Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 452)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Berlingo HDi 115 XTR vs. e-HDi 92 Edition BMP6 Automaatti #173739

    Minäkin ottaisin BMP:llä. Vaihtaa ihan mukavasti mutta ei ole ole kyllä hätäisen miehen auto (ei kai 92-hevosvoimainen Berlingo ole muutenkaan?). Risteys- ja ohitustilanteissakaan se ei juuri emmi jos kuljettaja vaan ei yllätä vaihteistoa. Eli risteyksessä kannattaa painaa kaasua jos sekuntia ennen kuin meinaa lähteä niin kyllä lähtee. Ihan sama kuin manuaalin kanssakin tulee tehtyä.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane superin rungolla #173623

    Vanhat joskus tehdyt muutosprosenttimerkinnät rekisteriotteessa ei käytännössä välttämättä tarkoita mitään. Mun yhden kulkimen otteessa lukee että osia on vaihdettu xx prosenttia ja päivämäärä koska tehty, ei kuitenkaan mitään mainintaan mitä osia. Selvitin että mitä se käytännössä tarkoittaa, sanoivat että tapahtuneesta on sen verran aikaa että Trafin tietojärjestelmä on siinä välissä vaihdettu eikä vanhasta kaikki tieto siirtynyt uuteen. Eikä vanhoja papereita enää ole missään arkistossa. Eli käytännössä sama kuin ei olisi korinvaihtoa koskaan tehtykään.

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173712

    Ei kaksipiirijarrujärjestelmä ole mikään viritelmä vaan turvallisuuden kannalta niin hyödyllinen asia että se on ollut kaikissa autoissa pakollinen jo muutaman vuosikymmenen. Sen tarvetta ei äiti tai mummokaan huomaa niin kauan kun ei satu jarruputki hajoamaan. Mutta sitten kun hajoaa niin se on kullan arvoinen ennen kuin ehtii käsijarruvivulle kättä viedäkään.

    Levyjarrut on tietysti rumpuja tehokkaammat, mutta tulee rummuillakin tunnetusti toimeen. DOT-kaksipiiripääsylinteri kuullostaa järkevältä vaihtoehdolta.

    Jos joku urhea varoituksista huolimatta sekoittaa samaan jarrujärjestelmään DOT ja LHM-osia, niin kaikki tiivisteet uusiksi ja erittäin huolellinen huuhtelu systeemille ennen täyttöä. LHM:ää DOT:issa vai päinvastoin turvottaa tiivisteet pilalle.

    vastauksena käyttäjälle: Ajoneuvotilastoja. #173653

    Autoja rekisteröitäessä edelleenkin on käytäntö että virkailija näpyttelee ajoneuvon tiedot käsin koneelle tehden haluamansa painovirheet. Työpaikalle piti taannoin kilvittää 15kpl runkonumeroa vaille täsmälleen samanlaista autoa, nekin katsari joutui näpyttelemään jokaisen erikseen käsin, edes leikkaa-liima -toimintoa ei ole mahdollista käyttää sanoi hän.

    vastauksena käyttäjälle: Kiltaan liittyminen #173454

    Seuraava on sanottu suurella kunnioituksella killan nykyisiä, entisiä ja tulevia yhdistysaktiiveja ja kaiken tämän tekijöitä kohtaan:
    Sätkäkansassa(kin) on hyvin erilaisia tapoja ja mieltymyksiä harrastaa. Joillekin Möötti on vuoden tärkein tilaisuus, toinen käyttää kaikki kesäviikonloput sätkäkokoontumisissa. Kolmas reissailee yksin tai kaksin, neljäs käyttää kuljinta ihan vaan arkiseen kulkemiseen koska se on hauskempaa kuin Avensiksella. Jonkun mielestä järjestötoiminta itsessään on koko elämä, toista se ei voisi vähempää kiinnostaa.

    Kun tunnetusti kaikissa vanhojen ajoneuvojen harrastuspiireissä on pulaa nuorisosta ja uudesta verestä (ja yhdistyksen jäsenmaksuista), eikö kannattaisi tehdä liittymisen kynnys mahdollisimman matalaksi. Sitten jäsenenä nyytisten ja muun tiedotuksen houkuttelemana uusi jäsen pääsee sisään piireihin ja toimintaan, itselleen sopivalla tavalla.

