Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kolmelle vilkulle tarkoitetun releenhän saa toimimaan oikeaan tahtiin kahden vilkun kulkimessa lisäämällä sopivan vastuksen väliin. Tai jos ei osaa vastusarvoja laskea niin lisää vaikka sivuvilkun jonnekin konehuoneen puolelle piiloon. Näppärä vaihtoehto on myös ledivilkkujen kaveriksi tarkoitettu valmiiksi tuotteistettu vastus jolla voi sen kolmannen vilkunkin korvata.
Luulisi ettei korvikemerkkisten 125R15 renkaiden valmistusmäärät olisi sen suurempia mutta miksi hinta on silti olennaisesti halvempi? Vai onko ne niin kiinalaisia pienillä riistetyillä käsillä tehtyjä josta hintaero tulee? On tietysti laatuerokin mutta ei renkaan kokoonpanossa kovin suurta ero luulisi olevan. Kehitystyön Michelin teki omiinsa ja ehti kuolettaa jo ajat sitten.
Sähköpuoli nykyisestä virtalukosta saattaa olla jopa ehjäkin, mutta edellisellä omistajalla avain oli kadonnut ja “korjauksena” rattilukko teurastettu auki-asentoon ja virroille laitettu nappulat kojelautaan.
Eli oikeastaan huomioidaan myös sähkövikaisen mutta muuten toimivan virtalukon tarjoukset.
Juuri vastaavasta tapauksesta juttelin tänään katsastusmiehen kanssa. Sanoi että onnistuu kyllä vaihtaa vaikka 30-luvun kori uudemmalle alustalle. Mutta silloin koriin liittyvät turvavarusteet pitää olla sen alustan vuosimallin vaatimusten mukaan. Valmiin vekottimen Suomeen rekisteröinnissä voi sitten olla enemmän haasteita.
Joskus Suomessa tapasin harrastajan joka oli laittanut iskarit vastaavaan kohtaan molemmille akseleille. Ei uskonut iskarin orggispaikan hyvyyteen.
Toivottavasti mobiiliversio tulee sellainen että se automaattisesti tunnistaa mobiililaitteen toisin kuin jotkut phpbb:lle tehdyt mobiiliteemat jotka on sitten kamalia oikealla tietokoneella. Ja toisaalta niinkin että mobiililaitteella olisi mahdollisuus käyttää “isoa versiotakin” kun monella mobiililaitteella se on erittäin mahdollista.
Kyllä, ei, sininen ja OSTETTU.
..Ja sitten mobiililaitteen ruudulle ei mahtuisi näkyviin rullailematta mitään muuta kuin sitä avatarta. Ääni pienelle avatarille.
@Savitaipale wrote:
Ei puutu. Kyllä mää oon osannut sitä img nappiakin joka kerta painaa, mut ei vaan pelaa. URLi tägeillä onnistuu.
https://www.dropbox.com/s/dw8lpej2jy7nrtg/citroen-dyane-4681683_b_d39cc2a09fedc0c0.jpgTuon kun klikkaa auki niin kuvan ympärillä näkyy Dropboxin sivun palkkeja ja kehyksiä ja ties mitä nappuloita. Jotta näkyisi foorumilla kuvana niin osoite pitää olla sellainen jolla näkyy ihan vain pelkkä kuva eikä mitään muuta. Jostain syystä kuvapalvelut usein tekevät sellaisen osoitteen esiin kaivamisesta vaikeampaa kuin tarvitsisi.
Ehdotan taas systeemiä jossa auton käyttömaksut ja vakuutukset on kortissa, ja maksut&vakuutukset voimassa siinä ajoneuvossa jossa se kortti kulloinkin on mukana. Olkoon maksut talouden kalleimman ajoneuvon mukaan. Harrastaja voisi sujuvasti aamulla miettiä aamulla ajeleeko töihin sätkällä vai kovakattoisella. Molemmilla en kuitenkaan voi ajaa yhtä aikaa kun minua on vain yksi. Kahden kuljettajan ja kolmen ajoneuvon talous voisi sitten hankkia kaksi korttia että molemmat voi ajella yhtä aikaakin. Ajatus perustuu siihen että omassa pihassa tai tallissa oleva ajoneuvo ei saastuta eikä kuormita luontoa tai yhteiskuntaa millään tavalla, vain ajossa olevaa olisi järkevää laskuttaa. Ja toisaalta siihen että nykyinenkin liikennekäytöstäpoistosysteemi on varsin kankea ja käytännössä tulee pidettyä ylimääräisiä autoja veroissa ja vakuutuksissa vaikka vain yhdellä per kuljettaja pystyy ajamaan kerrallaan.
Parkanolaisista putkista ei ole kokemusta mutta ihan kukkua että alkuperäinen aina sopisi. Ikinä en ole niin väärän muotoista pakoputkea nähnytkään kuin tuo nykyinen orggispoikittaispönttö. Kutosen pönttö se ilmeiselvästi kuitenkin on kun “sarvet” on samalla leveydellä kuin lämmönvaihtimista tuleva savukin. Se onkin ainoa kohdallaan oleva mitta.
Oikein, kuuluuhan ajoneuvon olla määräykset täyttävässä kunnossa katsastusten välilläkin. Myös katsastukseen ajaessa.
Säädä siellä katsastuskonttorilla kun kerran on hyvät mittauslaitteet. Nätisti kun kysyy niin aina on saanut säädellä seosta ja valoja konttorin mittareita vasten. Joku katsari sanoi että lain mukaan he saavat lainata työkaluja ja antaa ohjeitakin mutta varsinainen säätötyö pitää tehdä asiakkaan käsin.
Vaikka vaihteistossa kylmää hohkaavaa pintaa onkin paljon niin ei sinne seinille kondensoidu vettä jos vaihteiston sisään ei se vesi sinne jostain ensin mene. Alumiinivalun läpi se ei ainakaan mene. Jostain raosta se hieman huohottaa lämpötilojen vaihdellessa mutta niin pieniä määriä ettei sitä kauttakaan paljoa vettä sisään kulkeudu. Mutta jos litra öljyä maksaa kympin tai kaksikymppiä niin miksipä sitä ei vaihtaisi samalla kun moottoriöljyn vaihtaa.
Minkä korimallin kulkimilla kärkitulokset saatiin? Perussätkä ei liene ainakaan kaikista aerodynaamisin. Saapa nähdä jos ensi vuonna pääsisin mukaan kisaamaan.
-
JulkaisijaArtikkelit