Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 452)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Nyytiset 2/2013 #168355

    Ehdotan että itse kukin voisi hyvän foorumijutun (teknisen tai muuten opettavaisen/viihdyttävän/tms) nähtyään vinkata keskustelun päähenkilölle “tuo oli hyvä kertomus, viilaisitko ja lähettäisit sen Nyytisiin.” Vaatimattomia ihmisiä vaatimattomien kulkimien ympärillä kun ollaan niin ei sitä aina osaa omaa tekstiään niin hienoksi arvostaa kuin muut sen näkee. Hyvän jutun osaa kuitenkin bongata kuka vaan.

    vastauksena käyttäjälle: Lisää lämpöä #149050

    Onko olemassa kokemuksia sätkän orggis ropellin vaihdosta sähköllä pyöriväksi? Saisi paremmin säädettyä liikkuvan ilman määrää ja ilman kuumalle puolelle tulevaa puhallinta.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV-musavideo #162747

    Apukuskin puoleinen takaovi puuttuu kokonaan, lapset voi pudota kyydistä! 😯

    vastauksena käyttäjälle: Lisää lämpöä #149038

    Nyt joku mittailemaan vertailun vuoksi vaikka Xantiasta (lämpimänä tunnettu Sitikka) kuinka kuumaa sen lämppäristä tulee. Taitaa noin kuumat lukemat olla laittomia nykyautojen lämppäreihin. 8)

    vastauksena käyttäjälle: DYANE -68 #167930

    @Jasu wrote:

    Mielenkiintoisen tästä tekee sellainen hauska, että jos sattuisi löytämään käyttämättömän ajopelin, jota ei ole missään ikinä rekisteröity, niin se käsiteltäisiin tässä maassa tämän vuoden ajopelinä… 😯

    Tuostahan on väännetty paljonkin. Joku viimeisistä Saab 96:ista jäi aikanaan rekisteröimättömänä autoliikkeen maskotiksi, yrittivät sitä sitten 2000-luvulla saada kilpiin. Ainakaan suoraan se ei onnistunut mitenkään, en tiedä saivatko lopulta poikkeusluvan onnistumaan.

    vastauksena käyttäjälle: Sähkörättäri #167918

    Entäs hintalappu osille ja varsinkin akuille?

    vastauksena käyttäjälle: Kisakone..Spa #167889

    Jos laitat linkin jonnekin muualle kuin sun sähköpostilaatikossa olevaan liitetiedostoon niin me saatettaisiin nähdäkin se.

    vastauksena käyttäjälle: Sähkö-wanhus #167839

    Wau. Huomasitteko hienot lisäjouset etuakselilla? 😆

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167693

    Mitenkähän toimii äänimaailman ja kestävyyden puolesta joustava pakoletku tyyppinen ratkaisu lämmönvaihtimien ja poikittaispöntön väliin. Loppuisi linjausongelmat siihen ainakin. Tai sitten oikeissa autoissa käytettävä joustopala joka ei näytä ainakaan B-marketissa edes maksavan paljon, mistä vaan löytyisi tarpeeksi pieniä.

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167676

    Jos Y-putkiston väsää sopivasti vänkyrälle niin että yhtyy ennen vaihteiston alitusta ja apparin puolelta alas niin sinnehän voisi vaikka mahtua äänenvaimennin alkuperäisen poikittaispöntön paikalle. No ei taas mennyt suunnitelma ja varsinkaan toteutus helpommaksi mutta ääni olisi pienempi jos onnistuu.

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167669

    Mitäs jos hitsailisi liitokset yhteen muuten mutta tekisi sisäkkäin menevät liitokset (kuten kynnyksen alla olevan äänenvaimentimen päissä) lämmönvaihtimien taakse semmoiseen kulmaan että etupöntön saisi tarvittaessa sujahtamaan reiästään auton alle. Jaa mutta eihän sen mallin liitosta saa vanhana auki millään kun jämähtää.

    No jos tekisi lämmönvaihtimien taakse ja etuvaimentimen poistoputkeen kunnon laippaliitokset. Ja lämmönvaihtimen sisäputki voisi jatkua peltipakosarjana suoraan kanteen asti. Ihan varmasti en osaisi semmoista hitsata itse, mutta leikitellään nyt ajatuksella voisiko joku toinen edes osata.

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167666

    Uuden orggis äänenvaimentajan kanssa olen nyt tapellut. Tosin tuon kulkimen etupäässä se saattaa olla ainoa oikeissa mitoissa oleva asia ja muut viturallaan.

    Mutta jos alkaisi poistamaan/muuttamaan liitoksia niin saisiko siitä toimivan mitenkään järkevällä työpanoksella? Turbo-miehillä on ainakin kokemusta siitä, tosin he taitavat jättää lämmönvaihtimet yleensä kokonaan pois. Ei kai missään ole sanottu että lämmönvaihtimen päissä pitäisi olla ylimääräiset liitokset?

    vastauksena käyttäjälle: Pyörää ei aina tarvitse keksiä uudelleen #167496

    Rivikakkonen saattaa olla bokserikonetta sopivampi Fiiatin nokalle siksi että nokalle pitää joka tapauksessa vaihtoehtoina istua 3 ja 4-pyttyisetkin versiot joita on rivikoneena jo valmiiksi. Ja bokserikone vaatisi kampiakselin pitkittäin ja ihan erilaisen vaihteiston. Pienen Fiiatin moottoritila lienee ajosuunnassa lyhyempi kuin sätkän moottoritila on kapea.

    vastauksena käyttäjälle: Jarruneste #162807

    Silloin aikanaan kun en sätkistä vielä mitään tiennyt ja kasailin ajokuntoon kuljinta mallia “kootut teokset”, tuli yhdistelmäksi vihreäraitaisia levyjarrun tiivisteitä ja dot-nesteelle tarkoitettuja tiivisteitä takasylkyissä ja pääsylkyssä dot-nesteen kanssa. Ei ollut mitään käsitystä missä nesteessä ne osat oli ennen minua uineet. Kokeneemmalta kysyin että voiko niin tehdä ja sanottiin että voi niin minähän tein. Ei mennyt kauaakaan kun pääsylinterin tiivisteet hirtti kiinni turvonneena. Uudet tiivisteet ja entistä huolellisempi huuhtelu niin toimii käsittääkseni 13 vuoden jälkeenkin vielä. Taikasanaksi osoittautui erittäin huolellinen huuhtelu, vähänkin kahta nestettä sekaisin niin turvotus iskee. Vaikeuksien välttämiseksi ehdotan kyllä käyttämään osia ja nesteitä jotka on tarkoitettu toimimaan yhdessä, mutta on sekaversiokin mahdollinen.

    vastauksena käyttäjälle: Käytettiin supereita iltalenkillä #167011

    Ilmeisesti oli -01 jälkeen ja ennen käyntiäni kaiveltu uusia uria radan poikki ajamisen estämiseksi. Ja sitten joku taas varmaankin lapioi kasat ja kuopat tasaisiksi ja… Tunnelma radalla paikanpäällä käydessä on kyllä jotain käsittämätöntä. Hieno video mutta käykää silti itse näkemässä jos vaan pystytte.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 452)