Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos käyttää valmiiksi tuotteistettua kosteudenpoistajaa niin suolavesitulvasta ei ole pelkoa kun suolapussukasta loppuu suola ennen vesiastian täyttymistä. Esim. Biltemassa myydään sellaisia toimivaksi todettuja. Tarkkana saa olla siitä ettei pömpeli pääse kaatumaan yhtään mistään syystä.
Erään talven kulkimeni vietti päijät-hämäläisessä maatilan konehallissa Massikan kaverina. Siellä joku eläin kävi takakontissa silppuamassa harmaan muovikankaisen autopeitteen. Sisustusta ei oltu syöty eikä yhtään papanaa paikalla. 😯
Joissain Fordeissa ja Opeleissa oli ainakin yhtä pitkään viisinumeroisia matkamittareita. Ehkä etelän vetelät paalasi autonsa aiemmin kuin suomalaiset.
Pidäthän kaasupolkimen pohjaan painettuna (ei saa ainakaan pumppailla) starttauksen ajan?
Kyllä samaa ilmiötä näkyy täälläkin päin. Tänään moottoritiellä ohitin sätkällä kahdeksaakymppiä matelevaa henkilöautoletkaa, yhden vanhemman ooppelin kuljettajalla sitten käpy paloi ja sen oli pakko päästä sätkästä ohi ilmeisesti tehoa lisäävä pörisevä pakoputki huutaen. Ennakointi ja omista oikeuksista joustaminen on sätkäillessä (ja muutenkin) ihan konkreettisesti terveellistä. Ei se kolari yhtään vähempää satu vaikka olisikin itse oikeassa.
@Jasu wrote:
Ja se mitä tällä yritän sanoa, on että saa tänne muutkin tarinaa suoltaa kuin aktiivisimmat. Keskustelutkin olisivat hieman monipuolisempia kuin “pikkujoukon” kesken… 🙄
Eikä haittaa vaikka kirjoitustaito ei sulavaa olisikaan. Usein parasta sätkäosaamista ja muuta tarinaa on niillä jotka oli nuoria silloin kun sätkäkin oli nuori.
Nyt kun sanoit niin mun Waltteriinhan on joku aiempi peltisepittänyt eturungon joka on juuri sen tuuman liian lyhyt eli moottori+vaihteisto paketti on tuuman liian takana. Joka saattaa vaihteen vaihtamistakin haitata juuri sen verran mitä pieni asentovirhe vaakasuuntaan liikkuvassa vaihdekepissä tekee. Joskus kun iso inspiraatio iskee siirrän rungon etupalkkia vähän edemmäs. Voidaan olettaa että vaihdevivusto onkin oikea.
Ilmankos mulla menee nelosta ja ykköstä-pakkia hakiessa vaihdevipu vähän huonosti tarpeeksi “sivuun”. Vapaan merkki kun on about tuuman päässä suojaputken reunasta vapaa-asennossa. Toisaalta vaihdekepin kuljettajan puoleinen pää on mukavasti lähellä käyttäjää. Onkos vaihdekeppejäkin (vaakasuuntaan liikkuva osa) montaa eri mittaista? Välipalikoita on ainakin eri mittaisia olemassa.
Dyane on halvempi kuin 2cv ja neloskone on halvempi kuin kutoskone.
Minä viritin älypuhelimeeni urheilijoille tarkoitetun nopeuden ja muun tiedon keruuseen sopivan ohjelman, nopeusmittarin tarkistusta varten. Mitään ei maksanut ja hyvin toimii, saa tallennettua ja nettiin siirrettyäkin sydämen sykettä myöten kaiken tiedon. Piti vaan osata säätää satelliittiyhteyden herkkyys ja häiriösuodatus nopean urheilulajin asentoon että mittaus pysyi sätkän huiman kiihtyvyyden mukana.
On se ALV yksityisen myymässäkin tavarassa sisällä, sitä ei vaan voi silloin erotella. Yrityksellä alvia tulee ja alvia menee ilman että se alvi oikeastaan koskaan on yrityksen omaa rahaa, sitä vaan kerätään verottajalle ostetun ja myydyn arvon erotuksesta.
Onhan se ALV myyjäfirman maksettava niin kuin kaikista muistakin myytävistä tuotteista ja useimmista palveluista. Mutta kuluttajalle pitäisi ilmoittaa hinta ALV sisältäen eikä noin.
Mä laitan paikalla ollessa ykkösen ja pakin päälle aina kakkosen kautta, ei rutise. Ja kulkimen liikkuessa ykkönen päälle välikaasua käyttäen. Kytkimen kaksoispoljenta ja kaasua siihen väliin tulee niin automaattisesti ettei huomaakaan kun siihen on kerran oppinut (isompien täysin synkronoimatomien vaihteistojen kanssa oli pakko opetella).
Tekikö ne tuohon puhallinkoteloa ollenkaan vai luotetaanko vastatuulen jäähdyttävään voimaan?
Tuo Franzosen myymä monitoimihylsy tuntui loistavalta idealta ja semmoisen viime vuonna ostinkin. Harmi vaan että ainakin tuo mun yksilö on muutaman kymmenyksen pienempi kooltaan kuin napamutteri. Tarpeeksi paljon kun löi niin sen sai mutterin ympärille sen verran että sai väännettyä auki ja kiinni. Lujaa laatua tuntui kyllä olevan kun väkivallasta huolimatta hylsyyn ei tullut naarmuakaan.
Kai tässä ketjussa voi kysyä rumpukäsijarrukysymyksenkin. Säätelin käsijarruvaijereista löysiä vähemmäksi, toimenpiteen jälkeen huomasin että samallahan lähti löysiä jarrupolkimestakin kenkien lepoasennon tullessa lähemmäs rumpua. Melkein kahden polkaisun jarruista tuli tosi helposti ottavat. Tiedän että kuuluisi epäkeskoista säätää kengät lähelle, mutta kun noin helposti ja hyvä tuli niin ei yhtään huvittaisi edes kokeilla ahtaassa paikassa olevia eturumpujen epäkeskojen säätöjä. Vai onko tässä joku ansa vielä jota en huomaa?
-
JulkaisijaArtikkelit