Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ostettu! 2cv6 Tuulettimen siiven pohja ja imupakosarja #262655

    Tuossa pikku videopätkä sorvissa pyörittäen

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #262388

    Tänään askartelin parkkipaikalla vähän aikaa sätkän parissa. Vaihoin oikean puolen etuiskarin uuteen. Vanha oli vielä käsin kokeillen kunnossa yksi tukivarren päätylaipan kiinnityspulteista oli löysällä. Samalla kiristin raidetangon pään ja käytin etujarrupalat irti. Olivat kaikki hieman lasittuneita, joten hioin jokaissesta pintaa vähän rikki. Asvaltille vaan hiomapaperi ja vähän jarrukliineriä ja hetken pyörittelyä. Tuli hyvät. Sitten vielä kasatessa molemmille puolille yksi öljyä saanut jarrupala ja pieni koeajo. Ei puoltanut jarruttaessa. Ja eikun auto nippuun ja konttorille. Meni noin 5 minuuttia ja puhtaat paperit matkaan.

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #262002

    Satulat tuli myös uudet kun koko jarrujärjestelmä vaihtui 1-piirisestä rumpujarrullisesta dot järjestelmästä 2-piiriseksi lhm järjestelmäksi levyjarruilla. Putsailin kyllä oikean puolen levyn ja palat jarrukliinerillä. Ajattelin että käytän molemmin puolin jarrupalat irti ja liikuttelen jarrusatuloiden mäntiä. Jospa se pienellä jarrusatulajumpalla ja palojen putsaamisella tasapainottuisi.

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #261998

    Kyseessä siis levyjarrut edessä ja 2-piirinen lhm järjestelmä. Pari vuotta sitten laitettu kaikki jarruosat uusiksi.
    Käsijarru ottaa tasaisesti ja vähintään riittävällä voimalla. Sen säätelin kohdalleen ennen katsastusta.
    Oiskohan syy siinä, että moottorista on vuotanut öljyä oikealta puolelta ja sitä on roiskunut ajoviiman aiheuttamana jarrulevylle ja palat myös saaneet osansa öljystä.

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #261954

    Tänään kävin näyttämässä sätkää katsastuskonttorilla. Eipä se menny ihan niinku olin ajatellu.
    Oikean puolen etuiskari menee vaihtoon. Ja samalta puolelta raidetangon pää täytyy kiristellä. Lisäksi vielä etujarruissa liikaa eroa. Täytynee käyttää palat irti ja pyyhkästä hiomapaperilla tasasen alustan päällä hieman pintoja auki. Jarrut ajattelin myös ilmata. Jospa se noilla hoidoilla kelpaisi.

    Toki näin jälkeenpäin ajateltuna olis varmaan kannattanu viime kesänä vaihtaa molemmat etuiskarit kerralla,kun vuosi sitten oli toinen iskari tiensä päässä.
    Liekkö rasvat hakeneet paikkansa raidetangon päässä, kun edellisessä katsastuksessa oli toinen puoli löysä. Noin vuosi sitten käytin hammastangon irti ja vaihdoin kuluvat osat sinne uusiin ja samalla raidetangon päihin uudet sisuskalut ja rasvat.

    vastauksena käyttäjälle: vetoakseli #258335

    Veroniveliin oon käyttänyt vain semmosta rasvaa joka sisältää molybdeenisulfidia.. Eli MoS II lisäaine.. On ehottomasti paras rasva murrosnivelille.

    vastauksena käyttäjälle: Onko Turboputkesta oikeesti tehohyötyjä 2cv6? #253571

    Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.kuvassa näkyy jotenkin ite tekemäni turboputki.. Suoraan edestäpäin katottuna putki lähtee lähes vaakatasossa tuuletinkotelosta

    vastauksena käyttäjälle: Onko Turboputkesta oikeesti tehohyötyjä 2cv6? #253570

    Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.

    vastauksena käyttäjälle: Ostettu: 2cv6 Käsijarruosia #226436

    Osat löytyneet. Tarve ohi toistaiseksi. Kiitokset tarjouksista ja hyvää kevään jatkoa.

    T. Ville

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 Rungon vaihto #226081

    Yksi kysymys tuli mieleen. Kun aion laittaa 2-piirisen jarrupääsylinterin, niin kumpi on oikean pituinen tanko jarrupolkimen ja pääsylinterin väliin. 105mm vai 88mm?
    Ainakin burtonilla näyttäis olevan kahta eri pituista

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 Rungon vaihto #222877

    Vielä en oo ehtinyt runkoa saati muita hilppeitä hankkimaan. Ajattelin hankkia oheisesta linkistä näkyvän rungon. Jospa se seuraavat 40 vuotta kestäisi.
    Runko

    Juuri nyt en muista miten omassa kutosessa on käsijarrun vivustot. Rumpujarruilla kuitenkin on. Muistaakseni kuitenkin on vaihteiston alapuolella rungon poikittaisen palkin takapuolella siipimutterit käsijarruvaijereiden kireyden säätöä varten kummallakin puolella vaihdelaatikkoa.

    vastauksena käyttäjälle: MYYDÄÄN 2cv.n taakkateline #175090

    Laitoin yv.tä

    vastauksena käyttäjälle: Kanttinen H4-ajovaloumpio 2cv6 #173484

    Vielä olisi hakusessa kanttinen H4-umpio, mielellään peltikoppaan

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 Suorakaide ajovaloumpiot 2kpl Cibie #172992

    http://www.citikka.info/gallery/Kayttajat/Willen-Citikkakuvia/2cv6/Lampun_koppa_p” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuossa kuvassa näkyy lampun kopassa umpion kiinnitys.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 Suorakaide ajovaloumpiot 2kpl Cibie #172991

    Mulla lampun kopat on peltiä.
    Umpio tulee koppaan kiinni alareunasta kahdella väkäsellä ja ylhäältä yhellä ruuvilla.

    Unohtui laittaa ilmoitukseen että hakusessa olis H4 umpiot.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 45)