Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vastaavan halkileikkausvideon julkaisi Agco Sisu Power uudesta puimurinmoottoristaan hiljattain. Siinäkin pyörii kampiakseli väärään suuntaan, ahdin imee imusarjasta ja apulaitehihna luistaa pahasti. Ei ole helppoa elokuvanteko.
Kotimaassa liikkuessa ilmaisia puheluita saa kännykkään asennetulla skype-ohjelmalla. Pitää tietysti olla älypuhelin ja siinä datapaketti, ja tarpeeksi hyvä kuuluvuusalue että puhelu jaksaa liikkua dataverkon puolella.
Kartturi saa käyttää.
Odotellen sitä päivää että pankki kelpuuttaa sätkäkokoelman asuntolainan vakuudeksi.
Minä en aikaisemmin osannut ollenkaan kuvitella haluavani MR-sätkää tai vääränmallista/-merkkistä haluavani. Edelliseen sätkään tuli tehtyä paljonkin “parannuksia”. No parannuksia on nykyisessäkin kulkimessa mutta se ehkä jalostuu enemmän alkuperäiseen suuntaan, silti käyttökulkimena. Ehkä tässä tulee vaan vanhaksi.
Sitten joskus kun on tilaa ja mahdollisuuksia enemmän, haluaisin oikein kunnolla alkuperäisentisöidyn ja vastapainoksi turbo-ruisku-teknohype rättärit. Niin ja sen sähkörättärinkin. Niissä kaikissa on “sitä jotain” omalla tavallaan ja toistensa vastapainoksi.
Smartin eturenkaita saa, mutta nastaversioiden tekeminen lopetettiin jo kymmenisen vuotta sitten.
Menee perustekniikasta ja perusbudjetista ohi mutta sähköautona aamuinen käyntiinlähtö olisi varmaa. Ihan lähialueella ajeluun akkukapasiteettikin olisi ratkaistavissa vaikka pakkanen siitä osansa nappaakin. Varsinkin jos kotona saa latailla kuljin yöt lämpimässä tallissa.
Jos vähänkään hämärämmissä paikoissa tulee ajeltua niin jotkut oikeasti tehokkaammat lähivalot olisi kiva. Minkähän auton umpiot saisi siististi sopimaan sätkän valokuuppiin?
Ja tekniikasta riippumatta Kalle-Faaraollinen lämmöneristys- ja lisäyskonsteja tietysti!
Miksihän kummassa sätkän öljytikku on suunniteltu vastaamaan alapäästä eikä tiivisteellä suojaputkensa yläpäähän niin kuin “kaikissa” maailman muissa autoissa?
Joku (varhainen, karumpi?) Poksi on omamassaltaan 400kg. Eli jos ei ole varusteet lisääntyneet tai paikat vettyneet niin saisi periaatteessa vetää.
@dieselflosse wrote:
Onko noita klaseja useampaa sorttia? Siis eri kokoisia? Mitä tarkoittaa tuon yhteydessä maininta “does not fit for small rear window”?
Oikein tarkkaan lukemalla huomaa että siinä on takalasi joita on (ainakin) kahta kokoa, tuulilaseja on kai vaan yhtä.
Mitta-alueesta alaspäinhän ei ole tikun mitalla väliä, onko mitta-alueesta ylöspäin suojaputken päähän vastaavaan osaan saman mittaiset?
31.12.2011, 23:15 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152474Mun taikauskoisuus loppui siihen kun huomasin syntyneeni 13. perjantaina. Se siitä offtopikista. Seurue nro 13 voi varmaan saapua alueelle neljäntenätoista niin paha onni menee ohi. 😀
Meillä töissä useimmissa kaupunkibusseissa automaatin nappulat on joko vasemmalta tai ylhäältä alkaen RND (P-asentoahan ei raskaissa ole). Paitsi muutamassa jostain käytettynä tulleessä onkin sitten ylhäältä alkaen DNR. Onneksi ei ole kovin pitkälle väärään suuntaan tullut ajettua vielä…
Tai käyttää sitä sätkän vakiovarusteista pakoputkiin puhaltavaa kuumailmapuhallinta eli käynnistää moottorin. Toisen merkkisissä pakoputkentiivistyspastapurkeissa niin neuvotaan tekemäänkin, ilmeisesti ainakaan sen merkkinen tahna ei muuten kovetu kunnolla ollenkaan.
Rintapellin lisäksi on hyödyllistä äänieristettä laittaa muihinkin korin peltipintoihin. Värinä kantautuu ja sitten saa jonkun osan resonoimaan kauempanakin moottorista. Yksi melun “aiheuttaja” on käytännössä joustamaton pakoputken takapään kannake (se suora malli siis), joku pehmoisempi renkulamalli tai sitten lyhyempi pakun takaputki olisi tarkoitus omaan viritellä. Tuleekohan poikittaisesta äänenenvaimentimesta ajan mittaan olennaisesti meluisampi, ulkoisesti se näyttää vielä ehjältä?
Edellisestä kulkimestani poistin rintapellin äänieristeet ja paikkasin 37(!) löytynyttä ylimääräistä reikää mitä sinne oli vuosien ja omistajien aikana syntynyt. Millähän keksinnöllä saisi ohjauspylvään, käsijarruvivun ja kaasutangon reiät tiiviimmäksi?
-
JulkaisijaArtikkelit