Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Saa säädettyä saranoista, ei tosin kovin kätevästi. Varaudu toimenpiteeseen hyvin levänneenä, ja hätistä lapset niin kauas että eivät kuule kirosanoja.
Ilmeneekö rutinaongelma vain ykköstä päälle laittaessa? Montaa sätkää olen ajanut, yhdessäkään niistä ei ole ykkösen synkroja joko ollut alunperinkään tai enää jäljellä niin että ykköselle voisi vaihtaa kuin oikeissa autoissa. Paikalta lähtiessä käytän vaihdekepin ensin kolmosella, sen jälkeen heti ykköselle ja menee rutinoitta. Liikkeellä alasvaihto ykköselle onnistuu vain välikaasua käyttäen kuten rahtareilla ennen vanhaan.
Mulla on kulkimen otteessa maininta että 38% osista vaihdettu vuonna 1996, konttorilta kyselin muutama vuosi että mitä osia sinne on vaihdettu. Sanoi että se tieto on ollut vain paperilla jota on säilytetty muutoskatsastaneen katsastuskonttorin hyllyssä 10 vuotta ja sitten hävitetty. Eli mistään ei saa selville mitä vaihdettu, eli kun alkuperäisen kaltaisiin vaihdettu niin sama kuin ei olisi vaihdettu mitään, mutta prosenttilukema otteessa säilyy. Eli käytännössä vain erilaiseksi vaihdetut osat vaikuttaa prosentteihin, ne voidaan silmällä arvioida vaikka joka katsastuksessa uudestaan. Periaatteessa samanlaiset uudet osatkin pitäisi ilmoittaa muutosprosentteihin aina kun lokasuojan vaihdet rutun tai ruosteeen jälkeen, mutta eipä kukaan tee niin.
Kaasuvipu otettiin vanhasta 1-kurkkusesta solexista. Ei tarvi tehä suunnanvaihtajaa kaasupolkimen ja kaasarin väliin.
Kaksikurkkuinen on sen verran jäykempi kaasutella, että todennäköisesti kaasutango pullahtaa keskeltä mutkalle. Ja sitten minäkin rakensin suunnanvaihtajan.
Paljon tuurista kiinni koska tarpeeksi monta pientä kiveä tai yksi iso osuu kupariin niin että sattuu. Ropellihan niitä heittelee sinne isolta alalta.
Voi myös antaa apuvirtaa toisesta akusta, ajaa saman asian kuin Matti laturi. Tosin naapurilla ei välttämättä ole 6V akkua mistä antaa.
Miksi foorumisoftaa muuten pitää päivittää vähän väliä, jos viestit tulee ja menee niin kuin kuuluu? Siis jos vikaa ei kerran ole.
Edit: tämän viestin lähetys kesti 18 sekuntia Lähetä-napin painalluksesta. Maailman hitainta tietotekniikkaa.
Onko varma että ääni tulee kitkaiskarista? Jousipöntön narina on yleisempi murhe.
Liekö tuuria vai taitoa, onnistuin keskittämään sekä sätkän että oikean auton kytkimet ihan sormella, ja sen jälkeen yksin nostin lootan koneeseen kiinni.
“Lumi häiritsee liikennettä vielä tänään” – otsikoi Yle.fi tänään asiaan kuuluvalla kuvalla tehostettuna.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_727,f_auto,fl_lossy,q_auto/13-3-10620715.jpgEdit: Näköjään hävinnyt nappulat joilla kuvalinkin saisi liitettyä viestiin.
Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Sätkässä on onneksi niin vähän sähkölaitteita, että johtosarjan pystyy tekemään ihan omasta päästäkin ilman kaaviota. Vetää vaan piuhaa akulta sulakkeen ja katkaisijan kautta sähkölaitteelle.
Kehitys kehittyy. Kun tuota ei vielä ollut, joku edellinen on kulkimessani korjannut ongelman laittamalla ruuvin koko oven läpi, ja mutterin sisäpuolelle. Toimii vaikka ei ole kaunis.
Neliveto-sähkösätkä.
No sieltä se ongelma ratkesi. Ei kirjanmerkkiin vaan rivihistoriaan oli jäänyt pyörimään https://www.2cv.fi/keskustelut/. Punainen Not Secure -varoituskin näkyi välillä.
-
JulkaisijaArtikkelit