Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Rata on nyt näemmä ajettavammassa kunnossa kuin kymmenen vuotta sitten kun siellä kävin kävelemässä. Silloin millään motocrosspyörää kaupunkimaisella ajoneuvolla ei olisi päässyt ajamaan.
Vai onko kysymys siitä että ei ole ollut tarkoituskaan että sätkän saumamassa kestäisi näin montaa kymmentä vuotta, ainakaan Suomen oloissa? Massa vaan hapertuu ajan kanssa ja päästää kosteuden ohitseen. Nyt kun saumarempan tekee niin sinne voi laittaa modernia saumamassaa joka ehkä kestää pidempään aikaa. Ja kestänee useamman vuosikymmenen ainakin.
Ruuvinreiäthän on pitkät säätövaran antamiseksi. Katon takapään ruuvinreiätkin on pitkät. Käsityönä tehdyt (ja korjaillut) katot ja korit ei ole millilleen saman kokoisia niin säätöä on syytä suorittaa tilannekohtaisesti. Vain sattumalta pari vuotta sitten kattoa vaihtaessani sopi täsmälleen vanhoihin säätöihin.
12.7.2012, 19:22 vastauksena käyttäjälle: O: Kaasutinraato, yksikurkkuinen, kutoseen. Tai suuttimet #166202Jatketaas tarinaa vielä. Kaasuttimen runko on nyt hyvä, mutta noissa kahdessa yhteensäkin on vain kutoskoneelle väärän kokoisia suuttimia.
Eli halutaan ostaa huonoksi todettu kutosen yksikurkkuinen kaasari josta saisin sopivat suuttimet, tai pelkät suuttimetkin toki käy. Esim. pääsuutin pitäisi olla kokoa 165 tai jotain sinne päin kutosessa. Kaikki yhdessä kaasarissa olevat suuttimet tarvitsisin.Eihän se paaliin mene vaikka vakuutusyhtiö lunastaisikin. Jos ei nykyinen omistaja päätä pitää raatoa ja ottaa sitä rahaa minkä saa niin joku toinen ostaa lunastetun Autovahinkokeskuksesta ja käyttää hyödyksi. Olkoon sitten korinvaihdolla korjaten tai varaosiksi purkaen niin tuossa on on paljon arvokkaita ehjiä ja kiiltäviäkin osia. Jossain muodossa tuo sätkä jatkaa elämää vielä ihan varmasti.
4.7.2012, 21:25 vastauksena käyttäjälle: Nelkku ei lataa, apua! EDIT: Loppu hyvin, melkein kaikki hyv #166495Nyt kun on aurinkoisia päiviä ja sait akunkin ladattua niin sammuta valot ja muut sähkölaitteet (eikun eihän siinä muita juuri olekaan) ja ajele menemään kesästä nauttien. Akullinen virtaa riittää sätkässä monen päivän ajoihin, sitten kun ei startti enää jaksa niin mäkistartteja ottaen kipinöille riittää virtaa vielä monta päivää lisää. Varaosille tai korjaamolle sitten kun sopivasti kerkiää.
Lukeeko siinä koska kolmipistevyöt tuli pakolliseksi eteen?
Tulipa nolo hetki. Nyt vasta löysin kaasuttimen ohjaamon puoleisesta päästä säädettävän ruuvin. Paikalleen asennettuna se on jäänyt katveeseen ja vanhassa kaasuttimen rungossa kyseinen ruuvi oli korvattu jollain koloon syvälle sisään menevällä random ruuvilla ilman jousta, näytti ihan tulppaukselta. Mitenkähän se on voinut joskus toimiakaan…
Mutta sen tyhjäkäyntieosruuvin takaa löytyi ilmeisimmin tukossa oleva kanava kun ruuvin ruuvaaminen ihan kiinni, kokonaan irti tai puoleen väliin ei vaikuta käyntiin mitenkään. Ehkä homma ratkeaa kun töiltäni ehdin paineilman luo puhaltelemaan.
No nyt on kahdesta kaasuttimesta koottu yksi tukevan tuntuinen välyksetön, ja vetää aivan mahtavan hyvin. Harmi vaan että pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä yskii ja nikottelee pahasti. Varaosakaasutin tuli nelkusta, ja osia vertailemalla huomasin että mulla on kutosessa tähänkin asti ollut nelkun 155 kokoinen suutin, 165 ilmeisesti kuuluisi olla. Tyhjäkäynti toimi ennenkin 155 suuttimella, miksi ei toimi enää? Kaikki löytämäni kanavat ja suuttimet on puhalleltu puhtaaksi. Kaasuläpän kiinni päin liikettä rajoittavan ruuvin kun kiersi maksimiin niin kierrokset putoaa vaan hitaammin kaasunpainalluksen jälkeen, putoaa alas ja sammahtaa lopulta kuitenkin. Imusarjan ilmavuotoja en ole vielä etsinyt spraylla (kun tuli taas sadekin niskaan), mutta yhtäkkiä luulisin sen vaikuttavan vedättäessäkin eikä vaan pintakaasulla/tyhjäkäynnillä?
Oikean kokoista suutinta metsästän joskus kun ehtii, nyt pitäisi saada ensi maanantaihin mennessä katsastettua ennen leiman loppumista.
13.6.2012, 18:17 vastauksena käyttäjälle: O: Kaasutinraato, yksikurkkuinen, kutoseen. Tai suuttimet #166201Kaasari löytyi. Jos osaan purkaa, putsata ja koota sen niin kuljin kulkee kohta taas. Kiitokset osan löytymisestä lähtee Nokian suuntaan.
Kun nyt saisi ehjän kaasarin ja kulkimen taas kulkemaan arkisiin tarpeisiin niin voisi joskus ajan kanssa viritellä suuttimia optimaalisemmaksi.
@setä wrote:
Leimalle voi mennä varatulla ajalla ja muuallekin kun ei jää kiinni.
Nykyään se kiinni jääminen on paljon todennäköisempää kuin takavuosina. Ei tarvitse poliisin edes pysäyttää asian tarkistamiseksi. Aina joskus huomaa epäilyttävän näköisellä kulkimella kulkiessaan että poliisiauto singahtaa seuraamaan ja yhden korttelinmitan jälkeen niiden kiire loppuukin ja lähtevät jonnekin muualle. Sinä aikana ehtivät jo näpytellä rekisterinumeron tietokoneelleen ja saivat vastauksen “verot ja vakuutus ok”. Automaattisia kameralla rekisterikilpiä tunnistaviakin systeemejä on olemassa, en tiedä onko Suomen poliisilla käytössä.
C6:ia näkyy nykyään taksina Helsingissä useampikin ja Tampereellakin nähty kyttyrä katolla.
Jos hienostuneisuuden ja alkuperäisyyden pystyy hylkäämään niin ei kai mikään kieltäisi virtalukon sähkötoimintojen korvaamista kojelaudassa olevalla katkaisijalla, vaikka starttinapin viereen? Virtalukon mekaanisten osien ja avaimen jäädessä edelleen rattilukkoa käyttämään. Sätkän virtalukon takaa on joka tapauksessa vaivatonta yhdistää johdot jos haluaa avaimetta käynnistää.
Jaksaako bensapumppu pumpata kunnolla niin kuin kuuluu? Sitä lähestyessä vaihtuu ensin mahdollinen bensansuodatinkin.
-
JulkaisijaArtikkelit