Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt rupesi pelottamaan tuo reikä-kierteytys-pulti viritys jarrupääsylinterin kylkeen. Ei ainakaan minun kulkimiin koskaan, uusia pääsylintereitä näyttää saavan alle 55 eurolla.
Kun syötän foorumille käyttäjätunnuksen ja salasanan, palaudun jostain syystä takaisin samaan näkymään joka pyytää tunnuksia, ilman mitään virheilmoitusta. Monta päivää ihmettelin että miten muut voi kirjoitella mutta minä en pääse kirjautumaan. Nyt huomasin että olen sittenkin kirjautuneena, vaikka https://www.2cv.fi/keskustelut/ -sivulla pyydetään edelleen kirjautumista. Tämän viestiketjun sivulla taas näkyy ihan normaalisti sisäänkirjautuneena. Mäkin Safarilla ja Chromella kokeiltu.
Sama muistutus ovilukkojen käytöstä. Aikanaan oma kuljin oli kerrostalon parkkipaikalla ja sitten kadunvarressa yhteensä useamman vuoden, ainoa vahingonteko tapahtui sen kerran kun unohdin lukita oven, radio varastettiin. Ihan niin kuin lukittuun sätkään ei pääsisi sisään, kyseessä oli vielä ulkopuolelta avattavalla katolla varustettu versio.
Hienoa on että vanhuksia vaalitaan, ja uudempiakin sätkiä kunnostetaan viimeisen päälle hienoon alkuperäiskuntoon. Hienoa on että niitä esitellään yleisöllekin tapahtumissa. Mutta nuorisoa se ei välttämättä vedä puoleensa. Nykynuorisolla ei ole muistoa siitä ajasta kun sätkä oli käyttökuljin, ei tule sitä nostalgista tunnetta niin kuin meille vanhoille. Nuoriso näkee ehkä vain naurettavan näköisen vekottimen jonka tunnetuin ominaisuus on hitaus.
Jos yleisötapahtumaan saataisiin esille ruisku-turbo-madallettu sätkä ja vaikka sähkösätkäkin, ammattikoululainen voisi kiinnostua ihan eri tavalla. Sätkiä on aina viritetty teknisesti ja kosmeettisesti, nykytekniikalla voi tuunata eri tavalla kuin ennen.
Onko etupään jousto muuten sen jäykkyistä kuin kuuluu olla? Jos etujousiksi päätyy takajouset, painavampi etupää velloo kevyelle takapäälle tarkoitetuilla jousilla hyvistä iskareista huolimattakin. Yhdestä kulkimesta ihmettelin samanlaista ilmiötä, korkeutta säätäessä huomasin että maksimiylös säädettynäkin keula jää alemmas kuin sen kuuluisi olla. Sattumalta saman kulkimen takajousitus on varsin jäykkä -> jousipöntöt tai niiden sisuskalut menneet takaperin asentajalla.
Jos ei jotain osaa saa paikallisesta liikkeestä, tai hinta ei ole sopiva, kannattaa katsoa ulkomaisista rättäriosiin erikoistuneista nettikaupoista. Siellä valikoimaa on valtavasti, ja ostaminen on jopa helpompaa, kun tuotteesta on tiedot kunnolla esillä. Ja toimitus usein nopeampi kuin Suomen Postilla naapurimaakunnasta. Kielitaidon loppuessa kaveria kyllä autetaan.
Kaikki ihmiset ei ymmärrä mitä hienoa rättärissä on harrastettavaksi, toisten mielestä siinä ei ole mitään hienoa. Mutta aina on suhtautuminen ollut neutraalin ja positiivisen välillä. Itseäkin edelleen usein hymyilyttää sätkän pienet, kevyet, yksinkertaiset ja silti nerokkaat ratkaisut. Paras oli kuitenkin yksi kaveri, joka elämänsä ensimmäistä kertaa rättärillä ajaessaan hekotti koko 10km matkan. Aikanaan työkaveri pelkäsi ihan ulkopuolelta katsellen että kaadan rättärin mutkassa. Otin sen kyytiin ja kurvailin äärimmäisillä kallistuskulmilla, sitten uskoi että ei kaadu eikä pelännyt enää.
Ettei sittenkin olisi tullut oikosulkua käytäntöön siirtyessä? Toimiiko jos virität posliinisulakkeen lattasulakkeen kantaan?
Nämä kun vaihtaa ruostuvien tilalle niin ei ole irrotusongelmia enää ikinä..ainakaan tässä kohteessa.
Syöpyykös sitten rosteriruuvia vähemmän jalompi ovipelti ruuvin ympäriltä? Irrotusongelma kyllä poistuu jos osat varisee tielle…
29.12.2017, 12:47 vastauksena käyttäjälle: [Tietokilpailu] Mikä Citroën malli ja mikä vuosi malli? #247644[viesti poistettu]
Kokeile kääntää kaasutin ympäri.Näin kerran toteutettuna.
Mulla oli yhdessä kulkimessa edellisen omistajan jäljiltä, oli pakko rakentaa kääntövivusto tilalle. Kaksikurkkuinen on sen verran jäykempi kaasuteltava että alkuperäinen kokopitkä tanko pullahti ajan mittaan kaasua painellessa mutkalle eikä kaasuläppä auennut enää kokonaan.
Säädettävät mittasuhteet kääntövivustossa on erittäin hyvä, jos ei ole valmiiksi hyväksi todettua vieressä josta kopioida mittoja. Kääntövivuston ja kaasarin välissä voi vetää vaikka kuorettomalla vaijerilla, jos mitoittaa osat niin että sille on vapaa väylä.
Yläreunan banneri toimii edelleen hyvin, mutta nyt ilmestyi ihan väärään paikkaan juttujen päälle sen kopio. Ei näytä esiintyvän kaikissa ketjuissa. AdBlockilla ei vaikutusta asiaan. Mäkki-Safarilla mennään.
Eihän tihku jarruputken liitoksesta tai säiliön juuresta?
Sätkän hyvin pieni öljytilavuus ja useimmilla sätkillä ajetut hyvin vähät kilometrit tekee niin pienen kustannuksen öljynvaihdoista, ettei siinä ole järkeä ruveta säästämään. Monilla sätkillä ajetaan lähinnä pätkäajoa, ja välillä kuljin seisoo kuukausia koskematta, se on pahinta mitä moottoriöljyllä voi tehdä. Motonetissä näyttää Mobil Super3000 X1 5W-40 neljän litran purkki maksavan 27,90e, eli sätkän 2,5l tilavuuden hinnaksi tulee 17,50e (ei mainos, ihan vaan esimerkki, halvemmallakin saanee jostain). Jos kerran tai kaksi kesässä vaihtaa, ei kaada konkurssiin ketään. Nuukuus on kannatettavaa, oikein nuuka ihminen haluaa pitää moottorin kunnossa ettei tarvitse turhaan remontoida.
Mielelläni kannattaisin nettisivuja mainoksia katselemalla, mutta monella sivulla mainokset ylittävät ärsytyskynnyksen moninkertaisesti. AdBlock haittaa tai estää joidenkin sivustojen käyttämisen, nämä sivut kannattaa kun klikkaa “ei AdBlockia tällä sivustolla” -napista, kaikki toimii hienosti.
-
JulkaisijaArtikkelit