    Hieman karrikoiden toinen ääripää olisi vaatimukset todistettavasta 10 vuoden sätkäilystä ennen jäseneksi hyväksyntää, vähintään 57 vuoden ikää ja pakollinen vuosittaisesta Möötissä käynti, tai saa potkut jäsenyydestä.

    vastauksena käyttäjälle: Kiltaan liittyminen #173445

    Ihan samoissa ajatuksissa Erkan kanssa. Tuolla se lomake on piirongissa odottanut operaatiota jo muutaman vuoden. Mutta kun harrastus (työmatkakulkemista lukuunottamatta) on mulla ollut täysin horroksessa niin ei ole saanut aikaiseksi tehdä paperillekaan temppuja. Jos olisi nettilomake ja suosittelutkin voisi sähköisesti suorittaa niin lisää jäseniä ja jäsenmaksurahoja tulisi varmaan muiltakin.

    vastauksena käyttäjälle: Netissä myynnissä 2014-> #172034

    Superin runko on komia, mutta tärkein eli paperit puuttuu.

    vastauksena käyttäjälle: Kaikkea matkojen varsilla sattunutta #173383

    Joskus aikanaan Seinäjoella katseltiin Provinssirock-hulinaa turvallisesti porttien ulkopuolelta sätkällä ajellen ja juhlakansaa ihmetellen. Ees-taas sinne tänne. “Tämän tien varressa hulina hiljenee, käännän ympäri tuossa tienhaarassa ja mennään takaisinpäin.” Samantien ampaisi poliisiauto perään pysäytysvalot vilkkuen, pyysi puhaltamaan ja katsoi paperit. Piti oikein kysyä että teinkö jotain väärin kun pysäytettiin niin räväkästi. “Teit u-käännöksen juuri ennen ratsiaa.” Pyysin anteeksi kun en iltahämärässä huomannut koko ratsiaa. Ajeltiin lisää ja parin tunnin päästä tein u-käännöksen toisessa paikassa, taas ampaisi poliisiauto perään. Tunnistivat kuitenkin keltaisen rättärin helposti eikä tarvinnutkaan hönkäistä uudestaan.

    Kuinka montaa muuta rättäriä poliisi on takaa-ajanut, kahdesti saman illan aikana?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 huono kulku kakkoskurkulla #173338

    Bensapumppu huonossa hapessa? Tai se ilmanputsari jos sitä raottamalla piristyi.

    vastauksena käyttäjälle: Huh hellettä… #172962

    No nyt selvisi sen keskinappiremmin tarkoitus mitä ihmettelin joskus uudessa katossa. Heitin sen menemään tarpeettomana.

    Minä avaan katon aina ihan kokonaan, puoliksi avatessa tulee ihan kamala ilmapyörre niskaan.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 bensatankin tarkistusluukku/tankin irrotus #173174

    1. Ei noin uudessa. 2. Neljällä pultilla tankin puolivälin korkeudella reunoissa suoraan ylöspäin. Samalla kun tankin irroitat vaihda koko bensaputki tankilta konehuoneeseen niin tulee ainakin kuntoon. Saattaa olla kasaankin painuneena.

    vastauksena käyttäjälle: Rättäri kiinnostaisi, miten alkuun? #173147

    Rättärillä ennenkin ajanut apulainen on hyvä olemassa, nämä kun kuuluukin tuntua aika kummalliselta ajaa mihin tahansa verrattuna, mutta pitää olla oikealla tavalla kummallinen ehjänä. Minä tutustuin rättäreihin aikanaan ns. peppu edellä puuhun menetelmällä, elämäni ensimmäistä kertaa ajoin millään Sitikalla vasta kun olin purkanut ja koonnut kulkimen. Malli “kootut teokset” (esim. 2cv4 6:n tekniikalla) on ihan käypäinen jos ei alkuperäisyyden rikkominen haittaa, mutta sitten on hyvä asiantuntijalla selvittää jo etukäteen mistä malleista osat on, muuten varaosien hankkiminen on hankalampaa.

    vastauksena käyttäjälle: VALMIS! #173071

    @BT67 wrote:

    On hieno.. sitä kuvitteellista hattua nostan ja korkealle tuon loistavan työn tekijälle…
    P.S onko tietoa mistä saisi noita kapseleita kun Hemuli tuli minulle ilman etukapseleita ja luulen että hän niitä kovasti kaipailisi 🙄

    Vaikka tuosta http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV6/Radkappen/ANR16951/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: VALMIS! #173068

    Wau!

    vastauksena käyttäjälle: Takarummun avaaminen #162435

    Franzoselta saa ihan sätkän takanapaan tarkoitettua erikoistyökalua. Harmi vaan että se ei tahdo mahtua rummun reikään kun on juuri puoli aavistusta liian paksu. 👿

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 452)