversiona.
Ajettuani noin 600km… “vertaileva lohkotutkimukseni” ei valaissut asiaa yhtään.
Joten ratkaisin “ongelman” ottamalla kyytiin
1kpl HY:n 1961 ja 1kpl iD 197? (nokka-aks. takapäässä rihloitus?) moottoreita.Ajatuksena on tehdä ikioma versio HiYD jossa yhdistyy HY ja iD….
saasnähdä mitä tulee tallista ulos muutaman kk kuluttua 🙄SUURKIITOKSET vielä materiaaleista
Mustahattuiselle miehelle+kaverillesi “Caminan takaa” sekä
Kaustisten iD miehelle.Kuvassa Hy ja iD moottorit tallinlattialla…vielä erikseen 😉
http://www.aijaa.com/mrocess.php?X-Progress-ID=c2fe6fd742a4eee8da3b842900203f68″ onclick=”window.open(this.href);return false;
näyttää juuri sellaiselta kun oon hakenu… 😀
mun koneessa lähtee ylävesiletku pumpusta..on kait istutettu jonkun muun pumppu mutta toimii.Olisiko vielä saatavilla Navigaattorille syötettävää tietoa….
olen lauantai iltapäivällä klo15 jälk Raahen suunnalla.
jos sinne voi mennä lauantai iltapäivällä?
eikä tarvi koiria tai muita lihansyöjiä esim. metsästäviä naapureita pelätä 🙄
kun isäntä ei näemmä ole itse paikalla vai tuletko sinä Elevar? -
JulkaisijaArtikkelit